2020-05-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag har inte läst hela men jag får en "känsla" av att han inte var själv när det gäller dumpning av kroppen. Tror att hans pappa och styvmamma har hjälpt till.

De hittade blod, hår och lösnaglar i pappans ford kuga och båda "föräldrarna" säger att de knappt använt bilen och ingen annan kan ha gjort det heller. Den stod i deras garage, mamman är lättväckt osv osv

Nån nämnde att pojkvännen knappt kunde städa och lägenheten var rätt städad när föräldrar till vilma letade efter henne där. Känslan är att mamman kanske skötte städningen medans pappan hjälpte till med att dumpa kroppen
Det mer sannolika i din tankeföljd hade nog varit att Tishko tog bilen, han hade tillgång.

Dock är det inte troligt att det du säger stämmer - varför skulle pappan och låtsasmamman prata med T som de gjorde när kusinerna var på besök hemma hos dem? De var uppenbart ovetande vid den tidpunkten. Pappan konfronterade ju T och anklagar honom nästan rakt ut för att ha skadat Wilma.
Citera
2020-05-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Men det var ju värdelöst städat, synlig blod lite överallt, ett stort bevis i sig att han inte kan städa
Ja det kan se så ut.... men från värsta läget till dåligt städat kan vara stort
Citera
2020-05-15, 23:03
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Råder väldigt få tvivel om att han har mördat henne.

Det enda jag skulle kunna tänka mig familjer är delaktig i är väl bortförandet av kroppen. Eller att Tishkos pappa har tvättat och städat rent i bilen efter att han funnit blodspår, för att skydda sig självt.

Tiskos låtsasmamma har dock i andra förhöret ganska tydligt planerat sina svar och säger inget ont on T, något hon inte gör på första eller tredje förhöret, så jag tolkade det som att de var defensiva under den tid de var mordmisstänkta.

Ja han sa ju i ett förhör att han inte städat bilen på minst en månad och styvmamman sa att han hade städat bilen innan han hämtade henne på flygplatsen.

Om jag ska vara fördomsfull så sköter invandrare generellt om sina bilar bra. De står ofta och länge på självtvättställen och dammsuger, tvättar in och utsidan osv
Citera
2020-05-15, 23:03
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Vad jag inte förstår är hur han lyckats spola bort alla rester av blod i duschen. Och nere i knivmärkena ? Det är ju det enda stället som inte lyser upp av Bluestar behandlingen.
Jag är ganska övertygad att om man skulle bryta upp avloppet så skulle man hitta en hel del likdelar. Han har styckat henne i duschen och gissningsvis spolat ner en hel del i toaletten.
Citera
2020-05-15, 23:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Ja. I FUP finns en registrerad abort.
Wilma blev gravid mycket tidigt i förhållandet med t. Som slutade då med missfall..

Sedan en abort.

När w blev gravid till sist igen och inte ville göra abort igen utan istället lämna honom..

Tja..

Ärligt talat. Alla dina hittepåinlägg, under månader, utan att länma en enda källa...trots ständig efterfrågan.

Och du fortsätter dina sedvanliga försök till informationsplantering.
Kastar ut ett bete för att sen kolla vem som hugger. Vi som följt tråden från början kommer ihåg detta.
Citera
2020-05-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ja han sa ju i ett förhör att han inte städat bilen på minst en månad och styvmamman sa att han hade städat bilen innan han hämtade henne på flygplatsen.

Om jag ska vara fördomsfull så sköter invandrare generellt om sina bilar bra. De står ofta och länge på självtvättställen och dammsuger, tvättar in och utsidan osv
Ja, men sättet middagen utspelade sig på med kusinerna tyder på att de inte visste något förrän senare.
Citera
2020-05-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag är ganska övertygad att om man skulle bryta upp avloppet så skulle man hitta en hel del likdelar. Han har styckat henne i duschen och gissningsvis spolat ner en hel del i toaletten.
De har monterat bort toalettstolen för att kolla i avloppet under den.
Citera
2020-05-15, 23:06
Medlem
läser man sms så är den vissa bitar pinsam..dock är wilma pga sin ungdom väldigt på och lägger dig platt många ggr..hon är mer angelägen att ha kontakt än han...
läser man sista dagarna kan man inte se några tecken på att det skulke gå så illa...jag tror inte han var rädd att hon skulle lämna honom om man bara bildar sig en uppfattning från sms konversation..där är hon mer rädd att förlora honom.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArPharazon
Vilken sida läser du detta på?

Snoken har aldrig kunnat eller velat lämna några som helst belägg för sina många påståenden.
Kastar bara ut sitt bete.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Det mer sannolika i din tankeföljd hade nog varit att Tishko tog bilen, han hade tillgång.

Dock är det inte troligt att det du säger stämmer - varför skulle pappan och låtsasmamman prata med T som de gjorde när kusinerna var på besök hemma hos dem? De var uppenbart ovetande vid den tidpunkten. Pappan konfronterade ju T och anklagar honom nästan rakt ut för att ha skadat Wilma.

Säger ena "vittnet" den andra säger ingenting om det. Men det kan vara som du säger men då undanhåller dom att de har lånat ut bilen till honom. De förnekar det men det låter otroligt att han skulle kunna smyga in och hämta en bilnyckeln i nån skokartong eller från styvmamman utan att de märker något. Dvs de kan vara oskyldiga till att röjt undan och städat men de kanske misstänkte och skyddade honom.
Citera
Medlem
Citat:
De kanske är uppenbara i efterhand men det är för att de sprutat det där medlet överallt. Vi har ju ändå föräldrarna som varit i lägenheten och letat och ändå varit rätt så observanta som missade allt det där. De såg någon pappersgrej med blod/läppstift på. Solskyddet hade jag missat men det kan ju vara så att någon skjutsat pojkvännen efter han dumpat kroppen och han fällde upp/ner skyddet och hade blod på fingrarna. Annars borde pappan nämnt att hon blött näsblod när han skjutsade hem henne

Nej jag syftar inte på bilderna där de använt sig av BlueStar-reagens. Börja på s. 225 i FUP:en och scrolla dig ned igenom blodbildsanalysen så ser du åtskilliga exempel på blodfläckar och utsmetat blod på väggar, lister, skåpsluckor m.m.. Det kanske var tillräckligt städat för att Wilmas föräldrar inte skulle se något när de var där (letar man inte efter det ser man det nog inte), men för Polisen stod det nog väldigt snabbt klart vad som hade hänt.
Citera
2020-05-15, 23:08
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Men det var ju värdelöst städat, synlig blod lite överallt, ett stort bevis i sig att han inte kan städa
Eller så är det ett bevis på att någon som inte varit med under själva mordet har städat. Någon som inte vet exakt vart det borde finnas blodrester (förutom det synliga).

Personen som har städat har gjort det vid ett engångstillfälle under tidsnöd. Hade Tishko varit smart hade han gått och efterstädat på väggar, luckor, skåp, diskho etc. Eftersom att han varit hemma och haft tid. Men han verkar inte ha gjort det dum som han är.
Senast redigerad av Knux 2020-05-15 kl. 23:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in