2020-05-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Kan någon ”rätta” min uträkning och säga ifall jag gjort rätt eller fel?

I Spanien har 5% fått antikroppar på 27.459 dödsfall.

Spanien, 27.459 döda. Spanien har 4.6 gånger så stor befolkning som Sverige.

27.459 delat på 4.6 är 5969

Så ska vi få 5% med antikroppar kommer det att kosta 5969 liv. Men problemet är att det inte räcker för flockimmunitet. Det är väl ca 60% av befolkningen som krävs va?

5 x 12 är 60.

Alltså 5969 x 12 blir 71.628

Jag vet att flockimmunitet grundas på antalet smittade och ej på antal döda, men det hänger ju ihop.

Så 71.628 döda skulle krävas i Sverige innan flockimmunitet uppnås?

5% speglar ju hur det såg ut i Spanien för ungefär en månad sedan, sen är väl testerna osäkra, vi vet för lite just nu. Så skulle avvakta ett tag innan vi kan veta säkert hur många som är immuna i Sverige. Under 20 verkar ju ganska immuna från start, så där är det 20% immuna direkt.
Citera
2020-05-15, 13:57
Medlem
Varför får det flockas flera flera tusen på typ IKEA och i andra affärer eller i kollektivtrafiken samtidigt som psykopaten Tengelle förbjudit 22 spelare att vistas på en gräsmatta och spela fotboll?
Citera
2020-05-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Kanske inte, men regionen Moskva har en ung befolkning. Se figur 15-18:
https://populationandeconomics.pensoft.net/article/47234/

Och om man har en ung befolkning så kommer man följdaktigen att ha få dödsfall i covid-19.

Absolut. Det här är en sjukdom för de äldre så det spelar såklart in. Men 2400 pers i HELA Ryssland på 263 000 positivt testade. Samtidigt som vi vet att den siffran förmodligen är 10ggr högre då ryssland har 140 miljoner människor som INTE blivit testade...

Absurda siffror som inte stämmer oavsett ung befolkning.
Citera
2020-05-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jag säger ju att man inte ska lägga in alla för helvete.

Men vi har lagt in för få och slår oss sedan för bröstet vilket är patetiskt.
Alla de 2000 som aldrig ens togs in på IVA utan dog på hem och dylikt hade inte dött av IVA. Det är jag helt säker på.

Du är uppenbarligen mer säker än de som faktiskt har en lång utbildning i ämnet och tar besluten. Intressant.

Många, många fler läggs in på IVA i Covid i relation till antalet dödsfall än vid Influensa. Det är för att det nästan uteslutande är gamla sköra människor som blir svårt sjuka och dör i influensa, och de klarar inte IVA-vården. Men du tror väl att det beror på att vprddn kollapsar varje vinter.
Citera
2020-05-15, 13:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Eller så kompletterar vi den källan med några fler:

https://www.standard.co.uk/news/world/russia-doctors-fall-hospital-windows-coronavirus-warnings-a4432031.html

https://time.com/5832752/russia-coronavirus-doctors-deaths/

https://7news.com.au/lifestyle/health-wellbeing/three-doctors-jump-from-windows-as-covid-pressure-mounts-in-russia-c-1020804

https://nypost.com/2020/05/04/third-russian-doctor-plunges-from-window-amid-coronavirus-outbreak/
Du får ursäkta mig men jag kan inte hitta några belägg för det du påstår i artiklarna. Ta av dig dina filterglasögon. Du lider nog svårt av confirmation bias parat med cognitive dissonans. Klassisk sådan:
Levedeva died immediately after the fall, with health officials insisting it was just a tragic accident. Some Russian media, however, claim Levedeva was accused of not protecting her staff from becoming infected and committed suicide because of it.
Citera
2020-05-15, 14:00
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Absolut. Det här är en sjukdom för de äldre så det spelar såklart in. Men 2400 pers i HELA Ryssland på 263 000 positivt testade. Samtidigt som vi vet att den siffran förmodligen är 10ggr högre då ryssland har 140 miljoner människor som INTE blivit testade...

Absurda siffror som inte stämmer oavsett ung befolkning.
Okej, jag missade att de 2400 avsåg hela landet.
Citera
Medlem
Nu när Sydamerika kollapsat på flera håll som Brasilien, Ecuador och ett par till så är det bara Afrika kvar.

Kommer det hända tror ni eller kommer de klara sig? Och i så fall varför?

Eller blir det så att det saknas resurser så de riktiga siffrorna här kommer aldrig ens vara i närheten av sanningen?
Citera
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Varför får det flockas flera flera tusen på typ IKEA och i andra affärer eller i kollektivtrafiken samtidigt som psykopaten Tengelle förbjudit 22 spelare att vistas på en gräsmatta och spela fotboll?

Handlar snarare om att det är ett publikt arrangemang. Har att göra med publiken som står tätt ihop på läktaren, än att 22 pers springer efter en boll.
Citera
2020-05-15, 14:01
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du får ursäkta mig men jag kan inte hitta några belägg för det du påstår i artiklarna. Ta av dig dina filterglasögon. Du lider nog svårt av confirmation bias parat med cognitive dissonans. Klassisk sådan:
Levedeva died immediately after the fall, with health officials insisting it was just a tragic accident. Some Russian media, however, claim Levedeva was accused of not protecting her staff from becoming infected and committed suicide because of it.
Kan du förklara de där komplicerade termerna på svenska?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det lär vara det minsta problemet. Självklart går sådant att lösa. Det har man gjort i nederländerna exempelvis där de som vill kan komma och besöka de äldre i en speciell byggnad.

Och när de varit i denna "speciella byggnad" så varken smittas de eller för in smittan till boendet?

(Håller för övrigt med dig i det mesta du skriver här).
Citera
Medlem
Smart nu att börja med världsläget..350 000 döda..sedan Sveriges siffror..låter bättre då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Handlar snarare om att det är ett publikt arrangemang. Har att göra med publiken som står tätt ihop på läktaren.

Nej.
Matcherna skulle spelats utan publik precis som i Tyskland så det handlar inte om det.

Massmördaren är tillbaka i TV-rutan.

"Sakta minskning" som vi har hört sedan hans första presskonferens. Han har sagt det sedan dag ett hahahaha förbannade jävla sopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in