Citat:
Ursprungligen postat av
scaloppina
Såg kvällens avsnitt på TV och blev påmint om varför jag slutade se på BB i början. Kunde inte se på Amilias malande härskarteknik när hon höll på. Hon tröttar ut sin motståndare genom att upprepa om och om samma sak, hon ger sig inte och man säger till sist "javisst" bara för att få slut på skiten.
Amilia använde sina härskartekniker på Jasmine i kväll, upprepade samma sak hela tiden, hon gav sig inte fast Jassa hade redan svarat på. Jag skrek högt "håll käften jävla kärring" det gör jag alltid när hon kör på, ville nästan sparka på TV:n, jag tål inte lyssna på henne. Sådana som hon förstör för alla om man har en t ex på en arbetsplats. De delar folket i två läger, en del står inte ut med dem och andra blir anhängare. Om en sådan får makt på en grupp blir det riktigt jävligt för motståndarna, anhängarna ser till att personen kan fortsätta behandla andra illa. Slampa är ett väldigt mild ord att använda för sådana som hon. Helvetet brakar loss om man får en som hon som chef.
Bra att Jassa förstod vad hon höll på med, att hon var väldigt nedlåtande. Amilia utskällde henne för "slampan" och samtidigt försökte förminska henne för att kalla henne för lilla gumman. Jag har retat mig på Jassa för hennes skrikande och hoppande, men jag är glad att hon är kvar om det retar på Amilia. Lennie sjönk som sten i mina ögon, vad är det för en person som blir kompis med ngn som hon? Han är helt omdömeslös eftersom han inte fattar vad hon är för typ. Om Amilia sätter sina klor i honom så har den mesen inte en chans att komma loss.
Jag gillar verkligen dina skarpa analyser, det lyser igenom att du vet vad du snackar om. Tyvärr har de flesta 30+ upplevt det du beskriver och har fått leva med det. Många människor har dock någon sorts spärr och lite finess som gör att de kan förändra sitt beteende. Jag är dock osäker på om Amilia kan det.