2020-05-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagtorn
Det går säkert att se... övriga i lägenheterna hade säkert inte en massa extra förbrukning den dagen

måste finnas för varje lgh annars blir det svårt att utröna.. specifikt för hans lägenhet under dessa dagar i jämförelse med övriga dagar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endrom92
Jag har bläddrat i fupen igår och idag. Det är fruktansvärt!
Jag tror inte hans föräldrar har med detta att göra. Jag tror dock hans vänner har det.

Tror också som vissa skriver här att han transporterat kroppsdelar vid olika tillfällen när han kommit med hemtjänstens bil dem gångerna han åkte hem emellan vårdtagarna.

Sen måste jag säga att jag verkligen verkligen tycker synd om Wilma innan hon blev mördad. Hennes familj!? Hennes syster försökte göra allt i sin makt för att få Wilma på rätt spår. Men hennes föräldrar!?
Hur kan man som förälder neka sitt barn tak över huvudet? Det är lätt att swisha 1500:- men om man ser att ens dotter mår så dåligt & har det så trasigt, varför i helvete tar man inte hem henne? Wilma mådde ju inte bra & mår illa av smsen hon skickat till T där hon bönar och ber att få flytta dit igen & lösa allt med honom.

Så som Wilma lidit hoppas jag verkligen hennes föräldrar också får känna resten av sina liv. Detta är en tjej på 17 år. Fruktansvärt.
Jag har inga ord.

Sen med att T skulle åka till USA bara så med 0 pengar & en kabinväska? Det är bullshit. Tror han planerat detta därav väskan.
Tror hans polare vet mycket väl vad som hände den kvällen & att dem hjälpte T med transport & andra saker.
T har säkert sett något avsnitt av någon serie vid liknande mord & efterföljt det. Det borde finnas.
Den ”dyra” biljetten ? Tror han var skyldig folk pengar & behövde pengar kanske för knark eller vad som. Det sket sig kanske & han mördade Wilma för att kanske skylla på någon som var ute efter honom.

Sen med huvudet. Jag tror han paketerade huvudet innan han avlägsnade det från kroppen för att inte se henne medan han höll på. Tror inte på att han behöll de som en trofé. Tror att han inte hann göra sig av med det.

Vilket fall som helst hoppas han lider resten av sitt liv jävla as.

Men jag tänker att likhundar måste ha sökt igenom hemtjänstbilen, och uppenbarligen har inga markeringar från hundarna gjorts. Jag tänker att man letat efter blod, DNA, hår och andra spår av Wilma, men inte upptäckt något heller. Frågan är: Skulle det gå att frakta Wilma i hemtjänstbilen, utan att något spår skulle lämnats efter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Du har inte läst på. Likhund markerade tydligt dubbelsängen. Det har varit ett lik där i minst 15 minuter.

S101.

Som jag svarade nyss på en liknande fråga: Han kan väl ha hanterat hennes huvud på sängen efteråt?
Det ena utesluter väl inte det andra?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ja du det är väl inte omöjligt men det är också så att du ignorerar allt som pekar på motsatsen för att du vill att det skall vara sant.

Pappans reaktion under middagen tyder starkt på att han inte visste något innan det gick ut i media.

För övrigt har polisen kontrollerat hans telefon. Om de hade kontakt så kommer de självklart få veta detta. Pappan och hans fru har haft majoriteten av kontakten på vanlig telefon samt Viber. Även om han hade använt mer obskyra appar hade det kommit fram.

Kanske men polisen verkar ju leta efter någon annan mobil eller ett annat nummer. Av förhören att döma så är det många frågor om hur många mobiler han har. Dvs det verkar som att polisen misstänker att han måste haft andra kontaktvägar. Ipad, laptop och ett annat nummer återkommer i många förhör.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
De har monterat bort toalettstolen för att kolla i avloppet under den.
Skulle tro att de får bryta upp längre än att bara plocka bort toaletten. Man få gå ner på en nivå under markplan. Men det är naturligtvis en fråga om hur långt man skall behöva gå för att få fram ett antal små likdelar från en person som man vet redan är död.
Citera
2020-05-15, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Som jag svarade nyss på en liknande fråga: Han kan väl ha hanterat hennes huvud på sängen efteråt?
Inte omöjligt men likhunden har ju inte markerat övriga platser i lägenheten på samma sätt, vilket borde understryka vikten.

