2020-05-15, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Nu var det enklare att läsa.

Du fick ju bärhjälp och den gick inte upp, lägg ut en annons för den så får du ju exakt det du vill? Eller vill du verkligen verkligen att dom ska erbjuda dig borttagning av rör/osv och nytt försök?

borttagning av rör ja, nytt försök får jag eftersom jag redan fått en ny leverans, mitt problem är som sagt att informationen inte fanns från början, variabeln här är

om jag betalat för bärhjälp hade jag gått igenom samma saker men inte känt mig lurad, jag känner mig lurad på informationen jag inte fick inget annat, om jag hade samma problem just nu men betalade för bärhjälp så hade jag inte känt mig lurad, då hade jag tagit hand om problemen själv som att försöka anlita bärhjälp så hade det inte varit deras fel, hade som sagt varit irriterad att dem inte visste att den skulle gå upp för vissa lägenheter men hade inte känt mig totallurad eller gjort den här tråden hade inte skrivit en tråd

hej jag köpte en matta som inte gick att få in i min lägenhet, kilandsmattor vägrar ta tillbaka den jag känner mig helt lura hade då istället skyllt allt på lägenheten och att jag valde att flytta till den.
Senast redigerad av zzcool 2020-05-15 kl. 13:42.
Citera
2020-05-15, 13:44
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
borttagning av rör ja, nytt försök får jag eftersom jag redan fått en ny leverans, mitt problem är som sagt att informationen inte fanns från början, variabeln här är

om jag betalat för bärhjälp hade jag gått igenom samma saker men inte känt mig lurad, jag känner mig lurad på informationen jag inte fick inget annat, om jag hade samma problem just nu men betalade för bärhjälp så hade jag inte känt mig lurad, då hade jag tagit hand om problemen själv som att försöka anlita bärhjälp så hade det inte varit deras fel, hade som sagt varit irriterad att dem inte visste att den skulle gå upp för vissa lägenheter men hade inte känt mig totallurad eller gjort den här tråden hade inte skrivit en tråd

hej jag köpte en matta som inte gick att få in i min lägenhet, kilandsmattor vägrar ta tillbaka den jag känner mig helt lurad.

Det är svårt för mig att förstå mig på dig om du på riktigt menar att du känner dig lurad för att bärhjälpen som du fick inte egentligen ingick i avtalet. Men att om den hade ingått och du t.o.m. hade betalat extra för att få den tjänsten du redan fått så hade du känt dig mindre lurad?
Citera
2020-05-15, 13:46
Bannlyst
Citat:
Det är svårt för mig att förstå mig på dig om du på riktigt menar att du känner dig lurad för att bärhjälpen som du fick inte egentligen ingick i avtalet. Men att om den hade ingått och du t.o.m. hade betalat extra för att få den tjänsten du redan fått så hade du känt dig mindre lurad?

ja för då hade det varit mitt fel inte deras, sen tror jag dem då skulle ha med 2 personer som mattlandet hade och då hade det gått lättare men det är omöjligt att veta, sen hade dem stannat längre och jag skulle inte haft panik för att varken jag eller han var beredd, jag fick nästan pressa honom och säga att han skulle hjälpa fick då panik för att jag trodde han skulle lämna mig där med en oflyttbar matta mitt i trappgången, om bärhjälp funnits så hade paniken inte funnits heller och då hade saker gått annorlunda.
Senast redigerad av zzcool 2020-05-15 kl. 13:53.
Citera
2020-05-15, 13:51
Medlem
lfhs avatar
Citat:
ja för då hade det varit mitt fel inte deras, sen tror jag dem då skulle ha med 2 personer som mattlandet hade och då hade det gått lättare men det är omöjligt att veta.

Så nu när dom kom och levererade och dessutom hjälpte dig bära, men skriver inget på deras hemsida om att dom måste hjälpa dig bära så är det deras fel? Men om dom hade kommit och levererat och hjälpt dig bära, och dessutom annonserat på hemsidan att dom skulle göra det så hade det inte längre varit deras problem?

Jag kan inte beskriva den logiken med några andra ord andra än ”hysteriskt roligt”.

Med det sagt, du säger att dom antagligen hade skickat två killar om det var avtalat om bärhjälp. Det håller jag med om. Du menar alltså att mattan var såpass nära att gå upp igenom trappan så att du tror att det hade gått om ni var 3st istället för 2? Dvs två av dom + dig?
Citera
2020-05-15, 13:54
Bannlyst
Citat:
Så nu när dom kom och levererade och dessutom hjälpte dig bära, men skriver inget på deras hemsida om att dom måste hjälpa dig bära så är det deras fel? Men om dom hade kommit och levererat och hjälpt dig bära, och dessutom annonserat på hemsidan att dom skulle göra det så hade det inte längre varit deras problem?

Jag kan inte beskriva den logiken med några andra ord andra än ”hysteriskt roligt”.

