Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Det känns om att det bara är jag som ringer folk nu för tiden. Resten använder whatsapp, viber, snapchat osv och allt sånt där är oerhört svårt att spåra för polisen om de inte har lösenord.
Som jag uppfattar det så kan man gå igenom hela kåken både via källaren och vinden till andra utgångar än "huvudingången". Jag säger inte att det är säkert att han hade hjälp men det är min magkänsla. Han var ju en klen liten sparv och jag är rätt säker på att pappan på något sätt är inblandad. Med det menar jag inte att han på något sätt var inblandad i mordet utan för att det inte skulle se bra ut om familjen har en mördare
Jag har också haft de tankarna, att han kan ha gått via vinden till de andra trappuppgångarna, så som brevbäraren beskriver att han brukar göra. Men vaktmästaren säger att det är andra nycklar, koder och tags till de uppgångarna så jag tror inte att han kommer igenom där. Men han kan ju ha hittat en tappad tag eller nyckel. De har dock knackat dörr i hela huset och haft förhör, så de bör ha kollat upp den möjligheten då.