2020-05-15, 19:43
Medlem
(15. mai -20) "Advokat Svein Holden, som forsvarer den drapssiktede 70-åringen, opplyser at Hagen vurderer å utlove dusør for å få ny informasjon om saken.

– Det vurderes fortløpende, bekrefter Holden"

"Selv om Hagen nekter straffskyld, og familien har uttalt at de ikke har tillit til politiets etterforskning, er det ikke aktuelt å ansette en privatetterforsker på saken.

– Sakens innfløkte karakter har gjort at dette ikke har vært en aktuell problemstilling, sier Holden.

Holden ønsker ikke å svare på hva som skal til for at milliardæren igjen vil la seg avhøre.
"

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/15/195677830/tom-hagen-vurderer-a-utlove-dusor
Citera
2020-05-15, 19:46
Medlem
(15. mai - 20) "Nettavisen kjenner deler av innholdet i flere vitneavhør. Forretningsforbindelser og personlige venner har forklart til politiet at «det er usannsynlig at Tom Hagen har noe med forsvinningen å gjøre»."

"- Varm og kjær familiemann.
- Dette er i tråd med hva mine klienter mener, sier bistandsadvokat for de tre Hagen-barna, Ståle Kihle, til Nettavisen."

"Vanligvis reiser han til jobb rundt klokken 08.15, har vitner forklart i avhør, mens han forsvinningsdagen gikk ut døren rundt 09.00. Årsaken til dette skal ha vært at han og Anne-Elisabeth var på middag og teater kvelden i forveien sammen med et vennepar. "

"...hvorfor han dro hjem fra jobb tidligere enn normalt. Årsaken skal være, etter det Nettavisen har fått opplyst, at han hadde avtalt et gjøremål med Anne-Elisabeth. Men da han kontaktet henne på telefonen tok hun svarte hun ikke. Til politiet har han forklart at det var uvanlig at Anne-Elisabeth ikke besvarte henvendelser, «det gjorde hun alltid»."

https://www.nettavisen.no/nyheter/vitner-i-politiavhorusannsynlig-at-tom-hagen-har-noe-med-dette-a-gjore/3423968964.html
Senast redigerad av POlROT 2020-05-15 kl. 19:52.
Citera
2020-05-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(15. mai -20) "Advokat Svein Holden, som forsvarer den drapssiktede 70-åringen, opplyser at Hagen vurderer å utlove dusør for å få ny informasjon om saken.

– Det vurderes fortløpende, bekrefter Holden"

"Selv om Hagen nekter straffskyld, og familien har uttalt at de ikke har tillit til politiets etterforskning, er det ikke aktuelt å ansette en privatetterforsker på saken.

– Sakens innfløkte karakter har gjort at dette ikke har vært en aktuell problemstilling, sier Holden.

Holden ønsker ikke å svare på hva som skal til for at milliardæren igjen vil la seg avhøre.
"

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/15/195677830/tom-hagen-vurderer-a-utlove-dusor

Ja nå har vi ventet i snart to år på dusøren, kun villedning igjen.
Citera
2020-05-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Det bør være rom for å dele informasjon/ synspunkt, når det er etterspurt. Politiet er ikke idioter, ingen her på forumet er eksperter - og en stor del av denne saken består ennå, såvidt vi vet, kun av indisier, velmente spekulasjoner og hypoteser😊

Men man kan jo søke litt i tråden, eller i media. Når det gjelder åpenbare spørsmål. Siktelsen er i alle fall helt på sin plass. TH er siktet for drap/medvirkning til drap. Ingen annen er siktet for det. Ennå.
Citera
2020-05-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ukjent avsender i trusselmail til Tom Hagen: Visste om sentrale bevis på åstedet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rAq70l/ukjent-avsender-i-trusselmail-til-tom-hagen-visste-om-sentrale-bevis-paa-aastedet

Dersom man går ut fra teorien om kidnapping, må i hvert fall ukjente gjerningsperson/personer hatt uvanlig god tid til både å observere, kidnappe samt frakte AEH bort fra Sloravegen 4. Muligens også hatt tid til drap. Dette om man holder seg til tidspunktene 09:14-samtalen og at elektrikeren ikke fikk svar på anrop kl. 09:48.
Til og med tatt av henne gifteringen som hun i henhold til hva TH har sagt ; aldri tok av seg. Dette med gifteringen ble vel publisert i media i går.
Slike detaljer burde vel ikke ukjente kidnappere kunne ha tatt seg tid til.

Teorien kjente kidnappere : de ville nok vite mye. Også om detaljer i huset samt om AEH.

Forlater man teorien kidnapping faller jo alle brikkene på plass med tanke på detaljerte opplysninger.
Men, gull har jo verdi.

Etter det man har fått forståelse av kan hun ha blitt fraktet bort naken.
Brøske nevnte vel også om noen hadde lagt merke til om noen hadde gått til innkjøp av kvinneklær.

For en grusom sak dette er. Stakkar AEH. En kan ikke forestille seg den redsel hun må ha hatt dersom hun ble drept i Sloraveien 4.
Citera
2020-05-15, 19:50
Medlem
Bibss avatar
Citat:
(15. mai - 20) "Vitner i politiavhør: «Usannsynlig at Tom Hagen har noe med dette å gjøre»"

"Nettavisen kjenner deler av innholdet i flere vitneavhør. Forretningsforbindelser og personlige venner har forklart til politiet at «det er usannsynlig at Tom Hagen har noe med forsvinningen å gjøre»."

