2020-05-15, 21:34
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Min teori om mordet. Tischo kommer hem från Stockholm efter att ha blivit nekad ombordstigning* på planet som skulle ta honom till det belovade landet USA! Detta klarar inte han och hans ego av (alla andra fick ju åka, men inte jag!). Eftersom han ljugit i sin VISA ansökan blir han som lök på laxen nekad att åka till USA på minst 5 år. Efter detta är han asförbannad, detta går ut över Wilma som han tar ut sina aggressioner på. Han slår henne brutalt omkring i lägenheten, och när hon börjar skrika och han inser att han gått för långt så hämtar han en kniv och skär/hugger/slicar henne där i vardagsrummet, därav allt blodstänk. Hon segnar ner död och blöder ut på golvet och mattan. Tischo bär in henne och styckar henne i duschen, därav alla skärskador i golvmattan ty den har fungerat som en skärbräda. Han gömmer kroppsdelarna på vinden, noga inlindade. När han sedan börjar sitt hemtjänstpass på måndagen så åker han hem mellan varje pensionär/brukare och hämtar några kroppsdelar som han lägger i deras olika soptunnor, så Wilma är tyvärr uppeldad på närmsta sopförbränning. Så här håller han på tills endast huvudet återstår, men det hanns inte med innan han blir anhållen. Jag tror inte att någon annan är inblandad.

*Jag hade gett många tusen kronor för att få vara en fluga på väggen när immigration nekar honom.

Kommentarer?
Mkt möjligt, ok men hon gjorde slut 14/11 kanske sagt, jag är gravid och tänker behålla barnet utan dig!
Pang!! Wilma hade också humörsvängningar och hela relationen har varit en psykresa dem emellan förutom första halvåret kanske. 2 psykiskt instabila, droger, beroendeskap bla bla bla.
Han är rökt! MORD.
Citera
2020-05-15, 21:34
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Min teori om mordet. Tischo kommer hem från Stockholm efter att ha blivit nekad ombordstigning* på planet som skulle ta honom till det belovade landet USA! Detta klarar inte han och hans ego av (alla andra fick ju åka, men inte jag!). Eftersom han ljugit i sin VISA ansökan blir han som lök på laxen nekad att åka till USA på minst 5 år. Efter detta är han asförbannad, detta går ut över Wilma som han tar ut sina aggressioner på. Han slår henne brutalt omkring i lägenheten, och när hon börjar skrika och han inser att han gått för långt så hämtar han en kniv och skär/hugger/slicar henne där i vardagsrummet, därav allt blodstänk. Hon segnar ner död och blöder ut på golvet och mattan. Tischo bär in henne och styckar henne i duschen, därav alla skärskador i golvmattan ty den har fungerat som en skärbräda. Han gömmer kroppsdelarna på vinden, noga inlindade. När han sedan börjar sitt hemtjänstpass på måndagen så åker han hem mellan varje pensionär/brukare och hämtar några kroppsdelar som han lägger i deras olika soptunnor, så Wilma är tyvärr uppeldad på närmsta sopförbränning. Så här håller han på tills endast huvudet återstår, men det hanns inte med innan han blir anhållen. Jag tror inte att någon annan är inblandad.

*Jag hade gett många tusen kronor för att få vara en fluga på väggen när immigration nekar honom.

Kommentarer?

Kan mycket väl vara en del av varför det brast för honom. Man märker ju en distinkt attityd skillnad den 31:e Oktober (om det var dagen han skulle åka till USA, kan varit någon dag senare). Så här står det i smsen mellan Wilma o Tishko:

Tishko 2019-10-31 11:02:36 : Tack så mycket underbara du, jag vet att du kommer göra alla otroligt stolta! Sikta mot stjärnorna för du är en! Kontexten är att de precis pratat om att han ska följa sina drömmar i USA.

Tishko 2019-10-31 15:46:0 (4 timmar senare): Öppna aldrig din käft utan o tänka igen, fattar du!?

(Några ytterligare sms mellan Tishko och Wilma här)

Tishko 2019-10-31 16:00:1 : Asså, jag tror dig din fucking mytoman
"min mamma ringde dig och frågade om jag ska dit för Trump"
Gör fucking inte om det. Jag skiter i resten. Vet din plats

Han lackade rejält för att Wilma hade tydligen snackat med hans morsa. De gjorde slut efter detta bråket men verkade bli tillsammans tre dagar senare om man fortsätter kolla på smsen.
Citera
2020-05-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Reagerade också på detta. Drog slutsatsen då att de inte lusläst FUP utan mest kollat på bilderna av vardagsrummet där blodet har varit och missförstått den biten. För visst har inte de information som inte finns i FUP? Skadorna i badrumsmattan talar ju annars sitt tydliga språk i sammanhanget.

Kollade inne på bluestar bilderna Igen.

