2020-05-15, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Ja varför?
Och varför skall man lyssna på Trump, Kushner, å alla andra smart ass som anser sig veta bäst?

haha, Kusnher som medlare måste varit en höjdare.

Tänk er vad alla erfarna tänkte när hans namn dök upp på deras interna möten.
Citera
2020-05-15, 12:57
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Botar covid-19? Vad fick du det ifrån, det har kanske viss effekt men något botemedel är det knappast. Då hade vi inte haft någon pandemi.
Det finns olika typer av covidvirus. Notera att jag inte skrev covid-19. Men jag håller med om att "botar" var fel ordval. Minskar antal viruspartiklar i blodet, vore ett bättre uttryck.
Citera
2020-05-15, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det finns olika typer av covidvirus. Notera att jag inte skrev covid-19. Men jag håller med om att "botar" var fel ordval. Minskar antal viruspartiklar i blodet, vore ett bättre uttryck.

Covid-19 är inte ett virus.
Citera
2020-05-15, 12:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Den här coronan har inte funnits i 50 år så det kan omöjligt att testats i 50 år.

Men nu visade det ju sig att fler dog som tagit medlet än de som inte gjort det. Så det ökade dödsfallen i stället för minskade.
Läkemedlet har använts i över femtio år. Biverkningarna är välkända. I den rapport som du inte ens läst, användes inte zink, vilket är en förutsättning för att det ska fungera. Allt går att läsa i de artiklar jag länkade. Gör det istället för att tjafsa loss om ovidkommande nonsens.
Citera
2020-05-15, 13:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Vad tror du Covid-19 är?
Senast redigerad av Japhy 2020-05-15 kl. 13:04.
Citera
2020-05-15, 13:02
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
haha, Kusnher som medlare måste varit en höjdare.

Tänk er vad alla erfarna tänkte när hans namn dök upp på deras interna möten.

Kan tänka mig att de låter honom hålla på. Så får de vuxna fixa till något i efterhand.
Har på känn att Kushner utan tvekan hela tiden springer till Trumpen och skvallrar om allt.
Citera
2020-05-15, 13:38
Medlem
Snacka om skenhelighet och dubbla budskap.
Citat:
Trump also called testing “overrated” as a tool to track and control the virus, even though the White House has moved to a protocol of testing all visitors and requiring most employees to wear masks.
Så bara för att Trump misslyckats totalt med testerna så är dom, givetvis för att slippa ta ansvar för situationen, nu plötsligt enligt Trump överreklamerade som verktyg mot viruset. Vill inte Trump ha annat än kaos eller.
Tyvärr, och det värsta, så ges eller skall det tydligen ges urvattnade rekommendation till allmänheten där censuren först gjort sitt så att inte rekommendationerna från ledande experter råkar misshaga eller misstänkas kritisera Trumps agerande. Hmmm, undrar om det kanske rentav står geöffnet på kuvertet.

Ingen verkar vilket som veta vad den andre gör och ingen vågar ta ställning att agera för landets bästa då det kan ses som en attack på presidenten om inte orden först vägts på guldvåg.
Det går stadigt utför med den för inte så länge sedan stolta nationen USA. Var finns ledaren alla nu ropar efter.
Citera
2020-05-15, 13:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Covid-19 är ett novel Corona virus, men det är inget influensavirus
Citera
2020-05-15, 13:47
Medlem
Citat:
Vad tror du Covid-19 är?

Sjukdomen man får när man drabbas av Corona-Viruset....

"Corona Virus Disease 2019"

Viruset är "SARS-CoV-2".
Citera
2020-05-15, 14:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Kan tänka mig att de låter honom hålla på. Så får de vuxna fixa till något i efterhand.
Har på känn att Kushner utan tvekan hela tiden springer till Trumpen och skvallrar om allt.
Kuchner verkar inte ha en susning om hur saker och ting fungerar, med det är så nepotism leder till = inkompetens inför uppgiften.
Citat:
Och vad har det med COVID-19 och göra, och att dödligheten ökar?

Kan du försöka berätta vad denna malariamedicin är för, det botar inte, och dödligheten ökar.
Och du väljer prata om andra sjukdomar och virus, varför är det så att du inte pratar om det som är ämnet i tråden?

Denna malariamedicin är inte ändamålsenlig för COVID-19, kan det vara för sektledaren du försöker prata om annat?

Och botar var inte fel ordval, det var en medveten lögn, där du valde prata om andra sjukdomar och virus än COVID-19.
Så en medveten lögn, och precis ingen förstår varför.
Citat:
Läkemedlet har använts i över femtio år. Biverkningarna är välkända. I den rapport som du inte ens läst, användes inte zink, vilket är en förutsättning för att det ska fungera. Allt går att läsa i de artiklar jag länkade. Gör det istället för att tjafsa loss om ovidkommande nonsens.
Ja, biverkningarna är mindre än döden, som är resultatet för alldeles för många som får malaria.
Om du vore en läkare skulle du döda av alla dina patienter och med den obefintliga förmågan att förstå farmakologi.

Det är därför trumpen kommer ha kvar ett bra lager av en medicin som bara går använda till malaria och andra tidigare identifierade sjukdomar.
Och COVID-19 är inte en av dom, om du inbillar dig annat.
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
President skulle jag väl inte kalla det heller vad Trump försöker vara men misslyckas kapitalt med det, Han är en looser som lyckades på något sätt bli president det är bara göra backtrack då till och med hans pappa rädda han undan en konkurs med imperiet han ska föreställa äga....

Klarar man inte av en kris av detta slag och påföljande konsekvenser utan att göra ngt åt saken utan det är peka på det är andras fel hela tiden utan att han en själv insikt och ta ansvar för problemen han själv skapat och skapar fortf, Han använde i går ett officiellt besök som ett rallie då det spelade den musiken inför presskonferensen på fabriken han försöker på alla sätt nu vända skiten han försatt landet i men han lyckas bara skjuta landet djupare i skiten mer och mer men han fattar inte vad som sker....
Tänk så enkelt en normal intelligent människa hade gjort här, och fått stöd från hela USA och totalsäkre ett återval.
Allt han hade behövt göra är att hålla käften om saker han inget vet om, och det är allt om COVID-19 medicinska delar och fakta kring detta.
Och sen bara svarat på frågor som uppstår, och försöka göra nått.
Menar ett halvhjärtat försök går bra längre än knappt nått försök alls.
Och detta berättar tex twitter för oss, och en ändlös av uttalande i PK och intervjuer.
Citera
2020-05-15, 14:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Sjukdomen man får när man drabbas av Corona-Viruset....

"Corona Virus Disease 2019"

Viruset är "SARS-CoV-2".
Semantik är vad dårarna nyttjar när de vill känna sig duktiga. Corona-virus-sjukdomen orsakas mycket riktigt av viruset SARS-Coronavirus-2. Du har helt rätt!
Citera
2020-05-15, 14:21
Medlem
Citat:
Semantik är vad dårarna nyttjar när de vill känna sig duktiga. Corona-virus-sjukdomen orsakas mycket riktigt av viruset SARS-Coronavirus-2. Du har helt rätt!

Nej då, det är bara att vara exakt i vad man skriver och menar. Det är en väldigt skillnad på ett virus och på sjukdomen den skapar hos människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in