2020-05-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
ALLA regioner har rapporterat en minskad inläggning på sjukhusen i minst 5 dagar i rad. Detta presenterades idag på PK klockan 14:00 som du som vanligt tittade på förstår jag??

Vad är det exakt som är så jävla svårt för dig att fatta i detta ovanstående??

Herregud.

Det har de ju uppenbarligen inte

https://c19.se/Sweden/V%C3%A4stra%20G%C3%B6taland
Citera
2020-05-15, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Sverige har nu i flera veckor varit nummer 1 i världen i död per capita för senaste dygnet.

Vad beror det på? Vad beror det på? Vad beror det på? Vad beror det på? Vad beror det på?

Fyfan vilken svår fråga.

I Sverige är det bris på vitamin D. Eller C. Eller A.
I Sverige är det för mycket social interaktion.
I Sverige är det för många som bor hemma med föräldrar.
I Sverige är det för många rökare.
I Sverige är det för många tjocka människor.
I Sverige är det för många som pussas och kramas.

Så Sverige har alltså en kombination av ovanstående faktorer som gör att man blir sämst i världen?
Att man blir drabbat mest i världen i en så lång period?

Är det det? Är det det? Är det det? Är det det? Är det det?
Fan vilken enormt olycklig kombination av faktorer.
Eller?

Skulle det "eventueeeeeeeeeellt" beror på att Sverige är enda landet i världen som har valt att låta smittan spridas fritt?

Heheheheheeheh jag vet. Vilken dum tanke. Hahahahahhhaha. Sorry. Det beror förstås bara på otur. En enorm och aldrig skådad otur.

JÄTTE ENKEL FRÅGA! Svaret är att Sverige har jävligt många fler smittade.
Citera
2020-05-15, 19:19
Bannlyst
Citat:
Du kommer aldrig få trollen att förstå detta. Därför är det heller ingen mening att besvara.

Vi har bisarra dödstal vs. i stort sett hela världen.. Du kan slingra dig som en orm, men så är det.

Vi ligger stabilt på +70 per dag sen veckor, med toppar uppemot 130 i slutet av veckorna...

Danmark hade 0 idag....
Citera
2020-05-15, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Det är så trist att ett forum ska bli spammat av en robot, för satan! Gör nåt moderatorn!

Om du fick en varning är det fördjävligt! När nåt är uppenbart så brukar det visa att det just är det.

Det är jäkligt irriterande att forumet sprejas av skitinlägg från en (förmodad) robot.
Han anmälar motståndare. Jag blev avstängd i stället i en vecka. Jag bara så att han är troll och varnade andra.
Citera
2020-05-15, 19:21
Medlem
Citat:
ALLA regioner har rapporterat en minskad inläggning på sjukhusen i minst 5 dagar i rad. Detta presenterades idag på PK klockan 14:00 som du som vanligt tittade på förstår jag??

Vad är det exakt som är så jävla svårt för dig att fatta i detta ovanstående??

Herregud.

Dina hysteriska slutsatser är svåra att förstå. Dödsfallen ökar men det är ok för att antalet inlagda minskar.
Citera
2020-05-15, 19:21
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Vi har otroligt låg statskuld och kan mer än väl upplåna dessa kostnader. Ganska enkelt dessutom.

Värre är det i Finland och Sydeuropa med en redan skyhög statskuld som inte alls har råd med det vi kan göra i Sverige. Och det kommer såklart få konsekvenser i dessa länder.

Så försvaret att Sverige går bra är för att man kan låna upp pengar och då är allt frid och fröjd.
Idag sa Bolund att det är ett ansträngt läge. Kalkylerna man gjort för Covid-19 har spräckt allt.
Kortidsperm. Som jag namngav från 2,4 till nu 95 miljarder. Stödet för företag, vs sjukvården, samt den arbetslöshet nu som väntar är något som jag tror förstår vad som väntar.

Att spekulera fel som Sverige har gjort kan i de närmaste bli ödesdigra konsekvenser. Jag tror inte riktigt du förstår. Länder som gjort en Lockdown har kontrollerade former och deras ekonomi kommer ta fart nu när det börjar.

