2020-05-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Problemet med trippen ned till Mariegärdes väg är att det är ett rätt avgränsat område. För t.ex. PU är det meningslöst att köra in där. Om bilen har så bråttom så är det ett ytterst begränsat antal trappuppgångar som vi skall leta i, och där finner vi bara två namn av intresse: R*sto och JohLa:s bror. Jag bygger detta på mantalslängden 1991. Om JohLa är inblandad varför skulle han åka? Hade kanske hans bror en båt? Just att hämta båtnyckel är en vettig tanke. Men är det verkligen ett beslut man fattar en eller två minuter efter det att Helenas sista skrik har hörts?

Om både JohLa och hans bror är inblandade, kanske brodern åkte ensam till garaget för att hämta nödvändig utrustning (säck, plast, rep, sänke etc.)? JohLa väntar vid dungen.

(Har haft dessa i åtanke ett tag, men saknar uppgift på om JohLa var på Stadt)
Citera
2020-05-14, 16:08
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Om både JohLa och hans bror är inblandade, kanske brodern åkte ensam till garaget för att hämta nödvändig utrustning (säck, plast, rep, sänke etc.)? JohLa väntar vid dungen.

(Har haft dessa i åtanke ett tag, men saknar uppgift på om JohLa var på Stadt)

Bra tanke att en person kan ha väntat kvar i Kohagen, vilket skulle kunna vara skälet till att det var kanske samma bil som återkom? Alltså: Hanna hör ett bråk som inbegriper en bil, men den bilen åker genast från platsen och observeras av vittnet på Lockerud alldeles strax efteråt. Bilen gör ett kort ärende på Lockerud/Bråten, och återvänder sedan till Kohagen och observeras då av killarna på Hällristningsvägen. Jag har hela tiden trott att det så det gick till, med just den skillnaden att någon kan ha varit kvar på platsen och som behövde plockas upp. Därefter kör bilen ut ur Mariestad och observeras då av Viking711.

Ok, inga tider är huggna i sten, men om vi ändå tillåter oss att "spika" några tider blir det så här:

* Hanna kommer ut vid 02:15 och hör ett pågående bråk. Hon tror att hon stannar och lyssnar i fem minuter och går sedan in igen. Ingen bil kommer på cykelvägen. Klockan är då 02:20. (Till Gatsten har hon sagt att hon hörde bilen vända vid infarten till Bäcken för att sedan köra upp mot Marieforsleden igen [vilket för all del inte framgår i polisförhören].)
* Cirka 02:22 iakttar vittnet på Lockerud en bil komma i hög fart på Marieforsleden nere från stan för att sedan svänga in på det som då hette Lockerudsvägen (det tar cirka 90 sekunder att vända vid Bäcken och köra till Lockerudsvägen.)
* Cirka 02:35 ser killarna en bil komma körande på gång-/cykelvägen. Cirka tio minuter senare ser de bilen igen i riktning ut mot Ekuddenvägen. Klockan är då cirka 02:45.
* Strax före 03:00 - kanske vid 02:50 till 02:55 - ser Viking711 en ljus bil komma på vägen mellan Radbyn mot Lugnås. Jag har själv inte provkört sträckan från Kohagen till Sjöängen, men med tanke på vad Viking711 har skrivit, bör det ta maximalt tio minuter.

Med det här tänkta upplägget håller hela kedjan.

Jag vill uppmana alla att läsa samtliga inlägg från Viking711. Han redogör klart och tydligt för tiderna. Han skriver att han lämnade Stadt vid stängning och gick till korvkiosken. Han uppskattar tiden för att köa, köpa och äta till maximalt 45 minuter. Vi säger att klockan är 02:40 till 02:45 när skjutsen hem börjar. Han uppskattar att tiden det tar att åka hem är cirka åtta minuter (vill jag minnas att han skrev.) Han bör då vara hemma i Sjöängen vid 02:48 till 02:53 (visst, klockan ha varit typ 02:57 också). Allt stämmer.

