Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Viruset är ju fortfarande lika harmlöst oaktat hur många som smittats. Dödligheten blir ju inte högre bara för att antalet blir det.
- Vilket var det jag skrev. Uttryckte jag mig otydligt? En dödlighet på 0,5 procent, kombinerat med ett enormt antal smittade individer, kommer att leda till ett stort antal dödsfall.
200 miljoner smittfall, och en dödlighet på 0,5 procent, leder till 1 miljon dödsfall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
En pandemi får enormt många dödsoffer även av ett i grunden ganska harmlöst virus som nästan uteslutande drabbar den äldsta befolkningen.
Såklart helt omöjligt att stoppa en pandemi när den väl tagit sig ur kärnområdet som var Wuhan - Kina. Där fanns chansen att stoppa det. Inte i Europa.
- Omvärlden borde ha stängt gränserna mot Kina, tills Kina hade fått bort smittan. Det borde lära kineserna att inte hålla tyst om nya smittsamma sjukdomar.
Att stänga gränserna mot Kina, leder till att Europa hamnar i knipa, eftersom Europa har gjort sig beroende av import från Kina. Men det är en knipa som Europas ledare har skapat på egen hand. Europas ledare borde ha reagerat mot att Europas industrier flyttade till Kina. Kina bär inte skulden till att Europa har blivit beroende av Kina. Skulden ligger hos Europas ledare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Otroligt lågbegåvat och naivt att på allvar tro att utvecklingen hade kunnat stoppas när det väl var igång.
- Du ska vara försiktig med att nedvärdera andra skribenters intelligens. Samma sak gäller Ola Schubert.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Jag tänkte primärt på random snubbar på FB som du tillhör. Där är det ingen jävel som bryr sig om de övriga 91%:en.
- Nu beter du dig illa. Du tillskrev mig en åsikt utan att veta någonting om mina ståndpunkter. Du tillskrev även andra okända skribenter samma åsikt, helt utan grund.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
fullt fokus på de 9%:en som gäller.
- Det beror på att i just denna vrå på Flashback, så råder fullt fokus på Covid-19. Ifall du vill diskutera mord-offer, så finns en
lämplig plats på Flashback för sådana diskussioner. Ifall du vill diskutera trafik-säkerhet, så finns en
lämplig plats för det.
Kommer du att gå in diskussionen rörande
flygolyckan i Umeå, och skälla på diskussions-deltagarna för att dom bara har fokus på flygolyckan, och glömmer offren för Covid-19?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
ett märkligt fenomen.
- Det är inte det minsta märkligt. Det handlar om att hålla sig till diskussions-ämnet.