2020-05-15, 23:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ursäkta att jag lägger mig i lite..
Men det kan möjligen inte vara så att det är T him self som lagt sig på sängen blodig och dan för att hämta andan efter styckningen? Hela han måste ju vara dränkt av hennes blod?? Han är väl inte heller så stor, så avbilningen av en kropp skulle väl kunna vara HANS kropp??

Likhundar har markerat på flera ställen på sängen. Hennes blod på sängöverkastet enligt NFC
Citera
2020-05-15, 23:47
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Helt inne på din teori. Bortforsling av kropp på annat sätt ser jag som osannolik eftersom att han inte haft tillgång till bil, utöver jobbets bil.

Jag tror dock inte att hon har legat död på sängen. Jag tror att överkastet har använts för att tillfälligt täcka över kroppen alt linda in kroppen. Kan ha förvarats på balkongen fram till styckning skett, därav den kraftiga smäll i plåten som grannen hört från balkongen.
Kallt i november också, kyler ner kroppen en aning vilket till viss del fördröjer föruttningsprocessen.

Baserar även detta på det faktum att mamman reagerat på att överkast saknats vid ett av besöken i lägenheten.
Tror han använt duschdraperiet. Överkastet tvättas.
Citera
2020-05-15, 23:48
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
OM det är på det viset att Göran har rätt tidsangivelse så har isåfall Tishko åkt iväg med Wilmas visa kort och köpt en barnbiljett INNAN han dödat henne och då talar vi kanske om planerat mord så tidsangivelsen är viktig.

När köptes biljetten?

Jag tänker mest på om göran är killen som jobbar natt så är ju han pigg, han kanske har en rutin innan han åker iväg till jobbet jämfört med killen som kommer hem, lägger sig och slaggar i soffan och vaknar när dottern väcker honom. Jag vet själv hur förvirrad jag kan vara när jag väcks av något. Vet knappt och det är dag eller natt.
Citera
2020-05-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det handlar snarare om hur lång tid som behövs från dödsfall tills dess likvätska börjar rinna ut. Om han fraktade delar med tjänstebil pratar vi 18/11, alltså att W varit död i fyra dygn vid tillfället. Jag är av någon anledning tveksam till den teorin.
Det är väl inte omöjligt. Han kan ha packeterat delarna på samma sätt som huvudet och lagt dem i en plastpåse. Behöver inte bli några spår från detta alls. Skulle knappast tro att han tar dem under armen och går ut till bilen... Den stora frågan är väl hur han gjort med torson.
Citera
2020-05-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag minns att jag läste det första och jag tyckte inte de var i lägenheten då. De drog lott och genomsökte utrymmen men jag kan inte minnas att de skrev att de var i lägenheten vid det tillfället. Jag reagerade på att de inte gjorde det och det är därför jag kommer ihåg det. Det kanske var så att jag missade det men jag tror inte det.
De var i Uddevalla först kl 13 28/11. Då genomsöktes 4 bilar. Därefter, 1530, genomsöktes hans lägenhet på Göteborgsvägen. Lägenheten T hade tillgång till genom arbetet (brukarens) genomsöktes även efter Ts egen lägenhet, ca 1630.

Nästa insats, den 13/1 och 14/1, genomsöktes bevis som tagits från vind och andra platser, samt förrådslokaler i Ts hus. Detta för lägenhet redan genomsöktes första insatsen.
Citera
2020-05-15, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
De var i Uddevalla först kl 13 28/11. Då genomsöktes 4 bilar. Därefter, 1530, genomsöktes hans lägenhet på Göteborgsvägen. Lägenheten T hade tillgång till genom arbetet (brukarens) genomsöktes även efter Ts egen lägenhet, ca 1630.

Nästa insats, den 13/1 och 14/1, genomsöktes bevis som tagits från vind och andra platser, samt förrådslokaler i Ts hus. Detta för lägenhet redan genomsöktes första insatsen.

Fråga: Genomsökte tyskarna hemtjänstbilen?
Citera
2020-05-15, 23:51
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Har också hört om "15 minuters-regeln". Men då skall han alltså ha lastat bilen med kroppsdelarna, åkt iväg och dumpat henne inom 15 minuter. Ja, det är ju inte omöjligt...

Apropå spår tänker jag att även han själv borde ha avsatt spår från Wilma i bilen. T ex hennes blod, som han måste fått på sig.

Har delarna varit inpackade så är det inte alls säkert att han fick något blod på sig. Jag vettifan, har inte riktigt förstått det där med hur man kan avgöra var lik legat och inte legat. Tänker om det har varit inpackade o han agerat relativt snabbt så har inga spår hunnits sätta sig kanske.
Citera
2020-05-15, 23:52
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det är väl inte omöjligt. Han kan ha packeterat delarna på samma sätt som huvudet och lagt dem i en plastpåse. Behöver inte bli några spår från detta alls. Skulle knappast tro att han tar dem under armen och går ut till bilen... Den stora frågan är väl hur han gjort med torson.

Var det på lördag som föräldrarna var uppe på vinden med pojkvännen? De hade väl reagerat på att det såg olika ut i förråden från ena dagen till nästa. Dvs när han var nervös när de stod där uppe och någon dag senare så var flera saker borta från förråden. Hundarna hade väl markerat på vinden också som jag förstått det.
Citera
2020-05-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Så oavsett vad Du anser så har W varit gravid vid minst tre tillfällen..

Spelar egentligen ingen roll längre för W är borta.

Det viktigaste är att Mgn blir dömd för detta fruktansvärda brott. Eller hur??

Vänta in rättegången så blir saker mera tydligt än vad en FUP säger..
Kan mods börja ta bort dessa?

Det finns inget som styrker det första missfallet och eftersom du vägrar svara på vart denna information kommer ifrån kan den åsidosättas väldigt enkelt. Du hittar bara på.
Citera
2020-05-15, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Likhundar har markerat på flera ställen på sängen. Hennes blod på sängöverkastet enligt NFC

Jo. Säger det emot att det är Tischko som lagt sig på sängen?
Citera
2020-05-15, 23:54
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii

Var det då de gjorde markeringar i lägenheten? Eller vad det vid det senare tillfället?
Citera
2020-05-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ursäkta att jag lägger mig i lite..
Men det kan möjligen inte vara så att det är T him self som lagt sig på sängen blodig och dan för att hämta andan efter styckningen? Hela han måste ju vara dränkt av hennes blod?? Han är väl inte heller så stor, så avbilningen av en kropp skulle väl kunna vara HANS kropp??

Hmmm... mycket möjligt, ja. Nu när du säger det så ser avbilden lång ut, eller längre än Wilma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in