- Dette er i tråd med hva mine klienter mener, sier bistandsadvokat for de tre Hagen-barna, Ståle Kihle, til Nettavisen."

https://www.nettavisen.no/nyheter/vitner-i-politiavhorusannsynlig-at-tom-hagen-har-noe-med-dette-a-gjore/3423968964.html

Hva mener du, Poirot? Etter hva du har forstått av personligheten til TH? Særlig dette om «varm og kjær familiemann»? Spør fordi jeg har sett du har fulgt med nøye i saken😊
Selv utelukker jeg ingenting, og jeg har ingen klar formening om hvem GM er.
Men; jeg syns TH virker som å ha vært en kjip dude...
Citera
2020-05-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
La oss si at AE ble forgiftet med en dødelig dose gift, hun er døende men kanskje ikke død.
Da kan det vel tolkes som frihetsberøvelse så lenge man ikke vet det nøyaktige dødstidspunktet ?

TH kan muligens ha kjent, eller kjenner, Norges verste giftmorder, kanskje eneste giftmorder også. Legger det i spoiler, da det er ren spekulasjon.

Citera
2020-05-15, 19:53
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Men man kan jo søke litt i tråden, eller i media. Når det gjelder åpenbare spørsmål. Siktelsen er i alle fall helt på sin plass. TH er siktet for drap/medvirkning til drap. Ingen annen er siktet for det. Ennå.

😊👍
Citera
2020-05-15, 19:56
Medlem
Citat:
(15. mai - 20) "Nettavisen kjenner deler av innholdet i flere vitneavhør. Forretningsforbindelser og personlige venner har forklart til politiet at «det er usannsynlig at Tom Hagen har noe med forsvinningen å gjøre»."

"Vanligvis reiser han til jobb rundt klokken 08.15, har vitner forklart i avhør, mens han forsvinningsdagen gikk ut døren rundt 09.00. Årsaken til dette skal ha vært at han og Anne-Elisabeth var på middag og teater kvelden i forveien sammen med et vennepar. "

Han har vel en annen side også. Da med referanse til hva bl.a. eks-svogeren nevnte. Dog fortalte han ikke hva han hadde sett. Det har han fortalt til politiet.
En som kjenner til familien godt har fortalt at ett av barna forlot hjemmet svært ung. Dette er skrevet her på fb. Årsaken var visstnok " terror " i hjemmet.
Citera
2020-05-15, 19:57
Medlem
Citat:

"...hvorfor han dro hjem fra jobb tidligere enn normalt. Årsaken skal være, etter det Nettavisen har fått opplyst, at han hadde avtalt et gjøremål med Anne-Elisabeth. Men da han kontaktet henne på telefonen tok hun svarte hun ikke. Til politiet har han forklart at det var uvanlig at Anne-Elisabeth ikke besvarte henvendelser, «det gjorde hun alltid»."

Det er så ekstremt på overtid at det nå kommer noen positive karakteristikker av TH. Men trist, at det er barnas bistandsadvokat, som fremfører budskapet. Alle vet at han har godt betalt for å si sånt til pressen.
Citera
2020-05-15, 20:02
Medlem
Citat:
Lier Horst forklarer at man kan se for seg en situasjon der mannen har delt sin kunnskap om kryptovaluta til noen uten å være klar over hva informasjonen skulle brukes til, men at den informasjonen senere er brukt til en villedingsmanøver i det politiet ser på som en drapssak.

Det rimer med det som har skjedd, at han først var siktet for medvirkning til drap og at dette blir endret til medvirkning til bortføring. Man kan rent teknisk bli siktet for en forbrytelse som faktisk ikke har skjedd. Det blir på samme måte som at man kan bli dømt for narkotikakjøp hvis man trodde det var narkotika, selv om det viste seg å være mel, sier Lier Horst.

https://www.vg.no/i/qLaxmL

Ja har lest dette, men det rimer likevel ikke med at han er siktet for bortføring.For greit han har dekt av kunnskaper uten å være klar over konsekvensene.
Det gjør han likevel ikke til en kidnappere. Det som serveres her er bare tullete, la oss si at jeg hadde en kompetanse på noe mange andre ikke har , i fritiden deler jeg dette med noen uten at jeg har peiling på at vedkommende vil bruke infoen i noe kriminellt.
Hvordan skulle jeg vite det? Og hvorfor gjør dette meg delaktig i bortføring, alternativt drap tro?
I mine øyne totalt uforståelig samtidig har jeg respekt for at politiet sitter på kort som ikke siver ut, men som det fremstår helt uforståelig?
Citera
2020-05-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er så ekstremt på overtid at det nå kommer noen positive karakteristikker av TH. Men trist, at det er barnas bistandsadvokat, som fremfører budskapet. Alle vet at han har godt betalt for å si sånt til pressen.
I artikkelen forteller Nettavisen fra vitneavhør, i tillegg til at det i artikkelen er en kort uttalelse fra barnas advokat.
I tillegg til bl.a. dette:
"Nettavisen har vært i direkte kontakt med flere av vitnene som bygger opp om Tom Hagens uskyld. Ett av dem, som har kjent familien Hagen både gjennom jobb og privat, forteller om 70-åringen som en varm og kjær familiemann, en som alltid prioriterte barna og Anne-Elisabeth, og sin egen «business» - strømsalg og eiendom."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in