Mycket blod även på golvet i hallen och i sängen.
Pdf sid 275 och framåt
Citera
2020-05-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Fup side 50(kvitto)
Han var jo innom å kjøpte brus på kiosken Eurodirekt kl. 18.47 før han tog tåget

Javisst, det är ju ett spår av hans rörelser, men det finns inte på övervakningsfilm, vilket vad det som efterfrågades i kommentaren jag svarade på. Mannen i kassan bekräftade visserligen inte vad det framgår att han hade sett Tishko där, utan bara att han inte sett Wilma (vilket väl var vad hennes mammade frågade om). Då återstår ju i praktiken bara en person som kan ha handlat med hennes kort.
Citera
2020-05-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Aha.... er der her du tenkte på:

Fub sida 101 (fra rapporten till dom tyske likhundane):

Cirka kl. 16.30 genomsöktes i samma flerfamiljshus, en ingång längre bort, ytterligare en lägenhet
som den misstänkte också ska ha haft tillgång till.

Tack! Exakt detta! I samma hus....? Vad är det för lägenhet? Egendomligt, kan huset ha "gästlägenhet" som de boende får låna/hyra vid behov tex man får långväga gäster, en hel familj många ggr.?
Men OBS! Vattenpipan på vindsförrådet är nog inte mordvapnet, för Tishkos ligger kvar i vardagsrummet till höger vid fönstret, syns på många bilder. Om T slungat detta mot Wilmas huvud så är den ivarjefall kvar i lägenheten och inte gömd.
Citera
2020-05-15, 21:38
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Du ser väskan som påträffades under husrannsakan på sidan 254-256 i pdf-filen (s. 243-245 i själva protokollet).
Det var ett textat dokument jag letade efter och det fanns på sida 253.
Jag har läst FUPen lite här och där och missat lite. Tack iaf!
Citera
2020-05-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Kollade inne på bluestar bilderna Igen.

Mycket blod även på golvet i hallen och i sängen.
Pdf sid 275 och framåt

Ja han har väl släpat henne på golvet eftersom det finns blodspår efter håret på lister längs golvet. Däremot har han nog burit henne till sängen. Kan han ha släpat henne från vardagsrummet till badrummet, styckat där, och lagt bitarna på sängen innan han forslade bort dem/alternativt förvarade dem på vinden innan gjorde sig av med allt utom huvudet?
Citera
2020-05-15, 21:41
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är tv3:s tjej i inslaget som påstår att åklagaren sagt att styckningen skett i vardagsrummet. Jag har inte heller läst något sådant i FUP, och delar din bedömning om att det nog skett i badrummet med knivmärkena som finns på golvet där.

Däremot är det ju inte uteslutet att han börjat i vardagsrummet, med tanke på vävnaden som sitter sitter fast i vitrinskåpets glasruta.
HAN har slått henne igen, igen och igen! Till slut dragit till henne med ngt ”köttklubba” kanske i ansiktet. Död. In i duschen där han säkert huggit henne på torson, magen om hon sagt hon är gravid, för att sedan stycka upp kroppen i delar. Invirade i soppåsar, soptömning måndagar, drar ut sönd kväll/natt och slänger delarna i olika soptunnor på olika ställen.
Fantasin drar iväg...dock möjlig.
Citera
2020-05-15, 21:42
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Vad är detta? (Googlat men fattar inte)

Han verkar ha skänkt en dollar till Laura Loomer.

"Laura Elizabeth Loomer (born May 21, 1993) is an American political activist, conspiracy theorist, and internet personality known for her far-right politics

Loomer is banned from Twitter, Facebook, Instagram, Medium, GoFundMe, Venmo, MGM Resorts, PayPal, Lyft, Uber and Uber Eats"

En extremhöger-kvinna i USA som försöker bli invald i kongressen.
Citera
2020-05-15, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArPharazon
Vad är din källa på det? FUP:en nämner bara en abort i oktober 2018.

Ja. I FUP finns en registrerad abort.
Wilma blev gravid mycket tidigt i förhållandet med t. Som slutade då med missfall..

Sedan en abort.

När w blev gravid till sist igen och inte ville göra abort igen utan istället lämna honom..

Tja..
Senast redigerad av Snoken19 2020-05-15 kl. 22:19. Anledning: Tillägg
Citera
2020-05-15, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tack! Exakt detta! I samma hus....? Vad är det för lägenhet? Egendomligt, kan huset ha "gästlägenhet" som de boende får låna/hyra vid behov tex man får långväga gäster, en hel familj många ggr.?
Men OBS! Vattenpipan på vindsförrådet är nog inte mordvapnet, för Tishkos ligger kvar i vardagsrummet till höger vid fönstret, syns på många bilder. Om T slungat detta mot Wilmas huvud så är den ivarjefall kvar i lägenheten och inte gömd.

Det är väl kanske inte helt omöjligt, men gästlägenheter är väl väldigt ovanliga i hyresrättshus? Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin hört om det. Bostadsrättshus brukar ju däremot ofta ha det. Sedan skulle jag gissa att den lägenheten i så fall hade varit upptagen den helgen då Göran hade båda sina döttrar med respektive samt ett barnbarn på besök. Men de kan ju så klart ha bott på hotell/hemma hos Göran oavsett eventuell gästlägenhet.
Citera
2020-05-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Ja. I FUP finns en registrerad abort.
Wilma blev gravid mycket tidigt i förhållandet med t. Som slutade då med missfall..

Vilken sida läser du detta på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in