2020-05-15, 18:37
Medlem
DeValeras avatar
Bland de företag som sparkar honom och hans produkter. Undrar hur många av de män som sitter i de företagens ledning och styrelser som har gjort liknande köp?

Självklart är det största offret den utsatta flickan. Hon lider säkert mycket och har säkert ett trasigt liv. Jag hoppas att hon kan få stöd om hon har behov av det.

Men Roberto har säkert sina inre demoner som han slåss emot. Jag njuter inte av att se hans liv gå i kras. Han gjorde ett fel, ett allvarligt sådant, formellt kommer han undan med ett lågt straff, men det informella straffet kan bli hårdare än vad de flesta grova våldtäktsmän får.

Personligen är jag tveksam till sexköpslagen eftersom två vuxna människor har rätt att själva fatta beslut vad dom gör med sina kroppar. Så länge det handlar om två personer med full rättslig kapacitet så kan man diskutera den lagen. Men just trafficking från fattiga länder i de fall tvång förekommer är fullkomligt förskräckligt och borde vara en prioriterad sak för polisen. Det handlar om människorov och hänsynslöst utnyttjande.

Jag skulle vilja citera visdomsord från två betydelsefulla personer som jag finner relevanta i detta fall. Jesus sa till klungan av män som skulle stena äktenskapsförbryterskan, den som är fri från synd kastar den första stenen. Dan Eliasson sa vad har han gått igenom för hemskheter för att kunna begå något sådant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...arkas-fran-tv4

Här står det om coop varje fall.

Hehe tack, fan vad bra nyheter skål på det
Citera
Medlem
Sånt här kan få en vanlig, hederlig, hårt arbetande man att begå självmord.

Om Paolo mot förmodan följer denna tråd vill jag uppmana honom att inte göra någonting dumt, särskilt med tanke på att han har barn.
Citera
Medlem
E.Erikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Känner på mig hur detta kommer att sluta. TV4 har redan avslutat allt samarbete, och snart meddelar matbutiker som ICA och Coop att de plockar bort Paolos produkter ur sortimentet. Han kommer att bli kickad från restaurangen Pane Fresco, då han så vitt jag vet inte äger den utan bara driver den. Efter att ha konstaterat att han är rökt i alla sammanhang i Sverige kommer Paolo att flytta till Italien.
Jag trodde han ägde aktierna men inte kan sitta i styrelsen pga. att ha är dömd för brott. Innehavet är dock knappast värt mycket så där finns inget att hämta.
Citera
Medlem
DrSynkops avatar
Lite gullig kopp faktiskt...
https://twitter.com/paolorobertocom/...019969/photo/1

Det hårda livet lär han bli varse om ännu mer nu.
Citera
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Ska bli trevligt med FUP sen..

Det blir ingen FUP. Han får ett betalningsföreläggande..
Citera
2020-05-15, 18:38
Medlem
EnergizerBunnys avatar
En hora/prostituerad måste ju ha en bra mycket slappare fitta än en som inte får kuk 24/7. Vad är nöjet med att knulla en slapp fitta, även om man har en monsterkuk? Den blir ju alltså slappare oavsett.
Citera
Medlem
Robert_Goatses avatar
Försökte han köpa sex av en kvinna eller handlar det om att köpa stock?
Det vore något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Vad är det för fel med att köpa sex? Att det är förbjudet i feministdiktaturen Swedistan betyder inte att det är fel i en normal demokrati i övriga Europa. Roberto är en man och agerar som en sådan så lugna ner er nu flickor!

Du har aldrig hört talas om att man kan vara trogen i ett förhållande? Eller du kanske inte har haft något förhållande...
Citera
2020-05-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Lugn nu för fan. Vem i helvete kallar du rubbad. Hade du känt Paulo så som jag så hade du inte jiddrat din skit. Vi tränade kampsport ihop på 80-talet. Jag, Liam,gago. Milan mfl, you name it. Alla av betydelse var med i klubben. Alla som var något i sthlm.

Att Paulo köper kärlek är visserligen inget nytt för oss i kretsen. Det gjorde han redan då men so what? Vem fan har inte köpt en hora i Tyskland eller satt på ladyboys i Thailand. Horor är så.mycket mer en en sunkig heroinfitta på malmskillnadsgatan. You better believe it. Det är ett yrke som alla andra.
Att gå till hora är inte konstigare än att ta en bira efter jobbet. Så skippa skitsnacket nu. Ok? Allt handlar om Cash. Inflytande.

Paulo har mycket att stå till svars för, men det har vi alla. Jag försvarar inte att han ibland har varit lite hårdhänt mot brudar men att sätta en eskortr är väl för faan inget att jiddra om. Ibland pudras Pauloa näsa vit, ibland betalas det för kärlek but what the fuck, liksom. Det gör väl alla?
........... ......Blablabla. Genom ditt skitiga inlägg så säger det en del om dig iallafall Nått mer att berätta
om den hårda undre världen i Stockholm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Bland de företag som sparkar honom och hans produkter. Undrar hur många av de män som sitter i de företagens ledning och styrelser som har gjort liknande köp?

Självklart är det största offret den utsatta flickan. Hon lider säkert mycket och har säkert ett trasigt liv. Jag hoppas att hon kan få stöd om hon har behov av det.

Men Roberto har säkert sina inre demoner som han slåss emot. Jag njuter inte av att se hans liv gå i kras. Han gjorde ett fel, ett allvarligt sådant, formellt kommer han undan med ett lågt straff, men det informella straffet kan bli hårdare än vad de flesta grova våldtäktsmän får.

Personligen är jag tveksam till sexköpslagen eftersom två vuxna människor har rätt att själva fatta beslut vad dom gör med sina kroppar. Så länge det handlar om två personer med full rättslig kapacitet så kan man diskutera den lagen. Men just trafficking från fattiga länder i de fall tvång förekommer är fullkomligt förskräckligt och borde vara en prioriterad sak för polisen. Det handlar om människorov och hänsynslöst utnyttjande.

Jag skulle vilja citera visdomsord från två betydelsefulla personer som jag finner relevanta i detta fall. Jesus sa till klungan av män som skulle stena äktenskapsförbryterskan, den som är fri från synd kastar den första stenen. Dan Eliasson sa vad har han gått igenom för hemskheter för att kunna begå något sådant.

VD:arna och övriga ansvariga för dessa företag är minst lika rädda för att gå emot den feministiska polisstatens häxjägare. Det kan låta maktfullt att vara VD men det för i själva verket med sig mycket "håll käften och gör som alla andra säger".
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Om inte paolo satt på henne hade någon annan gjort de och hon hade mått precis lika dåligt?

Så en mer eller mindre spelar ingen roll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in