2020-05-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Fråga: Genomsökte tyskarna hemtjänstbilen?
Skandal om den inte genomsökts den.
Citera
2020-05-16, 00:22
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo. Säger det emot att det är Tischko som lagt sig på sängen?
Tror det för hundarna var spårade att finna blod fr Wilma.
Citera
2020-05-16, 00:23
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Är inte vattenpipor av glas? Då borde (?!) den gått sönder om han slog den i huvudet på henne

Behållaren brukar vara av glas, men i övrigt är vattenpipan konstruerad av metall/metallaktigt material. Så vitt jag vet. Och den verkar ha saknats. Var har den tagit vägen och varför?
Citera
2020-05-16, 00:23
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Funderar på om han ändå inte bara åkt hem och rökt på dessa 5 svängar under arbetsdagen. En tankte jag haft i bakhuvudet länge som börjat gnaga. Han hinkar vatten till den grad att hans urinprov inte går att använda också. En möjlighet, känns så konstigt om han skulle burit runt kroppsdelar mitt på ljusa dagen och kört dom i arbetsbilen. Men han är ju inte helt klar verkar det som, under dessa dagar.

Mycket möjligt. Dumpningen kan skett mellan den 15:e och 17:e också. Förmodligen nattetid, känns enklare att smyga ut o kasta i sopkärl eller vad han nu gjort än att riskera dagtids dumpning i arbetsbil.
Vissa stopp han gör hemma den 18:e tar ju betydligt längre tid än vad det tar o springa in o hämta något så kan säkert stämma mycket väl att han suttit o rökt på.
Citera
2020-05-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du kan väl ge dom för jag kan inte riktigt se dessa skillnader.

I Boden-fallet kunde man ju knyta V.B till Kristoffer. Kortfattat:
V.B blod hittades dels på en tejprulle hemma hos K.J, men också i backluckan på K.J bil.
Lägg då till att K.J och V.B inte var sammanboende och att dom inte hade träffats på länge, när gärningen ägde rum. Därav fanns ingen anledning/förklaring till varför hennes blod skulle finnas i hans bil och på en tejprulle i hans lägenhet.
Citera
2020-05-16, 00:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då kan man nästan tänka sig att T nedblodad efter eller under styckningen lägger sig på sängen för att samla sina tankar, rimmar väl med blod och likdoft på sängen.

Ja den stackaren.. mörda, stycka, paketera...och sen all denna städning och undanröjande...man kan nog bli helt slut för mindre. Klart grabben ska vila på sin säng med det nya fina sängöverkastet (som W var så glad över)
Citera
2020-05-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tror det för hundarna var spårade att finna blod fr Wilma.
där har du fel hundarna markerar liklukt inte vems blod det är
Citera
2020-05-16, 00:26
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Gå under jorden?Tror du inte är insatt i hur det går till när man blir beviljad permanent uppehållstillstånd.Beviljad avser även andra familje medlemmar oavsett om dem befinner sig här eller på andra sidan jordklotet.
Nej, varför skulle jag vara insatt i de smärre detaljerna rörande migration? Jag är svensk. Klart är att ungdjäveln först fick nobben. Det hade varit bra för oss alla om det stannat där, eftersom han verkar ha tagit allvarlig skada på vägen.

Fy fan, vilket as!
Citera
2020-05-16, 00:28
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Han har tydligen skrivit en lapp i cellen i samband med att han blev förd till akuten.

"Mordet kommer aldrig lösas"

Otroligt arrogant babbe. Han kanske skulle börjat med att få bort HELA kroppen innan han kommer med ett sånt efterblivet uttalande. Nu vet vi ganska precis vad som hände idiot.

Såg det. Han leker med polisen det äckliga svinet.
Citera
2020-05-16, 00:28
Medlem
det är helt otroligt hur fort det kan gå illa om man läser sns konversation sista dagarna kan man ju knappast läsa till sig att hon blir mördad och styckad.. förutom lite otrohetsanklagelser från W sida..men dessa konstiga sms har pågått sen 2018
Citera
2020-05-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag trodde fram till nån månad sen att alla i rättsalen fick tillgång till FUP osv. Sen lyssnade jag på någon bok som bodström hade gjort och då verkar det som att det bara var ett underlag och att allt i FUP inte kom fram i rättsalen. Det förklarar en hel del varför vissa domar blir som dom blir.

När ska de sluta ge FUP till de som sitter inne i väntan på åtal? Det är liksom som att ge facit till ett prov på skolan.

FUP får de som sitter i häktet samma dag som åtalet väcks . Alltså samtidigt som oss i pappersformat såklart .
Citera
2020-05-16, 00:34
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Förstår hur du tänker... Men dunsar och smällar stämmer rätt så bra överens med vittnesmålen, samtidigt som en "tjej skriker". "Det hörs från balkongen" etc etc.
Skulle säga att det är där och då stackars Wilma avlider.
varför ringde ingen 112???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in