2020-05-15, 15:45
Medlem
Två patetiska saker:

1. Om Covid-19 kommer ta ca 8000 liv i år så skulle det betyda att Covid-19 står för 9% av våra dödsfall.

91% består av andra saker än Covid-19.

Dessa 91% verkar ingen jävel bry sig det minsta om. Allt fokus på de övriga 9%:en nu

En smula patetiskt ändå.

2. Sverige och Belgien är två av väldigt få länder som redovisar döda inom äldrevården. De övriga bara på sjukhus.

Vi kan ta bort 70% av våra döda för att få en bättre bild av läget gentemot övriga världen.

Också det en smula patetiskt, att folk på riktigt tror att det går att jämföra dessa nonsens-siffror.
Citera
2020-05-15, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Jag svarar med en motfråga. Hur många bostäder vill Migrationsverket suga åt sig?

- Den senaste veckan har 473 dödsfall rapporterats i Sverige. Det motsvarar 68 dödsfall per dygn. Eller 0,88 Breivik.

- Instämmer. Siffrorna är en skandal. En långsam nedgång är inte tillräckligt. Det behövs en kraftig nergång snabbt.

Just i dagsläget tror jag inte det är så mycket som kan skynda på det.
Men, det är givetvis högst önskvärt med siffror som åtminstone går under 50 om dagen i sommar. Det bör bara en siffra som ej ska överstigas framåt juli.
Citera
2020-05-15, 15:46
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Om Covid-19 kommer ta ca 8000 liv i år så skulle det betyda att Covid-19 står för 9% av våra dödsfall.

Dessa 91% verkar ingen jävel bry sig det minsta om. Allt fokus på de övriga 9%:en nu

En smula patetiskt ändå.

Det hölls en tyst minut för de få offer under Drottninggatans terrorattentat.

Det dog bara 5 stycken då.

Patetiskt enligt dig.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Terrord%C3%A5det_i_Stockholm_2017
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deconstruction
Allt beror på om de studier som gjorts i Spanien och Belgien stämmer, Alternativet är runt 50.000 döda om man inte isolerar äldre under en väldigt lång tid framöver.

Hela världen sitter i samma båt i sådana fall.
Citera
Medlem
Citat:
https://www.mabra.com/halsa/sa-manga-dor-av-influensa-i-sverige-varje-ar/

https://www.di.se/nyheter/epidemiolog-nara-3000-dog-i-sasongsinfluensan-i-sverige-for-tva-ar-sedan/

Den första av dina länkar stödjer mina siffror. Kolla de låga siffrorna i grafen också.

Den andra av dina länkar är en låst artikel, men av ingressen att döma så verkar den starkt spekulativ.
Det står till och med i den korta texten att det höjs en brasklapp mot de siffrorna.

Har du ens läst dina egna länkar?
Citera
2020-05-15, 15:47
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Nä, det var ett topp-år. Vilket jag också hävdat från början. Men ingen jävel brydde sig då heller. Inte du heller.

Vad fan vet du om vad jag har brytt mig om eller inte.

Nu är du igång igen med din psykos attacker mot andra

Prata för dig själv du.
Citera
2020-05-15, 15:47
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Man skulle kunna ta dag 13 döda gånger 1.059310324
dag 12 döda gånger 1.080509132 o.s.v

Då får man en ganska bra bild av vad som kommer.

I så fall kommer det troligtvis att bli en ökning snart igen.

Och det har ju adamaltmejd.se/covid/ också.

(Det är spekulationer baserat på föregående tids data
och vad som händer i framtiden är högst osäkert, så det kan bli stora fel)
Jag har uppdaterat det
Det är inte exakt exakt. Men det funkar?

I så fal blir det nya ungefär såhär
Kanske ganska jämnt nu då, en "platå" frammåt.

Nästan lika som adamaltmejd igen då.
Senast redigerad av morozz 2020-05-15 kl. 16:20.
Citera
2020-05-15, 15:48
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Absolut. Det här är en sjukdom för de äldre så det spelar såklart in. Men 2400 pers i HELA Ryssland på 263 000 positivt testade. Samtidigt som vi vet att den siffran förmodligen är 10ggr högre då ryssland har 140 miljoner människor som INTE blivit testade...

Absurda siffror som inte stämmer oavsett ung befolkning.

Du glömmer tidsaspekten. För många tar det lång tid att dö i Covid19.

