2020-05-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3mmaa
Han pratade ju om de i förhöret att han slår in sitt röka i aluminiumfolie för att dölja doften så de är väl de han försökt göra 🤷‍♀️!

Haha, ja precis

Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Då jag sysslar med att göra rent kranier från djur så kan jag tala om att det finns egentligen inte något som stoppar lukt från att komma ut eller förhindrar förruttnelse speciellt bra. Man kan stoppa förruttnelse genom att torka ut så mycket som möjligt men du får ändå ett visst ruttnande. Beroende på temperatur och luftfuktighet samt hur tätt man virar folie, plast eller tejp kommer doften oftast efter 3-5 dagar. Och har man en gång känt doften från ruttet kött, människa eller djur så känner man igen den. Den söta doften och rutten är vidrig. Beroende på storlek på det ruttnande så stinker det kanska bra och håller i sig i veckor.

Skulle man torka tar det ungefär en vecka innan doften försvinner. Men i en normalvarm lägenhet 20-25 grader stinker det ganska bra och torkning är inte ett troligt scenario.

Enda sättet att minska doften är lufttät bytta med vatten. På något sätt håller sig doften i vattnet. Men öppnar du den lufttäta bytta. Så kommer doften väldigt snabbt och extremt skarpt. Utan vatten är ungefär samma sak men utan vatten kan köttet jäsa och ”spränga” behållare. Och det vill man inte vara med om.

Ja, jag har tänkt lite mer på det och det verkar väldigt långsökt att det skulle fungera, men jag litar på dina ord och tror på det! Var där någon i lägenheten mellan 3-5 dagar efter låset bytades? Eller Kom de inte dit förrän efter 9 dagar? Och borde man inte känt lukt i trappen? Dörrarna ser inte så nya ut om man säger så. (skrivet på mobil, sorry för formatet)
Citera
2020-05-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Även att våld mot huvudet kan ha uppkommit efter döden!

Fullt troligt och enligt fuppen mer än så..
Gällande skador på wilma
Citera
2020-05-15, 20:11
Medlem
Jag hoppas hans familj går på rättegången. Om det är någon som kan få han att ändra sig och börja prata så är det nog dom.
Citera
2020-05-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Även att våld mot huvudet kan ha uppkommit efter döden!
Ja men detta är långt ifrån "klappat och klart"..vi får väl se...
Citera
2020-05-15, 20:14
Medlem
Hm, var han muslim trots allt? Läste på en obskyr sajt något om att han ville att hon skulle konvertera till Islam
Citera
2020-05-15, 20:15
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hon gjorde en abort 2018 enligt Fup. Har inte varit hos Gyn i nära samband till hennes bortgång.
Nej, men som jag skrev så hade hon en tid bokad hos ungdomsmottagningen.
Citera
2020-05-15, 20:15
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Du tror inte att han ljuger?
Heder går före rätt, det är min uppfattning.
Jag lovar dig, blod är tjockare än vatten. In i helvetet

Instämmer helt.
Jag tror definitivt inte att pappan är oskyldig.
Går inte lita på vad en kurd säger i ett förhör med en svenne.
Skulle han förskjuta sin kurdson för att sonen gjort sig av med en otrogen svennehora? Det är väl precis enligt regelverket i Kurdistan.

edit: menar naturligtvis inte att W varit otrogen, men om man som kvinna går ut i shorts, är det nog så man blir betraktad av kurdsläkten.
Senast redigerad av oenophile 2020-05-15 kl. 20:18.
Citera
2020-05-15, 20:22
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Okej. Men hur skedde det att han döda henne?
Slog eller knuffa henne så hon tuppa av..?

Dödsorsaken är oklar eftersom huvudet var förmultnat och kroppen saknas. Men det syns på obduktionen att hennes ansikte blivit rejält tillknycklat. Förmodligen har han slagit henne, mycket möjligt att han knivhuggit henne men det finns inga bevis på det då kroppen saknas.
Citera
2020-05-15, 20:22
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Haha, ja precis

Ja, jag har tänkt lite mer på det och det verkar väldigt långsökt att det skulle fungera, men jag litar på dina ord och tror på det! Var där någon i lägenheten mellan 3-5 dagar efter låset bytades? Eller Kom de inte dit förrän efter 9 dagar? Och borde man inte känt lukt i trappen? Dörrarna ser inte så nya ut om man säger så. (skrivet på mobil, sorry för formatet)

Alltså det är skitsvårt att säga en exakt tid då det börjar lukta. Det har ju med alla möjliga omständigheter att göra. Har han sprayat huvudet med någon alkohollösning, antalet sår, värme, täthet mellan folie. Jag är inte alls främmande för att det inte "krypit" ut speciellt mycket lukt. Ligger den dessutom bland kläder andra saker som doftar så kan doften döljas ganska bra. Men en söt doft som Wilmas mamma sagt hon känt kan mycket väl vara doften från huvudet. Det är långt ifrån en exakt vetenskap. Och som mina skallar är ju från djur som säkerligen har andra bakterier i sina system som påskyndar processen.
Citera
2020-05-15, 20:23
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
På vilken sida framkommer det att de gjort "fyndet" i lägenheten?
Hittar bara markeringar av liklukt efter fyndet samt tidigare sök utan fynd.

Du ser väskan som påträffades under husrannsakan på sidan 254-256 i pdf-filen (s. 243-245 i själva protokollet).
Citera
2020-05-15, 20:26
Medlem
Stackars arma flicka. För hon var blott en flicka.
Hon verkar redan från början hamnat fel. Hennes föräldrar verkar inte ha mäktat med sitt föräldraransvar. Att hon haft anhöriga som brytt sig är tydligt. Men frågan är varför inte hennes mamma låtit henne bo med henne. Utöver att mammans nya kille ev inte ville det...
Och pappan, vad har han gjort mot henne som GM s styvmamma berättade om.

Att hon behövt söka kärlek hos GM är så tragiskt. Hon borde fått det från sina nära och kära, då hade hon kanske inte hängt fast så hårt vid GM som verkade allt annat än snäll mot henne?!

Och när det gäller hennes död ser jag framför mig ett gräl .... GM har känt sig hotad ... tappar besinningen och har ihjäl henne. Försöker sedan ”städa” upp och styckar henne i bitar. Gör sig av med bitarna. Kan det vara med hjälp av bilen från jobbet?! Eller denna kanske genomsöktes?

Hade han inte drabbats av denna panik att göra sig av med bevisen, hade ju ett alternativ varit att frakta iväg kroppen hel...

Kan han ha stoppat bitarna i säckar, förslutit dessa och kastat i sopnedkastet?

Varför spara huvudet? Kanske är han neckrofil? För annars borde han gjort sig av med även huvudet och att undvika att det blir hittat.

Blodspåren i hela lägenheten.. vad säger man. Hur kan han tro att om en kropp styckas i en lägenhet så räcker det med att städa lägenhet ordentligt.
Citera
2020-05-15, 20:27
Medlem
Groggnaks avatar
Anledningen till att jag tror dödsfallet infaller mellan 17.04 - 18.30 och inte senare vid 22-tiden är för att det saknas aktivitet från Wilmas telefon efter samtalet hon hade med sin mor 17.03. Ungdomar idag är oftast väldigt aktiva på mobilen (inne på snap, uppdatera instagram etc. etc.) och chansen att Wilma skulle vara vid liv (eller medveten) utan att gå in på telefonen mellan 17.04 och ca 22.10 när Tiskho kommer hem från sin trip, är enligt mig mycket liten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in