Citat:
Ursprungligen postat av
Knux
Eller så är det ett bevis på att någon som inte varit med under själva mordet har städat. Någon som inte vet exakt vart det borde finnas blodrester.
Personen som har städat har gjort det vid ett engångstillfälle under tidsnöd. Hade Tishko varit smart hade han gått och efterstädat på väggar, luckor, skåp, diskho etc. Eftersom att han varit hemma och haft tid. Men han verkar inte ha gjort det dum som han är.
Jag tror att tiden har gått åt till större blodmängder och även försök att paketera saker. Kanske kroppen, men tänker även på kuddstoppning. Huvudet har han säkert ägnat några timmar på osv. Det tar nog tid att slafsa runt med blod och spola och leta fram handdukar osv.
Är man inte van städare kan man till synes tycka att man är klar, men ser inte till detaljerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Jo när man känner till det så kanske man ser direkt att det är blod. Men det var ju ändå flera besök från wilmas föräldrar och de la ingen notis om det. Jag har ju fläckar på vissa köksluckor ser jag nu när jag var ute i köket men då tänker man att det är matrester, eller nåt annat som fastnat där. Det var ju inte stora pölar med blod om vi säger så. Bilderna är ofta förstoringar och om man vet vad man ska leta efter så ser man ju det direkt.
Tänkte precis på samma grej med köksluckor, man ser ju rätt mycket skillnad bara man sätter sig på golvet och tittar på dom. Allt smått stänk osv som inte syns dryga metern bort.
Alla stora pölar borta = städat tänker valpen.
Men bort han inte lärt sig städa i jobbet eller slarvade han där med (eller städar dom inte så mycket som man tror kanske?).