2020-05-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det känns om att det bara är jag som ringer folk nu för tiden. Resten använder whatsapp, viber, snapchat osv och allt sånt där är oerhört svårt att spåra för polisen om de inte har lösenord.

Som jag uppfattar det så kan man gå igenom hela kåken både via källaren och vinden till andra utgångar än "huvudingången". Jag säger inte att det är säkert att han hade hjälp men det är min magkänsla. Han var ju en klen liten sparv och jag är rätt säker på att pappan på något sätt är inblandad. Med det menar jag inte att han på något sätt var inblandad i mordet utan för att det inte skulle se bra ut om familjen har en mördare

Jag har också haft de tankarna, att han kan ha gått via vinden till de andra trappuppgångarna, så som brevbäraren beskriver att han brukar göra. Men vaktmästaren säger att det är andra nycklar, koder och tags till de uppgångarna så jag tror inte att han kommer igenom där. Men han kan ju ha hittat en tappad tag eller nyckel. De har dock knackat dörr i hela huset och haft förhör, så de bör ha kollat upp den möjligheten då.
Citera
2020-05-15, 23:25
Medlem
att mordet och styckningen skeede vid olika tidpunkter är vi alla överens om ..jag är inte övertygade om att styckning skedde samma dag ens..han kan ha sovit på saken och sen börjat stycka när han sett att det inte finns en annan utväg...

att han inte städat båttre är föra att det är omöjligt att hitta alla stänk som sker efter att han svingar och slår..finns ju tom blid på fotöljen och rätt synligt på en vägg.. omöjligt att städa itan att bränna ner hela lägenheten
Citera
2020-05-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ursäkta att jag lägger mig i lite..
Men det kan möjligen inte vara så att det är T him self som lagt sig på sängen blodig och dan för att hämta andan efter styckningen? Hela han måste ju vara dränkt av hennes blod?? Han är väl inte heller så stor, så avbilningen av en kropp skulle väl kunna vara HANS kropp??
Du har inte läst på. Likhund markerade tydligt dubbelsängen. Det har varit ett lik där i minst 15 minuter.

S101.
Citera
2020-05-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
synd att dom här gamla husen inte har vattenmätare flr varje lägenhet, hade varit intressant och se hur mycket vattenförbrukningen ökade under den/dom aktuella dagarna
Det går säkert att se... övriga i lägenheterna hade säkert inte en massa extra förbrukning den dagen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Hundarna har ju dock markerat för lik på sängen, inte blod. Även om det fanns blod där, så var det inte just detta de markerade på.

han kan väl ha hanterat huvudet där efteråt?
Det var väl flera som undrade hur sjutton han hade kunnat placera henne i sängen utan "släpmärken" osv..
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Obegripligt formulerat och formatterat. Försök igen tack.

Vart har du läst att Wilma har fått missfall? Inte sett detta i FUP.

Snoken har trollat i tråden i månader.
Och då vi varit flera som efterfrågat källa, eller något med substans, till alla dessa märkliga påståenden - utan att få svar - så anser jag att dennes trovärdighet är mycket låg.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArPharazon
Ja, visst är det så. Min poäng är bara att den som städat inte varit särskilt duktig (eller haft väldigt bråttom). Dessutom känner ju den som städat just till att blodet finns där, så då kan man tycka att denne borde varit mer noggrann. Lite fördomsfullt känns det som att hans mamma som hemmafru borde ha ett hyfsat öga för vad som är rent och inte, särskilt om man försöker dölja en brottsplats. Men inte alla ser smuts och skit lika snabbt så klart.

Av vad jag har läst så verkar mycket av det intala våldet(misshandeln) skett i vardagsrummet. Han kanske klappade till henne där med nävarna, eller nåt annat och när hon slocknade så verkar han burit henne till sängen. Han kanske inte tänkte på att slagen gjorde att det flög blod runt om i rummet. Det som ligger på golvet syns ju och han vred väl mattan 180 grader men man torkar nog upp det man ser direkt. De flesta människor är ju inte sådana som städar bor lik utan de städar för att det ska vara rent/se rent ut. Det jag menar är att den som städade behövde inte vara en sopa, en vanlig städfirma kanske också hade missat sånt. Det är nästan bara tanter 65+ som städar lister och putsar fönster i en lägenhet. Nu kanske jag är en smutsgris men jag tar bort det jag ser men jag står ju inte 10 cm från väggen och kollar om jag ser fläckar på tapeten.
Citera
2020-05-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Det finns olika teorier. Dels kan det vara för att Wilma legat medvetslös tills Tishko kom hem igen vid 22-tiden och då har han avslutat jobbet. Kan även vara att Tishko har röjt och dragit några vrål när han kommer hem och inser allvaret o får då panik över själva situationen. Kan även vara så att vittnesmålen är felaktiga. Jag kan endast spekulera.

Det säger inget direkt, kan vara en slump, men personligen tycker jag att det lutar starkt mot att Wilma varit död/medvetslös under denna tid med tanke på omständigheterna.

Förstår hur du tänker... Men dunsar och smällar stämmer rätt så bra överens med vittnesmålen, samtidigt som en "tjej skriker". "Det hörs från balkongen" etc etc.
Skulle säga att det är där och då stackars Wilma avlider.
Citera
Medlem
Citat:
Det var väl flera som undrade hur sjutton han hade kunnat placera henne i sängen utan "släpmärken" osv..

Som sagt, jag tror aldrig hon legat på sängen död alls. Jag tror snarare att överkastet använts för att täcka över/svepa in kroppen tillfälligt med.
Citera
Medlem
Citat:
Ni tänker för mycket på detta. En man kan lyfta 49 kg 5 meter. Har ni aldrig lyft era tjejer?
Citera
2020-05-15, 23:28
Medlem
Horrorgrams avatar
https://www.expressen.se/gt/krim/lappen-i-cellen-mordet-pa-wilma-kommer-aldrig-losas/

Jävlar vilket äckligt svin han är. Han leker med polisen.
Citera
2020-05-15, 23:28
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Det finns olika teorier. Dels kan det vara för att Wilma legat medvetslös tills Tishko kom hem igen vid 22-tiden och då har han avslutat jobbet. Kan även vara att Tishko har röjt och dragit några vrål när han kommer hem och inser allvaret o får då panik över själva situationen. Kan även vara så att vittnesmålen är felaktiga. Jag kan endast spekulera.

Det säger inget direkt, kan vara en slump, men personligen tycker jag att det lutar starkt mot att Wilma varit död/medvetslös under denna tid med tanke på omständigheterna.

Det är ett och samma tillfälle dom pratar om, för ena grannen gick upp och den andre såg honom gå upp då. Men ena säger att klockan var 18. Andre säger att klockan var 21-22 för han såg på NCIS på TV som går varje dag. Men det gick NCIS på TV klockan 17-18 samt klockan 21-22 den dagen, för att göra det lite ännu krångligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in