Vikign711 skriver också att det även i vanliga fall var ovanligt med biltrafik på vägen från Radbyn mot Lugnås, men att trafiken nattetid var i det närmaste obefintlig. Men just den här natten kommer det en ljus bil - av alla färger - körande från Radbyn mot Lugnås, dessutom vid en tid som så exakt passar in i det som vi känner till så här långt och som framgår ovan. Jag tror att vittnesmålet från Viking711 kan vara det viktigaste av alla vittnesmålen.
Citera
2020-05-14, 16:49
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
---(Till Gatsten har hon sagt att hon hörde bilen vända vid infarten till Bäcken för att sedan köra upp mot Marieforsleden igen [vilket för all del inte framgår i polisförhören].)---

Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Där i står det inte, nej. Men är fortfarande rätt säker på att det är en uppgift inte helt tagen ur luften av Ugglan. Kan det vara så att det nämns i radioserien?

Jag vill inte tro att Gatsten är en trådförvillare. Snarare vill jag tro att Hanna antingen ändrat sin historia, blivit dåligt förhörd av polisen eller att Gatsten övertolkat hennes svar eller frågat på fel sätt.

Om det verkligen är så att han sagt att bilen vänt så betyder det att bilen måste ha gjort en rundtur och kommit tillbaka, om den skall kopplas till bilen på cykelvägen. Om den inte kommer tillbaka har vi ingen beskrivning av den, eftersom grabbarna i bilen är de enda på plats som faktiskt ser en bil.

Men var finns denna beskrivning om vändande bil? Jag har läst igenom Gatstens, Kejsarinnans och Vargflock995:s inlägg för några dagar sedan och jag minns inte denna uppgift någonstans hos dem.

Ugglan, jag vet inte vilka register du slår i, om du ringer in eller har programvara. Men jag är nyfiken på vem på Marieforsleden som du så att säga vill ha in i bilen, R*sto eller vem? Om du inte har tillgång till en förteckning över alla 61 män och 39 kvinnor i Insekten 22 enligt mantalslängden 1991 men skulle vara intresserad av den så kanske vi kan ordna det. Jag har nämnt de namn som är intressanta: R*sto och JohLa bror samt som sidospår Hannas son. Kvasta-Sara nämner samma namn, men tar upp några namn till. Hon nämner boende högre upp på Mariegärdes väg men även på parallellgatan. Det stämmer dåligt med vittnets beskrivning att bilen åkte till husen längst ned på Mariegärdes väg. Om bilen har bråttom så åker den ju genaste vägen och då måste vi hålla oss till Insekten 22.

P.S. Om någon vill åka till PeNi och köra med ilfart så är det ologiskt att köra Mariegärdes väg och sedan in på cykelväg. Från korsen Lockerudsvägen/Marieforsledan blir det bortåt tio 90grads svängar via Mariegärdes väg mot två 90gradare om man kör Akaciastigen in. Vinsten är visserligen 600 meter men det blir 0,7 minuter kortare vid 50 km i timmen och alla korsningar mm gör att rätt väg är snabbare och dessutom inte väcker uppmärksamhet som körande på cykelbanor ger. Tycker man det är OK att köra på cykelbanor är det i så fall lämpligast att köra in på cykelbana vid Marieforsleden/Södra vägen (om man skall ungefär till PeNi). D.S.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2020-05-14 kl. 17:18.
Citera
2020-05-14, 19:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag vill inte tro att Gatsten är en trådförvillare. Snarare vill jag tro att Hanna antingen ändrat sin historia, blivit dåligt förhörd av polisen eller att Gatsten övertolkat hennes svar eller frågat på fel sätt.

Om det verkligen är så att han sagt att bilen vänt så betyder det att bilen måste ha gjort en rundtur och kommit tillbaka, om den skall kopplas till bilen på cykelvägen. Om den inte kommer tillbaka har vi ingen beskrivning av den, eftersom grabbarna i bilen är de enda på plats som faktiskt ser en bil.

Men var finns denna beskrivning om vändande bil? Jag har läst igenom Gatstens, Kejsarinnans och Vargflock995:s inlägg för några dagar sedan och jag minns inte denna uppgift någonstans hos dem.

