2020-05-15, 11:43
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Har vi olika FUP:ar med olika sidnumreringen eller varför ser inte jag samma citat ur FUP:en som du på den sidan?

Vi har samma FUP, men det är märklig sidnumrering beroende på PDF tydligen. Sidan som avses är 544 i själva bladet (sida 555 av 976 i PDF:en). Samma citat angående Tishkos far dock (från förhör med Linda Andersson).
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Så kan det vara,

Men det verkar inte finnas någon matchningsanalys av handavtrycket. Har det uteslutits att det är Tishkos hans som har gjort avtrycket?

Undrar hur det är med det där. FUP är vag på den punkten. Det borde väl vara enkelt att utesluta såväl MGM som BO?
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Teorin om att hon har använt kuddarna som skydd för hans våld (med kniv) har ju också kommit fram. Att de var blöta kan ju förklaras med att han försökt tvätta bort blodet som kom från hennes skador när hon blödde när hon fortfarande var vid liv. Svårt att tro att han använt kuddarna i styckningen. Varför, liksom. Då är ju ett hårt underlag mer praktiskt.

De har hittat nedspolad och blodig kuddstoppning i avloppsröret, har nog åkt ner en del andra saker där med .. och sen ännu mer kuddstoppning i sopor .. hur han använt kuddarna är dock rätt oklart men överdraget är ju indränkt av blod iaf
Citera
2020-05-15, 11:46
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Ser man på hans transaktioner på banken har han dock gjort ett köp till ett flygbolag på ca 5.000 kr. Han har också blivit skjutsad och hämtad på flygplatsen. Vittnesuppgifter är att han inte fått åka då han varit i Irak(?) Inom en tidsram på 3 år vilket är anledning till att han nekas flyga.

Han hade inget boende, jobb där mm heller,
hela historien är en stor jävla flopp, blir ytterligare en kränkning för honom då han skrävlat om detta och inte ens lyckas komma på planet.. psykiskt instabil redan då..
Citera
2020-05-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juddiluddanlej
Han är med i Beck-filmerna. Gunvald använder sig av okonventionella metoder, han är mer brutal i hans tillvägagångssätt. Poliser borde vara mer som honom kan jag tycka.

Hur gammal är du? Du behöver knappast förklara för folk över 12 år vem Gunvald utan vi andra vet det, men vi är också medvetna om att det är en karaktär i en film och att sådana metoder som han använder sig av inte är särskilt effektiva i verkligehten när det gäller att säkra bevis eller få fram sanningen. När du blir vuxen kommer du lära dig att det är skillnad på vad som fungerar på film och vad som fungerar i verkligheten, både enligt lagboken och forskningen..
Citera
2020-05-15, 11:47
Medlem
hon blev tillfogad sina skador i vardagsrummet, tog sig till sängen och dog där. och här kan jag ha missuppfattat vid läsning men kan det var möjligt att han inte fattade att hon var död när han gav sig ut och gick på motorvägen eller att hon var död och ville fly men fattade att det inte skulle gå och gick tillbaka o styckade henne
Citera
2020-05-15, 11:49
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Undrar hur det är med det där. FUP är vag på den punkten. Det borde väl vara enkelt att utesluta såväl MGM som BO?

Finns inga finger el handavtryck från Wilma då de inte har någon hand att jämföra riktigt med.. blodet är hennes dock om inte jag missar nåt i fupen ?
Citera
2020-05-15, 11:51
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanDenStore
Här kommer kör-schemat i Tingsrätten.

https://docdro.id/i0KKQIj

Ska inte tishkos pappa och styvmamma vitne i rettsaken????
Citera
2020-05-15, 11:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Står det i FUP:en om hur morsan vägrade Wilma att få flytta hem?

Ja

Ws syster, sid 574
”Wilma och jag har samma föräldrar, mamma och pappa har inte kunnat prata med varandra på 17 år, och jag har fått medla mellan dem. Min syster ville gärna bo hos mamma, hon bönade och bad för det men mamma sa nej. Mamma har inte någon modersinstinkt. Så därför bodde hon hos mig, hon ville inte bo hos pappa då han bodde på landet i Lysekil. Jag ville att våra föräldrar skulle hjälpa Wilma från Tishko men de har inte gjort något, pappa försökte men mamma hade fullt upp med sitt. Mamma och Wilma hade mer en kompisrelation men mamma har inte reagerat. ”

Ts mamma, sid 706
”Varje gång hon pratade om sin familj grät hon. Ingen har tid för mig och ingen vill ha mig sa”
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
hon blev tillfogad sina skador i vardagsrummet, tog sig till sängen och dog där. och här kan jag ha missuppfattat vid läsning men kan det var möjligt att han inte fattade att hon var död när han gav sig ut och gick på motorvägen eller att hon var död och ville fly men fattade att det inte skulle gå och gick tillbaka o styckade henne
Grannarna hör ju dock skrik vid både 18 tiden och 22 när polisen kört hem honom. Han trodde hon var död tror jag upptäckte att hon levde och rört sig till sovrummet omtöcknad kanske och fick panik och mördade henne då..
Citera
Medlem
Citat:

Nja. Tycker det är ganska uppenbart att han vill få det att se ut som att hon har dragit. Den versionen kom han på väldigt tidigt efter händelsen och den har har hållit fast vid. Men den visar också att han visste redan då att han behövde skapa ett sådant scenario, dvs hon kunde inte åka själv eftersom hon redan var död.
Citera
2020-05-15, 11:54
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Kan hålla med om delar där. Tror att hon blev littklappad med klappstolen som tillhygge. Kanske tog hon sig sedan blödande själv till sängen och då uttalade något om att nu jävlar får det vara nog, jag ska anmäla dig din djävul eller någonting i den stilen och därmed uttalade hon sin egen dödsdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in