2020-05-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det finns inga rimliga skäl att stoppa elitfotbollen.
Det handlar snarare om att FHM är totalt handlingsförlamade och inte klarar av att göra något annat än att prata om gårdagens höga dödstal.
De saknar ALL rimlig relevant fakta att fatta beslut utifrån.De har ju struntat i att testa..och fortsätter att strunta i det.Med sådant förfaringssätt så får man inte fram någon relevant data att fatta beslut på.

Elitfotbollen kommer naturligtvis att få klartecken i början på Juni.Nu kommer det befogad kritik emot dagens huvudlösa beslut,så FHM kommer att böja sig som ett rö för vinden i början på Juni.

Det försenar allting i över två veckor dock,en totalt meningslös åtgärd.

HAHA!

Så nu är det fel med nedstängningar och hårdare tag också... ja, det kunde man ju gissa

Hade man tillåtit fotbollen så hade det gapats precis lika mycket då över hur fan man kan tillåta resande och allt vad som kommer till när fotbollen öppnas.
Citera
2020-05-15, 14:37
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Japp. Ingenting. Fotbollen får vänta. Inga träningsmatcher heller.
Lite konstigt det också. I så fall skulle man väl stoppa alla arbetsplatser och övriga aktiviteter där folk träffas? Nu går ju gränsen vid 50 och det behöver man väl inte överskrida vid en match?

Verkar vara en "billig" markering från FHM så att de ska verka "handlingskraftiga". Något de kan göra, i ett läge när de inte förmår något annat.
Citera
2020-05-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Vilka länder har utrotat covid? Menar du att de är immuna?

Man har visat respekt till äldre och små barn genom att drastiskt minska fallen.taiwan har nu inga nya inhemska fall på jätte länge. Varför måste man ha immunitet? Vi har inte immunitet mot Ebola.Nipah och andra farliga virus heller för vi vet att många skulle dö om vi ens försökte tanken att smitta alla.förstår du hur korkat det låter att alla behöver smittas? Vi kan strypa sjukdomen genom mass testing och isolering så att den inte finns i samhället på så sätt skydda andra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Yes, håller med dig men det verkar fortfarande vara oklart för vissa.

Men då ör man helt ute och cyklar.
Jag kallas förnekare men jag har en extremt mycket större respekt/rädsla för covid än influensa.
Det är fullständigt bisarrt att resonera på annat sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Jag vill inte var sån men att drämma till med en artikel från di där man tydligt går ut med att man inte skall dra för stora växlar av dom siffrorna känns också märkligt. Det säger ju absolut inget. Och det är en bedömning som en epidemiolog gjort, eller vad vill du få sagt?

Coronaviruset har precis kommit upp i den årliga dödligheten runt om i världen. Hittills fram tills idag har inte fler dött i Covid-19 än en vanlig infuensa i världen.

https://www.mabra.com/halsa/sa-manga-dor-av-influensa-i-sverige-varje-ar/
Citera
2020-05-15, 14:39
Medlem
Citat:
Nu när Sydamerika kollapsat på flera håll som Brasilien, Ecuador och ett par till så är det bara Afrika kvar.

Kommer det hända tror ni eller kommer de klara sig? Och i så fall varför?

Eller blir det så att det saknas resurser så de riktiga siffrorna här kommer aldrig ens vara i närheten av sanningen?

Precis..vi lär få svar hur det eg gick till i u-länderna först om flera år.
OM siffrorna skulle stämma så måste det bero på ung befolkning- inget annat vore logiskt. De borde dö som flugor i sina 20manna hushåll i Indien eller i Brasiliens favelor.
Jag menar för Afrika gör ju covid varken bu eller bä.
Jag såg ett reportage från något land i afrika där de hade översvämningar som dränkte hela städer och en hade ansiktsmask på sig med vatten upp till hakan släpandes på sitt barn. De har inte tid me nån corona..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Fotboll är jätteviktigt... i Italien exempelvis. Vår överlevnad hänger på det... fast för vissa är hockey viktigare. Jag vet inte vad man ska tro.

Varför hänger vår överlevnad på fotboll?

Vad snackar du om..
Citera
Medlem
Citat:
HAHA!

Så nu är det fel med nedstängningar och hårdare tag också... ja, det kunde man ju gissa

Hade man tillåtit fotbollen så hade det gapats precis lika mycket då över hur fan man kan tillåta resande och allt vad som kommer till när fotbollen öppnas.

Jag har aldrig varit,och kommer aldrig att bli...någon förespråkare för lockdowns.

Var har du fått denna felaktiga tanke ifrån?
Citera
2020-05-15, 14:40
Medlem
117 nya inrapporterade fall idag. Någon mer här som tycker att Sverie hanterar det bra? Otroligt...
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad ska jag säga? Coronan slår blint och tyvärr ser man mer och mer neurologiska skador och personlighetsförändringar även i lindriga fall.
SARS-CoV-2 är ett virus som kan orsaka personlighetsförändringar och psykiska störningar hos personer som aldrig infekterats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Lite konstigt det också. I så fall skulle man väl stoppa alla arbetsplatser och övriga aktiviteter där folk träffas? Nu går ju gränsen vid 50 och det behöver man väl inte överskrida vid en match?

Verkar vara en "billig" markering från FHM så att de ska verka "handlingskraftiga". Något de kan göra, i ett läge när de inte förmår något annat.

Skulle de börja med fotbollen kommer de vara tvungna att börja med alla andra idrotter också.

Varför skulle fotbollen få börja med inte handbollen tex? Nu är det ett dåligt exempel eftersom de inte är i säsong. Men du förstår säkert vad jag menar.

Det kommer att bli ett jäkla liv om fotbollen skulle få börja men ingen annan idrott.
Citera
2020-05-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kan hålla med om att det är lite märkligt, men det finns en "brasklapp" där i artikeln, som jag tyvärr inte kan läsa. Jag misstänker att jämförelsen inte är helt lätt att göra, då Covid också slår hårt mot yngre och ger komplikationer på ett annat sätt. Dessutom verkar det vara en mer svårbehandlad sjukdom, där även jämförelsevis yngre får ligga längre på intensivvård. Högre smittsamhet och dödlighet generellt också.

Svårare att veta dödstalen i influensan då det inte är lika stor kontroll där som just nu på Covid-19.

Covid-19 slår inte alls mot unga. Dödligheten bland friska under 50år är i princip noll. Skiljer sig ingenting mot Influensan. Slår mot samma grupper.

Vi pratar nu alltså dödlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in