Ugglan, jag vet inte vilka register du slår i, om du ringer in eller har programvara. Men jag är nyfiken på vem på Marieforsleden som du så att säga vill ha in i bilen, R*sto eller vem? Om du inte har tillgång till en förteckning över alla 61 män och 39 kvinnor i Insekten 22 enligt mantalslängden 1991 men skulle vara intresserad av den så kanske vi kan ordna det. Jag har nämnt de namn som är intressanta: R*sto och JohLa bror samt som sidospår Hannas son. Kvasta-Sara nämner samma namn, men tar upp några namn till. Hon nämner boende högre upp på Mariegärdes väg men även på parallellgatan. Det stämmer dåligt med vittnets beskrivning att bilen åkte till husen längst ned på Mariegärdes väg. Om bilen har bråttom så åker den ju genaste vägen och då måste vi hålla oss till Insekten 22.

P.S. Om någon vill åka till PeNi och köra med ilfart så är det ologiskt att köra Mariegärdes väg och sedan in på cykelväg. Från korsen Lockerudsvägen/Marieforsledan blir det bortåt tio 90grads svängar via Mariegärdes väg mot två 90gradare om man kör Akaciastigen in. Vinsten är visserligen 600 meter men det blir 0,7 minuter kortare vid 50 km i timmen och alla korsningar mm gör att rätt väg är snabbare och dessutom inte väcker uppmärksamhet som körande på cykelbanor ger. Tycker man det är OK att köra på cykelbanor är det i så fall lämpligast att köra in på cykelbana vid Marieforsleden/Södra vägen (om man skall ungefär till PeNi). D.S.

Första fetningen: Jag tycker att Gatsten verkar ha återgett Hannas beskrivning korrekt. Jag tror att Hanna var så nervös och stressad av polisens närvaro och så vidare att hon helt enkelt inte "fick till det riktigt", så att säga. Hon har ju sagt att hon inte kände att polisen tog henne på allvar, till exempel.

Andra fetningen: Ja, jag vill få det till att "rundturen" gick från Kohagen till Lockerud/Bråten och tillbaka, och sedan ut ur stan - där Viking711 gör sin iakttagelse.

Angående att inte hitta inlägg, så är det inget nytt i tråden. Många inlägg verkar ha försvunnit eller raderats, kanske i samband med avstängningar. Många användare har vittnat om att inlägg inte längre kan hittas.

Tredje fetningen: Alltså, det som idag heter Mariegärdes väg hette 1992 Lockerudsvägen! Det är viktigt att ha koll på det. Det var på den här vägen som vittnet på Lockerud såg en bil köra ner i hög fart. Jag fäster ingen som helst vikt vid vilka "bovar" som bodde där 1992, och anledningen är att den/de som var aktiva i Kohagen när Hanna var ute, behöver inte ha bott på Lockerudsvägen. Det kan vara så att den/de som aktiva i Kohagen när Hanna var ute kan ha hänt någon på Lockerudsvägen som de åkte till för att "få hjälp". Men den/de kan också ha åkt över till Bråten. Man måste ha i åtanke att det sannolikt var en större risk att åka på den stora Marieforsleden och riskera att bli stoppad av polisen än att åka över "grönområdet" mellan Lockerud och Bråten. Lägg därtill att den/de som gjorde detta mot Helena garanterat inte tänkte klart i det kaos som måste ha rått! Det räcker med att som tonåring vara "dökär" i någon för att göra saker som i efterhand kan betraktas som helt "kocko".
Citera
2020-05-15, 12:09
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Första fetningen: Jag tycker att Gatsten verkar ha återgett Hannas beskrivning korrekt. Jag tror att Hanna var så nervös och stressad av polisens närvaro och så vidare att hon helt enkelt inte "fick till det riktigt", så att säga. Hon har ju sagt att hon inte kände att polisen tog henne på allvar, till exempel.---

Som jag skriver i min signatur så hatar jag antaganden. Gatsten har stört mig för jag vill å ena sidan se honom som seriös men jag har saknat belägg för att han talat med Hanna. De enda belägg jag hade var att han läst artikeln 920621, vilket han själv nämner.

Diskussionen med dig Ugglan tvingade mig att läsa igenom inläggen igen för att se om han säger något som bevisar att han talat med Hanna eller att han ljuger.

Jag har funnit belägg för att han antingen talat med Hanna eller själv är mördaren. Belägget är daterat 2011-02-24, 15:03:
Citat:
Ursprungligen postat av Gatsten
Tja, det mest centrala delarna har jag redan redogjort för. Jag har precis som Kejsarinnan påstår sig ha gjort intervjuat kvinnan om händelsen och det finns detaljer i Mariestadstidningen som är felaktiga.
Den kvinnliga rösten sa inte bara "Neeeej, så får/kan ni inte göra" utan lite senare också ett långt, utdraget "Ååååååhhhhhhhhhhneeeeeeeeeejjjjj", varpå allt tystnade och flera bildörrar slogs igen (alltså inte bara en). Kvinnan säger ockå i samtalet med mig att hon hör en bil köra från platsen ute på Ekuddenvägen - en ack så viktig information.

