2020-05-15, 23:35
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Ja, för att försäkra sig om detta, men även för att etablera vissa ramar, så det finns dokumenterat om motstridigt information inkommer senare.

Men de har ju sökt genom pappans telefon, så om kontakt tagits med denne hade det med största sannolikhet hittat spår för det.

Sant men det är något som gnager i mig. De kanske inte städade men jag är rätt säker på att de visste att han var inblandad. Styvmamman var väldigt nervös när Wilmas mamma var där, pappan är nog rädd om sitt rykte.
Citera
2020-05-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag måste ha missat någon sida i FUP eller så förstod jag inte riktigt. Men visst var det så att polishundarna från tyskland var på plats vid två tillfällen? Ett relativt tidigt där de gick igenom vinden och någon/några bilar och sen i samband med att de hittade huvudet? Eller har jag fattat det fel

Jag tyckte det verkade som att de tyska likhundarna aldrig var i lägenheten vid första tillfället. De var i huset och på andra ställen men aldrig i lägenheten. Om jag inte missförstod så undrar jag varför?
Ja, två separata tillfällen. Jag kommer dock inte ihåg exakt vilka dagar de var vart, men de var i lägenheten. Det var en utförlig sökning på flera platser och adresser.
Citera
2020-05-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad gäller det maskade så sätter det igång fantasier hos lite halvsjuka individer. Det kan helt enkelt vara så att pappa hade lite dåligt ölsinne och gav W en lavett vid tillfälle. Eller något annat som inte bör lämnas ut. Jag skulle vilja påstå att om det kommit fram att något otillbörligt hänt så hade detta i nuläget anmälts och utretts vid annan enhet - och något sådant har inte kommit fram.

Otroligt vad sensationsteoretikerna här lyckats få till en icke-läsbar text.
En lavett?Stackars tös fick men för livet av det hon upplevde.Men yeah right vi kör på ditt spår.En lavett!!
Citera
2020-05-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Snoken har trollat i tråden i månader.
Och då vi varit flera som efterfrågat källa, eller något med substans, till alla dessa märkliga påståenden - utan att få svar - så anser jag att dennes trovärdighet är mycket låg.

Trollat.. hmm..
Jag var bland det första som sa att w varit gravid. Men det togs som fantasier för jag inte ville lägga källa på offentligt forum.
Sedan så visar det sig i FUP att w har gjort abort.

Så vad du anser..
Citera
2020-05-15, 23:37
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Sant men det är något som gnager i mig. De kanske inte städade men jag är rätt säker på att de visste att han var inblandad. Styvmamman var väldigt nervös när Wilmas mamma var där, pappan är nog rädd om sitt rykte.

De anade säkert. Mycket som talade för det och de fick säkert en liten magkänsla. Men som förälder vill man såklart inte tro något ont fören man får det bevisat så jag klandrar inte dem.
Citera
2020-05-15, 23:38
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Ja det är krångligt. Jag tror mer på han som hade barn i lägenheten som väckte honom från en tupplur efter jobbet vid 17-18 tiden. Dunsar kan ju ha förekommit under hela kvällen så det tänker jag inte så mycket på. Det är det där med kvinnoskrik efter 22 som jag hakar upp mig på. Enda rimliga jag kan förklara det med är att hon legat medvetslös tills han kom hem o så tog han ihjäl henne på riktigt. Eller är det helt enkel missledande vittnesmål. Who knows?

Det är ett och samma tillfälle dom vittnar om. Inte två olika omgångar med skrik. Bara att deras tidsuppfattning skiljer sig. Man vet det för att båda pratar om att ena grannen gick upp. Och han gick bara upp en gång, inte vid två tillfällen. Så det är inte två omgångar med detta ljud. Alltså är det antingen kl 18. Eller klockan 21-22. Inte båda.

Sedan har det hörts jättetunga steg osv i trapphuset senare. Men inget ljud av människoskrik.
Citera
2020-05-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Fast det köper jag inte. Vadå "trofe". Ett huvud som ruttnar för varje dag? Lite svårt objekt att lämna in på konservering också. Ansträngningen att göra sig av med det bör vara väl värt mödan och det handlar inte direkt om att knalla runt med det. Han har ju lyckats göra sig av med allt annat.

"A) Att W verkligen har blivit mördad. "
Det känns väl ändå bortom allt tvivel? Huvudet i väskan t.ex. Det blir svårt att förklara som självmord.
Finns en uppsjö av mördare/seriemördare som sparat kroppsdelar från sina offer. Så det är inte ovanligt.
Citera
2020-05-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Inte omöjligt men likhunden har ju inte markerat övriga platser i lägenheten på samma sätt, vilket borde understryka vikten.

Men så vitt jag vet är det inte omöjligt.

Kanske onödig diskussion nu, men bara för att hunden markerar mycket mer på det stället behöver inte ha att göra med storleken på liket att göra eller vilken kroppsdel som legat där.

Släpper detta nu.. Jag flikade bara in en möjlig förklaring eftersom att flera verkade börja undra hur W skulle kunnat hamna i sängen. Det kändes som att nästa spekulation skulle handla om att de varit två som lyft henne i sängen. Därav min tanke..

Men som sagt, jag släpper detta, för egentligen är det inget som jag själv har hakat upp mig på.
Citera
2020-05-15, 23:39
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Ja det är krångligt. Jag tror mer på han som hade barn i lägenheten som väckte honom från en tupplur efter jobbet vid 17-18 tiden. Dunsar kan ju ha förekommit under hela kvällen så det tänker jag inte så mycket på. Det är det där med kvinnoskrik efter 22 som jag hakar upp mig på. Enda rimliga jag kan förklara det med är att hon legat medvetslös tills han kom hem o så tog han ihjäl henne på riktigt. Eller är det helt enkel missledande vittnesmål. Who knows?

Jag tycker killen som jobbar natt är ett bättre vittne än han som sov i soffan. Han sov vaknade av att dottern sa att någon skrek och det enda som han har att komma med var att det måste varit vid 17-18 för det kan inte vara senare då hans barn går och lägger sig senast 22. Nja tror han sovit längre helt och blandar ihop tiderna.
Citera
2020-05-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Trollat.. hmm..
Jag var bland det första som sa att w varit gravid. Men det togs som fantasier för jag inte ville lägga källa på offentligt forum.
Sedan så visar det sig i FUP att w har gjort abort.

Så vad du anser..
Ja du det var ju verkligen en högoddsare också.

Svara på varför du tror att hon har fått missfall?
Citera
Medlem
hur kan det lysa blått på toalettrullen, har han inte märk att det finns blod på den, hur många rullar fanns det på hållaren? konstigt att han inte reagerar på det
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men jag tänker att likhundar måste ha sökt igenom hemtjänstbilen, och uppenbarligen har inga markeringar från hundarna gjorts. Jag tänker att man letat efter blod, DNA, hår och andra spår av Wilma, men inte upptäckt något heller. Frågan är: Skulle det gå att frakta Wilma i hemtjänstbilen, utan att något spår skulle lämnats efter?

Om han nu hypotetiskt har fraktat likdelar i tjänstebilen (inpackade förmodar jag) så tror jag inte att det lämnas spår om de inte ligger där mer än 15 minuter. Det är vad jag jag läst om lik i tråden iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in