2020-05-16, 00:13
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Det som redovisas i FUP är bara underlag för vad som gäller för åtal som åklagaren tror sig kunna styrka och väcker åtal för.

Om hela slasken kom ut så skulle kanske fler saker varit helt glasklara.

Synd..

Men FUP är grunden för åtal.

Men det säger inte allt..

Jag trodde fram till nån månad sen att alla i rättsalen fick tillgång till FUP osv. Sen lyssnade jag på någon bok som bodström hade gjort och då verkar det som att det bara var ett underlag och att allt i FUP inte kom fram i rättsalen. Det förklarar en hel del varför vissa domar blir som dom blir.

När ska de sluta ge FUP till de som sitter inne i väntan på åtal? Det är liksom som att ge facit till ett prov på skolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jaha, bra att du ser det! Nämligen tänke här just ångra mitt tidigare inlägg för att Tishko kan visst lukta eller stinka men knappast liklukt som hundarna spårat 😅
han kan ju ha somnat så där med huvudet brevid sig och det blir det liktlukt
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Och att varje fall är unikt, att varje fall har sin stödbevisning, sina styrkor/svagheter i utredningen osv. tänker du inte alls ta i beaktande? Finns ju ca 1000 olikheter om man skulle jämföra dessa case. Sätter du dig in i fallen lovar jag dig att du kommer förstå varför vissa gick fria och andra fälldes.

Du kan väl ge dom för jag kan inte riktigt se dessa skillnader.
Citera
2020-05-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Han gör som sagt 5 stopp hemma vid lägenheten under arbetspasset. Tänker om han har hämtat en del vid varje stopp? Eller en kasse med smådelar varje gång kanske? Om han då kör o droppar grejerna i olika sopkärl så kanske det går. Vet inte om likspår "resettas" om man tar väck en kasse och lägger dit en ny en stund senare eller ifall det består

Absolut! Var bara jag som såg framför mig att han dumpat detta i skog eller vatten, men det vet vi ju ingenting om! :-)
Citera
2020-05-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag håller med dig, pappan verkar inte skyldig (till mordet) i förhören.

Alltså, en sån här som Tishko: dra hit honom när han är åtta år, redan präglad av Kurdistan, klart att han blir en fuckup mer eller mindre. Fadern vet att han beger sig till främmande territorium när han invandrar. Han förstår att människor är annorlunda här och anpassar sig.

Tishko Ahmed däremot, lär sig lätt svenska, barn som han är, påstår sig vara kristen o.s.v. men befinner sig på en främmande planet. Haschet därtill ... pojken blir ju rubbad av blotta migrationen, för att inte nämna att han först får avslag, måste gå under jorden, sedan ansöka igen. Det är däremot farsan skyldig till. Migration är ingen barnlek, som alla klarar av!
Gå under jorden?Tror du inte är insatt i hur det går till när man blir beviljad permanent uppehållstillstånd.Beviljad avser även andra familje medlemmar oavsett om dem befinner sig här eller på andra sidan jordklotet.
Citera
2020-05-16, 00:16
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Absolut! Var bara jag som såg framför mig att han dumpat detta i skog eller vatten, men det vet vi ju ingenting om! :-)

Nej precis. Det är endast spekulation att dumpningen skett under jobbpasset den 18:e!
Citera
2020-05-16, 00:17
Medlem
Browndawgs avatar
Funderar på om han ändå inte bara åkt hem och rökt på dessa 5 svängar under arbetsdagen. En tankte jag haft i bakhuvudet länge som börjat gnaga. Han hinkar vatten till den grad att hans urinprov inte går att använda också. En möjlighet, känns så konstigt om han skulle burit runt kroppsdelar mitt på ljusa dagen och kört dom i arbetsbilen. Men han är ju inte helt klar verkar det som, under dessa dagar.
Citera
2020-05-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
han kan ju ha somnat så där med huvudet brevid sig och det blir det liktlukt

Vah? hmm...
Citera
2020-05-16, 00:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Likhundar har markerat på flera ställen på sängen. Hennes blod på sängöverkastet enligt NFC

Då kan man nästan tänka sig att T nedblodad efter eller under styckningen lägger sig på sängen för att samla sina tankar, rimmar väl med blod och likdoft på sängen.
Citera
2020-05-16, 00:19
Medlem
Knuxs avatar
Han har tydligen skrivit en lapp i cellen i samband med att han blev förd till akuten.

"Mordet kommer aldrig lösas"

Otroligt arrogant babbe. Han kanske skulle börjat med att få bort HELA kroppen innan han kommer med ett sånt efterblivet uttalande. Nu vet vi ganska precis vad som hände idiot.
Citera
2020-05-16, 00:19
Medlem
tdlefnierreguss avatar
De förhörde någon vän/bekant till honom som sa något intressant.

Det var en kille som sa i förhör att föräldrar till vissa har sett väldigt mycket tidigare i livet och kan mycket väl vara inblandade. Det var inte ordagrant men jag tror det var någon som han umgicks med några år tidigare och att familjerna kände varandra. Det var liksom en antydan om att föräldrarna mycket väl kan vara inblandade och det var något om pappans rykte för han var väldigt populär/känd. Om något sånt här skulle komma fram så skulle de inte kunna bo kvar

Edit: det var iofs nån som inte verkade gilla MGM speciellt mycket
Citera
2020-05-16, 00:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo. Säger det emot att det är Tischko som lagt sig på sängen?

Ja du vem vet.

Blodet på sängen är Ws iallafall. Och det måste ju varit blod överallt på hela kroppen, om man utgår från BlueStar-undersökningsbilderna. https://forumbilder.com/i/r5Ic

Visst kan T lagt sig just där för att vila upp sig efter ett ansträngande mord med efterföljande stycking...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in