Belägget är konkret att han säger att "Åh nej" är det sista Hanna hör av kvinnan. Det står inte i tidningen, inte i förhören men Hanna nämner det själv i radiointervjun 2017:

Citat:
Hanna och reporter
- Jag gick utanför garaget och ut på cykelvägen. Så hörde jag att det var väsen uppe vid stora vägen. Det var inte en utan flera röster. Jag tänkte att det var folk som varit nere vid strandbadet. Men jag hörde ingen bil utan de stod stilla på samma plats.
- Var det... Kan du beskriva, var det länge som du hörde de här ljuden eller rösterna då?
- Ah, jag stannade och lyssnade i kanske fem minuter. Tjejen grät högljutt. "Nej, så får ni inte göra". Två mansröster hörde jag absolut. Lät otrevligt och jag blev faktiskt rädd. Öh, efter det var det tyst en stund och så hörde jag kvinnan: "Åh nej" och sedan hörde jag inte henne mer. Åh vad skönt att det löste sig, tänkte jag, och att de åkte iväg.

När jag skrev av detta funderade jag på om jag skulle slänga i lite extra å och e i "Åh nej" eftersom Hanna drar ut på ljuden, men tyckte det såg fånigt ut, så jag avstod. Men i princip så vet Gatsten något som Hanna nämner först 2017 i radiointervjun.

Jämför även Gatstens "varpå allt tystnade" med Hanna i intervjun "och sedan hörde jag inte henne mer"

Just för att Gatsten framstår som ärlig i sitt uppsåt och eftersom han uppenbart har uppgifter från Hanna så måste jag ta mig en rejäl funderare på vad dessa uppgifter betyder.
Citera
2020-05-15, 13:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Som jag skriver i min signatur så hatar jag antaganden. Gatsten har stört mig för jag vill å ena sidan se honom som seriös men jag har saknat belägg för att han talat med Hanna. De enda belägg jag hade var att han läst artikeln 920621, vilket han själv nämner.

Diskussionen med dig Ugglan tvingade mig att läsa igenom inläggen igen för att se om han säger något som bevisar att han talat med Hanna eller att han ljuger.

Jag har funnit belägg för att han antingen talat med Hanna eller själv är mördaren. Belägget är daterat 2011-02-24, 15:03:

Belägget är konkret att han säger att "Åh nej" är det sista Hanna hör av kvinnan. Det står inte i tidningen, inte i förhören men Hanna nämner det själv i radiointervjun 2017:

När jag skrev av detta funderade jag på om jag skulle slänga i lite extra å och e i "Åh nej" eftersom Hanna drar ut på ljuden, men tyckte det såg fånigt ut, så jag avstod. Men i princip så vet Gatsten något som Hanna nämner först 2017 i radiointervjun.

Jämför även Gatstens "varpå allt tystnade" med Hanna i intervjun "och sedan hörde jag inte henne mer"

Just för att Gatsten framstår som ärlig i sitt uppsåt och eftersom han uppenbart har uppgifter från Hanna så måste jag ta mig en rejäl funderare på vad dessa uppgifter betyder.

Ibland tror jag att du övertolkar information. Det Gatsten skrev tidigt i tråden - långt före radiointervjun med Hanna 2017 - visar väl bara att Gatsten verkligen hade pratat med henne. Varför trassla till allt så?

Citatet igen med Hanna och reportern:

"- Jag gick utanför garaget och ut på cykelvägen. Så hörde jag att det var väsen uppe vid stora vägen. Det var inte en utan flera röster. Jag tänkte att det var folk som varit nere vid strandbadet. Men jag hörde ingen bil utan de stod stilla på samma plats.
- Var det... Kan du beskriva, var det länge som du hörde de här ljuden eller rösterna då?
- Ah, jag stannade och lyssnade i kanske fem minuter. Tjejen grät högljutt. "Nej, så får ni inte göra". Två mansröster hörde jag absolut. Lät otrevligt och jag blev faktiskt rädd. Öh, efter det var det tyst en stund och så hörde jag kvinnan: "Åh nej" och sedan hörde jag inte henne mer. Åh vad skönt att det löste sig, tänkte jag, och att de åkte iväg."

