Citat:
Haha, ja precis

Citat:
Då jag sysslar med att göra rent kranier från djur så kan jag tala om att det finns egentligen inte något som stoppar lukt från att komma ut eller förhindrar förruttnelse speciellt bra. Man kan stoppa förruttnelse genom att torka ut så mycket som möjligt men du får ändå ett visst ruttnande. Beroende på temperatur och luftfuktighet samt hur tätt man virar folie, plast eller tejp kommer doften oftast efter 3-5 dagar. Och har man en gång känt doften från ruttet kött, människa eller djur så känner man igen den. Den söta doften och rutten är vidrig. Beroende på storlek på det ruttnande så stinker det kanska bra och håller i sig i veckor.
Skulle man torka tar det ungefär en vecka innan doften försvinner. Men i en normalvarm lägenhet 20-25 grader stinker det ganska bra och torkning är inte ett troligt scenario.
Enda sättet att minska doften är lufttät bytta med vatten. På något sätt håller sig doften i vattnet. Men öppnar du den lufttäta bytta. Så kommer doften väldigt snabbt och extremt skarpt. Utan vatten är ungefär samma sak men utan vatten kan köttet jäsa och ”spränga” behållare. Och det vill man inte vara med om.
Skulle man torka tar det ungefär en vecka innan doften försvinner. Men i en normalvarm lägenhet 20-25 grader stinker det ganska bra och torkning är inte ett troligt scenario.
Enda sättet att minska doften är lufttät bytta med vatten. På något sätt håller sig doften i vattnet. Men öppnar du den lufttäta bytta. Så kommer doften väldigt snabbt och extremt skarpt. Utan vatten är ungefär samma sak men utan vatten kan köttet jäsa och ”spränga” behållare. Och det vill man inte vara med om.
Ja, jag har tänkt lite mer på det och det verkar väldigt långsökt att det skulle fungera, men jag litar på dina ord och tror på det! Var där någon i lägenheten mellan 3-5 dagar efter låset bytades? Eller Kom de inte dit förrän efter 9 dagar? Och borde man inte känt lukt i trappen? Dörrarna ser inte så nya ut om man säger så. (skrivet på mobil, sorry för formatet)