Men så vitt jag vet är det inte omöjligt.
Citera
2020-05-15, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name

aa det är bara markering av liklukt, dock omöjligt att säga vilken del eller hela kroppen bsom utsöndrat detta på sängen
Citera
2020-05-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Kanske men polisen verkar ju leta efter någon annan mobil eller ett annat nummer. Av förhören att döma så är det många frågor om hur många mobiler han har. Dvs det verkar som att polisen misstänker att han måste haft andra kontaktvägar. Ipad, laptop och ett annat nummer återkommer i många förhör.
Ja, för att försäkra sig om detta, men även för att etablera vissa ramar, så det finns dokumenterat om motstridigt information inkommer senare.

Men de har ju sökt genom pappans telefon, så om kontakt tagits med denne hade det med största sannolikhet hittat spår för det.
Citera
2020-05-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Vad är detta? (Googlat men fattar inte)

Det är så förvirrande att jag knappt fattar det själv. loomercongress verkar iallfall vara donation till en republikansk kampanj till US Kongress.

Change.org är en sida där man kan skriva under upprop och även donera pengar till dess syfte. Hade vart intressant att veta vad han skrivit under.

Men kort och gått en massa smörja som bara antyder att han verkar allmänt förvirrad och irrationell.
Citera
2020-05-15, 23:32
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Du har inte läst på. Likhund markerade tydligt dubbelsängen. Det har varit ett lik där i minst 15 minuter.

S101.

Jag måste ha missat någon sida i FUP eller så förstod jag inte riktigt. Men visst var det så att polishundarna från tyskland var på plats vid två tillfällen? Ett relativt tidigt där de gick igenom vinden och någon/några bilar och sen i samband med att de hittade huvudet? Eller har jag fattat det fel

Jag tyckte det verkade som att de tyska likhundarna aldrig var i lägenheten vid första tillfället. De var i huset och på andra ställen men aldrig i lägenheten. Om jag inte missförstod så undrar jag varför?
Citera
2020-05-15, 23:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audionom
Är jag den enda som tänker på hur händelseförloppet har gått till?

Kan det ha börjat i köket, sen fortskridit i vardagsrummet där det mesta våldet utspelat sig? Tänker på den mindre mängd blod i köket och det verkar enligt bilder vara mest blod i vardagsrummet? Samt avtrycket på fotöljen? Att kampen helt enkelt varit i vardagsrummet. Kuddarna som hittats (Kuddvar) kan dom har legat i soffan/fotöljen och hon försökt värja sig med kuddarna? Hon försöker ta sig därifrån men slocknar i hallen/har inte kraft nog.
Förflyttas sedan till sängen där hon avlider av sina skador. Kanske kan förklara att mängden blod i sängen var mer än det var, för hon helt enkelt förlorat mest blod i kampen i hallen och vardagsrum?

Tänker man på likstelheten så tycker jag att bilderna i hallen och sängen där man ser besudling som liknar en kropp, att ställningen är väldigt lik? Oavsett så är en kropp otroligt svårhanterlig när den är likstel. Kan det varit så att det var en anledning till att han styckade henne? Det är nämligen svårt att flytta en likstel kropp.

Rätt oväsentligt egentligen med händelseförloppet. Det värsta vet vi redan, att hon bragts om livet och förtjänade mer i livet än det här!

Eeeh...nej.
Vad tror du andta gör härinne? Tror nog att alla de andra tusen som läser här och har läst FUP också har tänkt..
Citera
2020-05-15, 23:34
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är ett och samma tillfälle dom pratar om, för ena grannen gick upp och den andre såg honom gå upp då. Men ena säger att klockan var 18. Andre säger att klockan var 21-22 för han såg på NCIS på TV som går varje dag. Men det gick NCIS på TV klockan 17-18 samt klockan 21-22 den dagen, för att göra det lite ännu krångligare.

Ja det är krångligt. Jag tror mer på han som hade barn i lägenheten som väckte honom från en tupplur efter jobbet vid 17-18 tiden. Dunsar kan ju ha förekommit under hela kvällen så det tänker jag inte så mycket på. Det är det där med kvinnoskrik efter 22 som jag hakar upp mig på. Enda rimliga jag kan förklara det med är att hon legat medvetslös tills han kom hem o så tog han ihjäl henne på riktigt. Eller är det helt enkel missledande vittnesmål. Who knows?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in