Du glömde det allra sista: "och att de åkte iväg". Där säger ju Hanna att hon hörde bilen lämna platsen! Bingo! Och eftersom hon själv stod på cykelvägen och inte såg någon bil komma där just då, måste ju bilen ha vänt och åkt upp mot Marieforsleden igen. Hon har ju sagt till Gatsten eller vem det var att hon hörde en bil vända vid Bäcken och köra upp mot Marieforsleden. Nu fick vi ju hela bilden klar för oss en gång för alla. Allt verkar ju stämma! Bra att du tog upp det citatet, för jag hade missat den radiointervjun.
Citera
2020-05-15, 16:51
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ibland tror jag att du övertolkar information. Det Gatsten skrev tidigt i tråden - långt före radiointervjun med Hanna 2017 - visar väl bara att Gatsten verkligen hade pratat med henne. Varför trassla till allt så?

Citatet igen med Hanna och reportern:

"- Jag gick utanför garaget och ut på cykelvägen. Så hörde jag att det var väsen uppe vid stora vägen. Det var inte en utan flera röster. Jag tänkte att det var folk som varit nere vid strandbadet. Men jag hörde ingen bil utan de stod stilla på samma plats.
- Ah, jag stannade och lyssnade i kanske fem minuter. Tjejen grät högljutt. "Nej, så får ni inte göra". Två mansröster hörde jag absolut. Lät otrevligt och jag blev faktiskt rädd. Öh, efter det var det tyst en stund och så hörde jag kvinnan: "Åh nej" och sedan hörde jag inte henne mer. Åh vad skönt att det löste sig, tänkte jag, och att de åkte iväg."

Du glömde det allra sista: "och att de åkte iväg". Där säger ju Hanna att hon hörde bilen lämna platsen! Bingo! Och eftersom hon själv stod på cykelvägen och inte såg någon bil komma där just då, måste ju bilen ha vänt och åkt upp mot Marieforsleden igen. Hon har ju sagt till Gatsten eller vem det var att hon hörde en bil vända vid Bäcken och köra upp mot Marieforsleden. Nu fick vi ju hela bilden klar för oss en gång för alla. Allt verkar ju stämma! Bra att du tog upp det citatet, för jag hade missat den radiointervjun.

Ja, radiointervjun är extremt viktig eftersom det är där enda belägget finns för att Gatsten känner till något om det Hanna hörde som inte stått i tidningen eller i ett förhör.

"Åh nej" är ett direkt citat.
"varpå allt tystnade" som Gatsten säger stämmer med Hanna i intervjun "och sedan hörde jag inte henne mer"

Jag har varit skeptisk till uppgiften att de åkte iväg eftersom den redan i tidingsartikeln kan ses som en tolkning Hanna gjort. Det är klart att ihop med Gatstens uppgifter så talar allt starkt för att det hela ligger till som Gatsten skriver och jag har absolut inga problem med att de vänder bilen. Tvärtom är det nödvändigt eftersom jag som första hypotes antar att Helena fick skjuts, eftersom Prytz67 ljuger om att hon setts vid polishuset.

Det jag behöver tänka på är inte Gatsten. Det jag behöver tänka på är hur den nya informationen ställer sig till min uppfattning dels om Prytz67 och dels om R*stos eventuella inblandning. Jag har till och med blivit osäker på min uppfattning om korset på Falks grav.

Kort och gott en liten smällkaramell i hjärnkontoret, även om fortsättningen för mig definitivt är bilen åkte via Prästekvarn över E20 in i Trankärr.

