2020-05-15, 18:39
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Bra fråga. Det är inte direkt ovanligt att män som kan få vackra kvinnor ändå köper sex. Som Hugh Grant, Justin Bieber och Cristiano Ronaldo. Vad är din teori?

Tror det handlar om makt. Man gillar att folk är i underläge. Nu köper jag dig och då ska du göra som jag vill. Han är ju inte särskilt fager. Kanske han kan charma upp nån desperat eller nåt? Han kan ju knappast mäta sig med de andra killarna du nämner. Justin Bieber och Hugh Grant kan nog välja och vraka.
Citera
2020-05-15, 18:40
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Försökte han köpa sex av en kvinna eller handlar det om att köpa stock?
Det vore något.

Vi kan ju hoppas att frågan dyker upp i den längre intervjun i TV4 senare idag? Eller den kanske precis har varit?
Citera
2020-05-15, 18:41
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Det blir ingen FUP. Han får ett betalningsföreläggande..

Jaha
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Om sexköp nu är ett sådant ”allvarligt” brott varför ligger då snuten utanför i buskarna och runkar istället för att avbryta det?

Agerar de likadant vid pågående misshandel/våldtäkter/rån/mord?
Ja snutsvinen är totalt inkompetenta och förebygger ALDRIG brott utan kommer i bästa fall efter att du blivit sönderslagen eller mördad av en känd brottsling. Så fungerar bögsnuten.
Citera
Medlem
Scapulas avatar
Då kanske det blir rea på hans matlagningskurser så att frugan kan få sig lite italienskt framöver. Här ligger det, som flera andra påpekat, självklart något mer än bara sexet bakom hans beslut att betala för sig. Knulla borde han få göra hur mycket han vill på sin kontobalans, machoutstrålning och kändisskap men det var tydligen inte tillräckligt.

Försvarar inte det han gjort men det tråkiga är att allt negativt som riktats i bland annat genusdebatten nu kommer att få förstärkning av detta. Han var åtminstone ärlig när han diskuterade något och sa vad få andra vågade säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Varför skulle jag det? Jag kan få det gratis och helt lagligt.

Det är också lite därför jag undrar.

Paolo räknas inte som ful, förmodligen tvärtom. Han är framgångsrik, han har pengar, osv.

Någon kanske kan upplysa mig varför man i en sådan ställning inte bara går och tar för sig, helt gratis, helt lagligt?

Men som sagt, så känner jag inte till detaljerna, så jag dömer ingen. Jag vill bara ha era synpunkter på vad som kan ligga bakom, så jag blir lite klokare, just eftersom jag själv inte kommer på några anledningar. Därmed inte sagt att det inte finns mycket bra anledningar. Men det är ju just därför jag frågar

Vad får dig att tro att en aggressiv narcissist på 1,69 skulle vara poppis hos kvinnor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Kvinnan satt på en adress i Norrmalm samtidigt som hon kommer från ett fattigt land i Europa. Du tror hon köpte lägenheten själv? Det är är ingen svensk medelålders kåt kvinna som sålt sina tjänster, utan ett tjej som utnyttjats pga fattigdom.

Eller en tjej som vill ha ett bättre liv och väljer att sälja sin kropp framför att skura toaletter (vilket arbete också innebär kroppsarbete.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur tror du de prostituerade mår?

Både Paolo och den prostituerade kan vara offer i denna härva.
Citera
2020-05-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
Hoppas inte den gode svensken nu driver paolo till självmord. För hans barns skull
I så fall har han väl drivit sig själv. Vad fan har svensken med detta att göra om så blir fallet. Titta på Efter fem om du kan se reprisen så kan du höra själv hur utsatta dom här tjejerna är. Så djävla vidrigt och det kände moralisten Pablo till men det var mest synd om honom själv. Han hade tydligen blivit utsatt för övergrepp i sin barndom helt plötsligt och vill därför sätta på småtjejer som mår skit. Tragiskt att du ska kasta skit på svenska folket men i så fall kan du börja rannsaka dig själv.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Äh, läs på för fan. Det är välkänt att det är exakt som Fujistu säger. Om det varit som du säger hade han kunnat gå in på vilket hak som helst i närheten och bara hämtat några brudar.
Jag vet inte vem du pratar om. Du får citera relevant text om du vill skänka mening åt ditt inlägg.

Jag svarade på huruvida sexköp handlar om makt. Det handlar om att knulla. Inte makt. Det gäller för våldtäkt också. Myten om makt som motivation är svårdödad. Det stämmer i vart fall inte.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tror du att prostituerade tycker om sina kunder?

Ja, kolla in filmen pretty Woman
Citera
Medlem
Han önskar nog nu att han hade en tidsmaskin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in