Med det sagt, du säger att dom antagligen hade skickat två killar om det var avtalat om bärhjälp. Det håller jag med om. Du menar alltså att mattan var såpass nära att gå upp igenom trappan så att du tror att det hade gått om ni var 3st istället för 2? Dvs två av dom + dig?

skrev ovanför om bärhjälp funnits så hade saker gått annorlunda för att när jag fick veta att budet skulle lämna mig i trappgången med en oflyttbar matta så fick jag panik utan paniken så hade saker gått bättre, och ja 3 personer hade nog gått mycket bättre, utan min panik också så hade det gått bättre, som jag skrivit hela tiden om det ingått så hade jag inte fått panik, sen om 3 personer var med så hade det gått mycket bättre som sagt jag hade varit beredd på att få hjälp och inte behövt pressa budet snälla gör detta jag kan inte ta hand om det själv hade i princip en panikattack speciellt när jag såg att den öppnats medan vi försökte, eftersom den lätt skulle skadas då, utan paniken och mer lugn så hade det varit mindre av en mardröm
Senast redigerad av zzcool 2020-05-15 kl. 13:57.
Citera
2020-05-15, 14:00
Medlem
lfhs avatar
Citat:
skrev ovanför om bärhjälp funnits så hade saker gått annorlunda för att när jag fick veta att budet skulle lämna mig i trappgången med en oflyttbar matta så fick jag panik utan paniken så hade saker gått bättre, och ja 3 personer hade nog gått mycket bättre, utan min panik också så hade det gått bättre.

Om du tror att det hade gått igenom med 3personer varför pratade du då om att ta bort rören förut? Och du har inte möjlighet att få hjälp av 2 andra för att få upp det nu?

Panikkänsla är såklart aldrig roligt, men förstår inte hur det skulle förvärra situationen mer än att du inte klarade av att tänka klart i stunden. Nu t.ex är väl paniken borta och du kan ta tänka klart (enligt din bästa förmåga) och det borde således gå att göra det bättre nu?
Citera
2020-05-15, 14:00
Bannlyst
Citat:

orkar inte att försöka förklara mig flera gånger felet jag ser hos dem är att ingen information fanns så jag var inte beredd och fick panik, om information fanns så hade jag inte behövt be budet att hjälpa mig med att säga nej nej nej du måste hjälpa mig medan han försökte gå iväg.
Citera
2020-05-15, 14:01
Bannlyst
Citat:
Om du tror att det hade gått igenom med 3personer varför pratade du då om att ta bort rören förut? Och du har inte möjlighet att få hjälp av 2 andra för att få upp det nu?

Panikkänsla är såklart aldrig roligt, men förstår inte hur det skulle förvärra situationen mer än att du inte klarade av att tänka klart i stunden. Nu t.ex är väl paniken borta och du kan ta tänka klart (enligt din bästa förmåga) och det borde således gå att göra det bättre nu?

ja precis, nu är jag beredd nu kan jag lugnt gå igenom det, sen om rören behövdes tas ut är inget jag vet om men det krävdes att mattan lyftes mer än jag orkade för för att gå igenom den, men enligt mig så såg det ut att det skulle gå om jag orkade att lyfta den tillräckligt mycket.
Citera
2020-05-15, 14:02
Medlem
lfhs avatar
Citat:
ja precis, nu är jag beredd nu kan jag lugnt gå igenom det.

Gör det då?
Citera
2020-05-15, 14:03
Bannlyst
Citat:
Gör det då?

har redan sagt att jag ska försöka med att göra det igen, men jag tycker inte det är ok att jag fick gå igenom den här situationen när dem inte gav mig någon information innan om det, nu kanske jag inte får hjälp igen heller så nu måste jag hitta egen.

Vill iallafall försöka sova nu och inte tänka på detta längre
Senast redigerad av zzcool 2020-05-15 kl. 14:07.
Citera
2020-05-15, 14:10
Medlem
lfhs avatar
Citat:
har redan sagt att jag ska försöka med att göra det igen, men jag tycker inte det är ok att jag fick gå igenom den här situationen när dem inte gav mig någon information innan om det, nu kanske jag inte får hjälp igen heller så nu måste jag hitta egen.

Bra, hoppas att det löser sig då.

Så du menar att dom skulle informerat dig om att om det inte går att få upp paketet så kommer tyvärr paketet inte kunna komma upp? Det är för mig på samma nivå som att dom skulle informera om att om du spiller vatten på paketet så kommer paketet bli blött.

Eller vad menar du egentligen att dom ska informera?
Citera
2020-05-15, 14:16
Bannlyst
Citat:
Bra, hoppas att det löser sig då.

Så du menar att dom skulle informerat dig om att om det inte går att få upp paketet så kommer tyvärr paketet inte kunna komma upp? Det är för mig på samma nivå som att dom skulle informera om att om du spiller vatten på paketet så kommer paketet bli blött.

Eller vad menar du egentligen att dom ska informera?
I'm jag inte behövt be budet om att hjälpa hade paniken inte börjat dem hade säkert också haft 3 personer chanserna att den gått upp skulle vara betydligt högre jag vet inte hur många gånger jag ska försöka förklara orkar inte längre och mår värre än förut nu har tröttnat med att bråka längre efter alla påhopp jag fått stå ut med här så visst ingen tycker dem gjort fel ok jag trycker ner det tillsammans med allt annat smärtsamt och tar förlusten på 10 000 orkar inte längre, ville veta vem som hade rätt nu vet jag.
Senast redigerad av zzcool 2020-05-15 kl. 14:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in