2020-05-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Till er som tror att covid bara är en typisk dålig influensa . Det dog 3000 i influensa hela året 2017 vilket var en toppnotering. Covid har redan dödat nästan 4000 på bara två och halv månader.detta trots små åtgärder i sverige. Det innebär att covid är minst 4-5 gånger så dödligare än ett farligt influensa år.

Ja så är det... men när 2000 pers dör är det ju överhuvudtaget ingen som bryr sig. Och ingen har brytt sig alls om att upp emot 650 000 människor runt om i världen dör av den årliga influensan.

Covid-19 har precis börjat komma upp i influensa nivåer vad gäller dödsfall runt om i världen. Kommer man hinna upp i influensans toppnoteringar innan året är slut om 7 månader?
Citera
2020-05-15, 14:54
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Varför hänger vår överlevnad på fotboll?

Vad snackar du om..

Tror inte heller att vår överlevnad hänger på olika sportevenemang, men det är ändå lite märkligt att det vara kan ha fullt resturanger proppade bussar och tåg, fullt i matbutiker, men 25 personer kan inte trängas på exempelvis en fotbollsplan som är 130 x 80 m inför tomma läktare. Nu är jag ingen älskare av fotboll utan mer ett exempel på underliga prioriteringar från FHM
Citera
2020-05-15, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Är det någon som vet vad FHM gör dagarna i ända nuförtiden?

Några beslut tar de inte,och någon analys av relevant testmaterial föregår icke.

Håller de bara presskonferenser och pratar intervjuer?

Vad f-n sysslar de egentligen med?
Säg det, inte är det något som är synligt för oss vanliga dödliga iaf.
Tegnell fick idag frågan om testing som dom tidigare påstått att dom ska utöka.
Men tydligen så är det svårt att föra över data, hela 21 ställen är påverkade enligt Tegnell.
Är kompetensen på den nivån fattar jag att inget händer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Lockdowns har aldrig,och kommer aldrig att bli en åtgärd för en framkomlig väg.
Lockdowns är närmast alltid av ondo.

Var står det att jag anser att lockdowns är bra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Kul att rullatorn funkar till datorn och pacemakern och hörapparaten i gång så du är i gång här.

Tror jag kan svara för flera. Det man gör nu är att man smygstänger visa saker för man inte koll. Man är inte konsekvens i sina beslut utan man slår på olika saker. Man inte tag i problemen utan man slår volley vad som känns rätt.

När andra länder öppnar så stänger Sverige ner. Ska Sveriges räddas så behöver man stå upp nu och erkänna sina fel och antagligen stänga ner helt och svälja stoltheten.
Man behöver avskeda Tegnell och Co och börja ta beslut för folket.

När vi ligger på dessa siffror och vi ser inte den minskningen som de flesta andra andra länder gör så måste dom börja agera.
Att spela fotboll utan publik klarar ju reglerna men nu handlar det inte om det utan man har ingen koll och man måste agera.

Hoppas du förstår att det är klara besked som gäller och framför allt vilka jävla misstag Sverige gjort. Vi dödar människor och leker med människors liv och vår strategi kommer gå till historien i värden som det mest skrämmande exempel på hur man kan göra så många fel samtidigt.

Det ser onekligen mörkt ut på Sveriges avbytarbänk om Tegnell är den bäste vi har och om FHM är den myndighet vi har att förlita oss till.
Avsaknaden av relevant och befogad kritik är skriande.
Citera
2020-05-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Vad hittar ni info om fotbollen? Jag har kollat runt men hittar inget mer än att det ska komma besked i maj/juni om sommaren?
Citat:
Den svenska fotbollsrörelsen hoppades att deras protokoll med planer för hur idrotten ska kunna återstartas på ett ansvarsfullt sätt skulle få Folkhälsomyndigheten att mer brådskande ändra restriktionerna för elitidrotten. På fredagen kom dock FHM med beskedet att fotbollen, liksom den övriga idrotten i Sverige, får vänta på besked till juni.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/1nL4we/ar-uppenbart-ointresserade
Citera
2020-05-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovandehalsar
Jag skulle gärna vilja att någon på pressträffen ställer en fråga till de relevanta myndigheterna, nämligen varför man inte gjorde som Danmark? Kan de rättfärdiga vår strategi?

Fast Danmarks strategi har dock stora hål. Visst, de stängde ner en stor del av landet och släppte inte in de som var inte var danska medborgare. Men de hindrade inte danskar att åka fram och tillbaka till Sverige tex.
Citera
2020-05-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Kul att rullatorn funkar till datorn och pacemakern och hörapparaten i gång så du är i gång här.

