2020-05-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Hur länder väljer att interagera?? Menar du då turismen eller? Den är ju dock relativt liten andel av vår BNP. Exportindustrin är ju den stora delen och den gynnas ju bara av att övriga världen nu öppnar igen.

Nej utan precis som förutspått så anser flera utländska politiker Sverige som en spetälsk i Europa.
Danska politiker lär knappast vara de enda.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/flere-partier-vil-aabne-graenserne-tyskere-og-nordmaend-men-helst-ikke-svenskere
Citera
2020-05-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Finland svänger igen. Nu ska man återigen inte låta viruset löpa genom hela befolkningen, snarare tvärtom.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/05/15/marin-om-regeringens-coronastrategi-vi-stravar-efter-att-hindra-smittspridningen

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/05/15/thl-chefen-tervahauta-till-yle-nu-borde-vi-fa-smittosiffran-sa-nara-noll-som

Det är fullständigt omöjligt att hänga med här och fatta vad de egentligen vill uppnå.

Det är vetenskap gentemot allmänt tyckande och politiska manövrar för att vara allmänheten till lags.

Här ifrågasätts det vem regeringen och Marin lyssnar på

Nu ifrågasätter man vilka vetenskapsmän Marin lyssnar på när hon säger att viruset inte får spridas i Finland.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006509163.html
Citera
2020-05-15, 17:55
Medlem
I ett land impregnerat av feminism. Av HEN-kulturen. Av PK.
Då är Paolo Roberto en skam.
Han är värre än en mördare.
Fy fan. I detta land ska kvinnor inte få utnyttjas.
Fy på dej. Du vill knulla en kvinna genom att köpa henne?
Fy fan. Din jävla kriminell. Du borde avrättas.
Vi sparkar honom omedelbart.
Han är en skam för hela landet. Vi tar avstånd.

Samtidigt är det HEEEELt ok att mördaren i vinröda tröja får fortsätta hålla på och döda människor.
Medan den tjocka statsminister beklagar sig över att utomlands man har fått totalt fel bild av Sverige som enligt vissa skulle, otroligt nog, INTE göra allt för att rädda människoliv.

Paolo Roberto. En skam för samhället.
Anders Tegnell, ett helgon.

Ställd dej frågan och hitta själv svaret.
Citera
2020-05-15, 17:56
Medlem
Citat:
Faktaförnekelsen är total.
Jaha, så om man kräver att siffror ska ha ett någorlunda statistiskt säkerställt underlag för att kunna benämnas "säkra" så är man fakta förnekare

Utbildningsnivån är för låg nu, jag lämnar också den här tråden
Citera
2020-05-15, 17:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Källan är FHM

Då tycker jag att du kollar på FHM innan du fortsätter sprida felaktiga uppgifter
Citera
2020-05-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Du verkar inte ha koll på vad som är överdödlighet. Men du kan se det positivt, du har mycket nytt du kan lära dig.

Jo, det bvet jag mycket väl vad det är. Även FHM som själva säger att det inte missas särskilt många. Och överdödligheten på 28% enligt SCB visar ju denna faktan.
Citera
2020-05-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej utan precis som förutspått så anser flera utländska politiker Sverige som en spetälsk i Europa.
Danska politiker lär knappast vara de enda.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/flere-partier-vil-aabne-graenserne-tyskere-og-nordmaend-men-helst-ikke-svenskere

det bör ju dock vara tvärtom eftersom Köpenhamn har högre smittspridning än vad Skåne har. Och det är ju här pendlingen och in/ut-resor är som allra störst.

Så det är väl snarare vi som ska vara glada att inte få in smittan i södra sverige från Danmark då?
Citera
2020-05-15, 18:02
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Danmark och Finland redovisade idag noll döda. Norge siffror har ej kommit ännu men om någon känner för göra en graf emot våra 117 döda så går det bra att göra det.

Man kan ju ställa frågan. Varför gör vi rätt och dom fel tro?

Inte helt rätt, Finland hade 6 (inte 3 som jag i misstag skrev först) döda idag (totalt 293).

(83 nya smittade, totalt 6228, 3600 nya prover, totalt ca 140 600)
Senast redigerad av Aspsusa 2020-05-15 kl. 18:10. Anledning: skrev fel siffra!
Citera
2020-05-15, 18:03
Medlem
Citat:
det bör ju dock vara tvärtom eftersom Köpenhamn har högre smittspridning än vad Skåne har. Och det är ju här pendlingen och in/ut-resor är som allra störst.

Så det är väl snarare vi som ska vara glada att inte få in smittan i södra sverige från Danmark då?

Hur du anser det bör vara är fullständigt ointressant, det är utländska nationer som skrivit detta- de väljer väl att öppna för de länder de vill, konsensus är att gränsen mot Sverige ska förbli stängd.

Det är inte Danmarks fel att Sverige misskött hanteringen av denna pandemi trots flera länder runt om protesterat.
Citera
2020-05-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Efter de har avlidit har de testats. Det gör man med alla om man misstänker att de har avlidit pga Covid-19.

Igen, du är en mytoman. Du har varit här snart 10 timmar, har ni inget liv?

Precis. De har testats för Covid-19. Precis som jag sade.
Citera
2020-05-15, 18:04
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Inte helt rätt, Finland hade 3 döda idag (totalt 293).

(83 nya smittade, totalt 6228, 3600 nya prover, totalt ca 140 600)

Det är faktiskt ändrat nu till 6st. Det stod noll i kolumnen när jag skrev

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/finland/

Men tack för info. Det var intressant att de skrev in nya case men sedan någon timme sedan la de in döda. Det har hänt förut vad jag har sätt.
Citera
2020-05-15, 18:04
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jag har redan länkat till källan.

Jag bad inte om någon källa utan jag sa till dig att du själv skulle kolla på FHM statistik innan du fortsätter att sprida felaktig information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in