Blir lite orolig när du säger och tror att Sveriges Ekonomi ser bra ut jämt andra länder. Landet som knappt går runt fast vi har en av de högsta skatter i världen. Nu är skatteintäkterna otroligt låga och där tror jag redan det syns i kassan.

Sverige är ett land som är i stor fara gällande ekonomi. Det tror jag du kan fråga vilken person i regeringen bara inte kameran är på.
Citera
2020-05-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Vi har bisarra dödstal vs. i stort sett hela världen.. Du kan slingra dig som en orm, men så är det.

Vi ligger stabilt på +70 per dag sen veckor, med toppar uppemot 130 i slutet av veckorna...

Danmark hade 0 idag....

Det du pratar om är inte dödstal. Det är antal rapporterade döda. Vi har aldrig haft 130 döda på en dag. Som mest har vi haft 115st för över en månad sedan.
Citera
2020-05-15, 19:23
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det har jag.

Dock inser jag att offra 60 000+ människor utan att ett slutmål är totalt efterblivet. Men du kanske håller med om att det är friskt och resonligt.

Vilket FHM tycker.

Hittills.

Vården är mer än värd 60 000 människor. Ok, tack, då vet vi.

Jag kan tyvärr inte svara på ditt inlägg ovan, då det är svårt att förstå vad du faktiskt vill säga.

Det låter som att din forecast är att det kommer att dö 60 000 personer i Sverige och jag antar att du då syftar på överdödlighet?

Det verkar också som att du försöker säga att denna prognos på 60 000 döda är en prognos som FHM också anammat och att de tycker att det är ett rimligt mål? Jag har dock inte hört detta från dem eller trovärdig källa, det är nya nyheter för mig (länka gärna till din källa).

Och sedan förstår jag inte riktigt vad du menar i din slutsats/sista mening ”Vården är mer än värd...”?

Så, jag lämnar ditt inlägg i stort obesvarat. Det blir nog bäst så.
Citera
2020-05-15, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Detta är en robot! Kika i historiken!

Inte säkert...kan även vara en vänsterliberal överliggare på Uppsala univ som är bitter och ej får sitt statliga jobb och vill nu bara kaousa.
Citera
2020-05-15, 19:25
Medlem
Citat:
Nu är det där ju ingen officiell sajt men även den bekräftar ju att Västra Götaland minskat de inlagda de senaste 5 dagarna.

Från 347st till 297st.

Toppen var 375st för länge sedan.

Kraftig minskning även här.

När det gäller dödsfall är detta en ökning eller minskning enligt dig?

Citat:

Antalet inrapporterade dödsfall i Västra Götalandsregionen av covid-19 ökade med 35 personer under fredagen.

Citera
Bannlyst
Citat:
Det du pratar om är inte dödstal. Det är antal rapporterade döda. Vi har aldrig haft 130 döda på en dag. Som mest har vi haft 115st för över en månad sedan.

Vi har extremt höga dödstal pga Covid-19. Är väl bara Ecuador och Belgien som är värre.

Efter Danmark så satsar vi mest på offentliga sektorn i hela världen...varför ligger vi inte bäst till???
Senast redigerad av victortich 2020-05-15 kl. 19:28.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Jag kan tyvärr inte svara på ditt inlägg ovan, då det är svårt att förstå vad du faktiskt vill säga.

Det låter som att din forecast är att det kommer att dö 60 000 personer i Sverige och jag antar att du då syftar på överdödlighet?

Det verkar också som att du försöker säga att denna prognos på 60 000 döda är en prognos som FHM också anammat och att de tycker att det är ett rimligt mål? Jag har dock inte hört detta från dem eller trovärdig källa, det är nya nyheter för mig (länka gärna till din källa).

Och sedan förstår jag inte riktigt vad du menar i din slutsats/sista mening ”Vården är mer än värd...”?

Så, jag lämnar ditt inlägg i stort obesvarat. Det blir nog bäst så.

Nej,

Det som man beräknar komma att dö i Sverige.

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/professor-flockimmunitet-inneb%C3%A4r-60-000-d%C3%B6da-svenskar-12732741

Beräkning som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in