Tror jag kan svara för flera. Det man gör nu är att man smygstänger visa saker för man inte koll. Man är inte konsekvens i sina beslut utan man slår på olika saker. Man inte tag i problemen utan man slår volley vad som känns rätt.

När andra länder öppnar så stänger Sverige ner. Ska Sveriges räddas så behöver man stå upp nu och erkänna sina fel och antagligen stänga ner helt och svälja stoltheten.
Man behöver avskeda Tegnell och Co och börja ta beslut för folket.

När vi ligger på dessa siffror och vi ser inte den minskningen som de flesta andra andra länder gör så måste dom börja agera.
Att spela fotboll utan publik klarar ju reglerna men nu handlar det inte om det utan man har ingen koll och man måste agera.

Hoppas du förstår att det är klara besked som gäller och framför allt vilka jävla misstag Sverige gjort. Vi dödar människor och leker med människors liv och vår strategi kommer gå till historien i värden som det mest skrämmande exempel på hur man kan göra så många fel samtidigt.

Du hade ju gapat oavsett beslut. Så dig tar jag inte seriöst nånstans. Du är en mycket ung person som egentligen inte är intresserad.

Öppningen av fotbollen medför såklart långt mycket mer än det du tycks förstå. Det innebär resor, övernattningar och annat bland både lag, TV produktion och annat. Samt att det drar folk till barer för att kolla på TV och samlar folk i andra sammanhang än på stadion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Till er som tror att covid bara är en typisk dålig influensa . Det dog 3000 i influensa hela året 2017 vilket var en toppnotering. Covid har redan dödat nästan 4000 på bara två och halv månader.detta trots små åtgärder i sverige. Det innebär att covid är minst 4-5 gånger så dödligare än ett farligt influensa år.

Jag tror inte det faktiskt. Det absolut största problemet är att inte en käft är vaccinerad. Normalt sett så vaccineras ju folk ner i 30 års åldern som har bakomliggande sjukdomar eller är gamla.
Nu är precis alla mottagliga för detta.
Att det är farligare är möjligt, men det är helt omöjligt att avgöra med dödstalen som grund.
Jag tror inte det hade varit så trevligt en influensasäsong i Sverige utan något vaccin, speciellt om influensan varit lika smittsam som covid-19.

Det är vad jag tror iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Absolut. Det här är en sjukdom för de äldre så det spelar såklart in. Men 2400 pers i HELA Ryssland på 263 000 positivt testade.
Det beror väl på vad man har för testningsstrategi. Jag plockade ut en lista från Worldometers och räknade ut hur många konstaterat smittade det går på varje dödsfall. Det finns då fler länder som visar siffror som liknar de ryska. Exempel:

Ryssland 109 konstaterat smittade per dödsfall

Australien 72
Nya Zeeland 72
Chile 101
Förenade arabemiraten 101
Kuwait 104
Saudiarabien 166
Vitryssland 178
Island 180
Singapore 1.280
Qatar 2019

Sedan finns det också ett antal länder som har haft hundratals konstaterade smittade men inte ett enda dödsfall:

Färöarna 187 smittade, 0 döda
Gibraltar 147
Vietnam 312

Finns en massa andra länder med liknande siffror, så jag har bara visat exempel.

Men vad vet jag, kanske kommunistregimerna i Kuwait, Australien och Island mörkar en massa dödsfall?
Citera
2020-05-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ja så är det... men när 2000 pers dör är det ju överhuvudtaget ingen som bryr sig. Och ingen har brytt sig alls om att upp emot 650 000 människor runt om i världen dör av den årliga influensan.

Covid-19 har precis börjat komma upp i influensa nivåer vad gäller dödsfall runt om i världen. Kommer man hinna upp i influensans toppnoteringar innan året är slut om 7 månader?
Du får komma ihåg att detta är på grujd av drakoniska åtgärder av de flesta länder i världen.hade man släppt den fri som sverige hade mer än 2 miljoner redan dött.
Citera
2020-05-15, 14:58
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Det ser onekligen mörkt ut på Sveriges avbytarbänk om Tegnell är den bäste vi har och om FHM är den myndighet vi har att förlita oss till.
Avsaknaden av relevant och befogad kritik är skriande.

Men måste ha en jävla hållhake på någon/några då han fortfarande får vara ansiktet utåt. Tror fan han är ett stepp värre än den riktiga Bagdad-Bob. Han ju teflon Tegnell med Svenska folket då allt rinner av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in