Tänk på Diamond Princess: av 712 smittade, där smittillfället allra senast kan ha varit i slutet av februari, och mer troligt i början av februari, så är idag, ca 3 månader från förmodad smitta 4 personer fortfarande listade som "critical", och 44 till som aktiva fall.

Rysslands konstaterade fall börjar stiga ordentligt först i april. Om de nu ligger på en CFR på litet under en procent så är det inte alls underligt. Hinner nog stiga också om all smitta magiskt skulle försvinna imorgon.

De testar också relativt mycket - ca 2,5ggr så mycket som Sverige.

Det är mycket möjligt att det finns en 10 ggr så stor tyst epidemi ute i de ryska regionerna (som någon sade, detta är ett till ytan enormt stort land), men jag vet inte vad vi skulle ha sett för tecken på det än?
Citera
2020-05-15, 15:49
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Om Covid-19 kommer ta ca 8000 liv i år så skulle det betyda att Covid-19 står för 9% av våra dödsfall.

En smula patetiskt ändå.

Snacka om att försöka vilseledda alla och förneka Sveriges problem med covid-19. Över 3600 döda och tråden handlar om Covid-19 och du jämför hur mild denna pandemi är med bara 9% döda då ålderdom är inräknat i de andra %

Jag tycker det är magstarkt och sjukt sätt att kalla detta patetiskt Uffe. Jag anser att du är en skam för gruppen som försvarar Tegnell och Sveriges hantering i detta.
Tvi fan för din människosyn
Citera
2020-05-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Den första av dina länkar stödjer mina siffror. Kolla de låga siffrorna i grafen också.

Den andra av dina länkar är en låst artikel, men av ingressen att döma så verkar den starkt spekulativ.
Det står till och med i den korta texten att det höjs en brasklapp mot de siffrorna.

Har du ens läst dina egna länkar?

Den första handlar om antalet som dör årligen i världen i influensa. Något som Covid-19 precis kommit upp i nu men där det är tveksamt om fler kommer dö i Covid-19 än under influensans topp år på 650 000 döda. Vi får väl se.

Den andra är rätt spekulativ. Men det är ju rätt dålig koll på influensadöda årligen. Inte alls samma kontroll som nu under Covid-19 av rätt förklarliga anledningar. Det är ju långt fler än de som rapporteras som dör i influensan årligen, såklart.
Citera
2020-05-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Nu har magikern Tegnell fått hela fotbolls-Sverige mot sig.

Han är fenomenal på att stöta sig med folk !

Ja nu lär det ta hus i helvete. En mer lättkränkt skara än stora delar av fotbolls-Sverige får man leta efter.

Jag behåller mitt årskort oavsett iaf. Tycker inte vi är redo för fotboll.

Jag tycker inte att fotbollsintresserade är mer lättkränkta än andra. Var har du fått det ifrån?
Om man råkar stöta till någon på stan, så ser man sura kränkta miner direkt !

Fotboll inför tomma läktare, varför skulle det inte gå ?

Om du inte tycker fotbollssupportrar är lättkränkta kan du ta en titt på ultras-scenen där ett klistermärke på fel ställe kan innebära krig.

Har redan förklarat i tråden varför idrott för tomma läktare inte fungerar. Men kan göra det kort igen. Spelarna utsätter sig för en stor risk att smittas då fotboll är en närkontaktssport, spelarna reser väldigt mycket och kanske den största anledningen är den möjliga orättvisan och haltande spelschema.

Nu har Österspelare smittats och deras träningar ställs in. Hade superettan spelats hade deras kommande matcher och träningar varit tvungna att ställas in tills de lokaliserat de smittade och testat hela laget. Detsamma gäller för deras föregående motståndare. Ska det anses rättvist att lag tvingas ställa över spelare från matcher för att de varit smittade? Hur länge ska dessa spelare vara i karantän även om de är symptomfria? Och nej, det är inte detsamma som vanliga skador.

Öppnar de för fotbollen måste de öppna för alla andra idrotter också.
Senast redigerad av Hockeytrunken 2020-05-15 kl. 15:52.
Citera
2020-05-15, 15:50
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Det är en glas-skiva emellan. Sen sitter de där och pratar och fikar. Ser ut att fungera väldigt bra i Nederländerna och minskar isoleringen bland de äldre.

Samma har fixats till åtminstone ett större äldreboende i Finland. Specialinredd container på gården. Mycket populärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in