2020-05-15, 19:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Vi har bisarra dödstal vs. i stort sett hela världen.. Du kan slingra dig som en orm, men så är det.

Vi ligger stabilt på +70 per dag sen veckor, med toppar uppemot 130 i slutet av veckorna...

Danmark hade 0 idag....

Sverige på 8de plats över döda per capita. Troligen kommer vi passera Frankrike snart o klättra upp till 7de plats.

Om Tengele får fortsätta kanske vi når topp 3 iallafall
Citera
2020-05-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Dina hysteriska slutsatser är svåra att förstå. Dödsfallen ökar men det är ok för att antalet inlagda minskar.

Dödstalen minskar dem med. Inte lika snabbt som inlagda på sjukhus och på IVA men det finns ju en viss eftersläpning här och inom en snar framtid kommer det såklart att få stor effekt även på dödstalen.

Du sprider fejk news som hävdar att dödstalen ökar när de faktiskt minskar och gjort ganska länge.
Citera
2020-05-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nu är det där ju ingen officiell sajt men även den bekräftar ju att Västra Götaland minskat de inlagda de senaste 5 dagarna.

Från 347st till 297st.

Toppen var 375st för länge sedan.

Kraftig minskning även här.

Nej de tar siffrorna från regionernas officiella sidor och du säger att antalet fall minskar det gör de inte, de stormstiger.

Senaste toppen såg vi efter påskhelgen, nu kommer ytterligare en vecka med helgdagar och dessutom har vissa evangelister skrivit att Corona läget är ljust i Sverige nu, det kan inte gå mer än åt helvete. Men jag bryr mig knappt längre, jag förhåller mig som jag gör till min omgivning och försöker leva efter mina egna åsikter och om det nu går åt helvete så drabbar det personer som förtjänar det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Sverige på 8de plats över döda per capita. Troligen kommer vi passera Frankrike snart o klättra upp till 7de plats.

Om Tengele får fortsätta kanske vi når topp 3 iallafall

Den datan är ju lite out of date...tror vi ligger på medaljplats efter dagens siffror.
Citera
Medlem
Citat:
Dödstalen minskar dem med. Inte lika snabbt som inlagda på sjukhus och på IVA men det finns ju en viss eftersläpning här och inom en snar framtid kommer det såklart att få stor effekt även på dödstalen.

Du sprider fejk news som hävdar att dödstalen ökar när de faktiskt minskar och gjort ganska länge.

Bevisligen lögn:

Citat:

35 nya dödsfall till följd av i corona i Västra Götaland
SPRIDNINGEN AV CORONAVIRUSET
Publicerad 15 maj 2020 kl 14.01

https://www.expressen.se/gt/35-nya-dodsfall-till-foljd-av-i-corona-i-vastra-gotaland/

Citera
2020-05-15, 19:28
Medlem
Även idag, Sverige mest döda/befolkning i världen senaste veckan!
https://i.imgur.com/1SQcyjc.png
Citera
2020-05-15, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Även idag, Sverige mest döda/befolkning i världen senaste veckan!
https://i.imgur.com/1SQcyjc.png

Fruktansvärt...å vi visste alla att det skulle sluta så här.
Citera
2020-05-15, 19:30
Bannlyst
Citat:

Du ljuger, det gör de inte alls.

Danmark hade noll döda idag, vad gör de för fel tycker du?

Troll.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
För alla som jämför med influensa. Är kroniska/långvariga organskador lika vanliga för influensa som för covid19?

https://www.scmp.com/news/china/science/article/3084634/china-adds-long-term-organ-damage-list-effects-covid-19
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Inte säkert...kan även vara en vänsterliberal överliggare på Uppsala univ som är bitter och ej får sitt statliga jobb och vill nu bara kaousa.

Blir lite osäker själv, men rent fysiskt vet jag inte hur nån ska kunna skriva långa inlägg som ofta är 3 minuter emellan!
Citera
2020-05-15, 19:31
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Det du pratar om är inte dödstal. Det är antal rapporterade döda. Vi har aldrig haft 130 döda på en dag. Som mest har vi haft 115st för över en månad sedan.

Ena stunden så går det bra att säga att det är eftersläpningar och nästa sekund jublar vi när det kommer 70 döda och säger att det minskar men då ska man ej säga något om eftersläpningar.

Så länge Sverige inte kan redovisa rätt, så får dödstalen gälla som dagens inrapportering. Är det inte märkligt att andar länder inte har något i närheten av Sveriges siffror?
Citera
2020-05-15, 19:31
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vliegtug
Det kanske är bäst med en egen tråd för dig, där du kan skriva non-stop-inlägg till dig själv och prata fram och tillbaka med dig själv? Här är ingen intresserad av vad du har att säga. Troll är det du som är, det är helt uppenbart för alla som har en hjärna och inte en bajskorv innanför skallbenet.

Jag vet inte hur det är med er andra, men jag är i vart fall numera helt ointresserad av vad tuffuffe + polare mal på om.

Jag är intresserad av en normal diskussion i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in