Bra att du stod på dig så att jag jämförde med radiointervjun en gång till.
Citera
2020-05-15, 19:54
Medlem
En nära bekant till mig sitter på Mariestads anstalten ( Johannesberg ) ska fråga han om han kan höra m plitarna hur snacket går ? Och om det ännu pratas om detta försvinnande bland de som bor där ? Gissar att inom polisväsendet så lär nog detta fall fortfarande va ” öppet ” i Mariestad . Jag har alltid tyckt att det varit otroligt ( vad vi vet visserligen ) lite människor från just Mariestad som tex skrivit här om sina tankar runt detta 🤔 Här där jag bor försvann en förståndshandikappad kille för 10-12 år sedan , så fort jag är och hälsar på syrran där killen försvann så kommer alltid någon in på denna händelse . Teorier och personer som ” skulle kunnat ha gjort illa en annan person ? Flera namn har nämnts och vissa där påstår tom att det är denne person 🤔 I Mariestad verkar det vara lite hysch .... precis som om ingen törs säga något högt . Men i vissa mindre städer så håller man tyst för att inte bli inblandad ... var och en sköter sig själv .
Citera
2020-05-16, 04:49
Medlem
Fel

förstår! Tur vi fått in ThordOlavsson. Klokaste på länge
Senast redigerad av TheodoreKaczynski 2020-05-16 kl. 04:58. Anledning: Fel
Citera
2020-05-16, 05:11
Medlem
ThordOlavssons avatar
Pga radiointervjun med Hanna 2017 vet vi att Gatsten verkligen hade information 2011 om vad Hanna hört. Sannolikheten är därför stor att bilen Hanna hörde körde från Ekuddevägen samtidigt som Hanna gick hem. Bilen kan i det läget ha åkt in på Mariegärdes väg, där Radbynvittnet såg en ljus bil komma med hög fart efter ett kvinnoskri.

Om denna bil hänger ihop med den bil som sågs på cykelbanan måste bilen alltså ha återvänt efter ett tag.

Detta stämmer intressant nog precis in med Loudamus uppgifter.

Notera särskilt orden att man återvände vid två någonting och hämtade Pers egna bil...

En annan intressant detalj är att PeNi skall ha varit borta en vecka. Det är väl samma som sägs om Pilot?

Citat:
Ursprungligen postat av loudamus
---Det rör sig i stora drag om intressant biltrafik (både i form av en liten vit bil med sluttande bakparti samt även Pers egna bil (en beige golf med antingen danska skyltar eller ngn form av utmärkande dekal/-er) under kvällen respektive natten i kombination med en anomali i form av en veckolång bortavaro med start söndagen samt även något som yppats av Pers flickvän varpå hon blivit omedelbart och aggressivt nedtystad med hänvisning till ngt i stil med att "de aldrig skulle nämna ett endaste ord om Helena igen!" (uppsnappat genom en öppen balkongdörr) dagarna efter hemkomsten. ---

Per ska tidigare samma kväll ha talat med sina kompisar om att han/de skulle till Statt.---

Han bodde längst upp på Bråtenvägen 70, lgh som vetter ut mot parkeringen på husets norrsida.

Vet väldigt lite om hans bekantskapskrets, inte mkt mer än att han som sagt "var ute i svängen" och hängde med en del salta typer varav åtminstone en eller flera hade kopplingar till Norrköping.

---
Direkta uppgifter från samma uppgiftslämnare som lämnat uppgifterna om det som överhörts via den öppna balkongdörren (ergo inte undertecknad). P.N. ska ha lämnat lgh på Bråtenvägen 70 vid pass 22.30 som passagerare i en liten vit bil med sluttande bakparti. Men det som gör att det börjar bli riktigt intressant är att man återvänt på natten vid "2 någonting" och hämtat P.N:s egna bil, som mycket riktigt ska ha varit en beige golf (gissningsvis en VW Golf Typ 1). Bilen ska sedan inte ha siktats förrän på söndagen då P.N. kom hem en sväng för att sedan försvinna (med bilen) en hel vecka. Det ska inte ha varit normalt för P.N. att vara borta så länge.---
Citera
2020-05-16, 20:37
Medlem
Bilen hade en lodrät bakruta en gråvit 764 volvo årsmodell 1989 polisen har reg nummer
Citera
2020-05-16, 21:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratsar
Bilen hade en lodrät bakruta en gråvit 764 volvo årsmodell 1989 polisen har reg nummer

Så "oväntat" att du kom in och dissar de mindre ljusa bilarna tillhörande bland andra PN, nu när temperaturen börjar stiga angående Hanna och hennes vittnesmål. Är det bråttom nu att störa diskussionen? Lönlöst att du försöker. Sakta men säkert kokar vi nu ner de aktuella namnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in