2020-05-15, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Ja, och ett duschdraperi saknas (?). Varför är kuddarna blodiga och sönderskurna?

Min teori om duschdraperiet är att det blev såpass nedsolkat vid styckningen i duschen att tom. MGM insåg att han behövde göra sig av med det. Varför är kuddarna blodiga? Ja, BO låg ju i sängen en stund post mortem. Även om hon vid det laget inte blödde mycket så blev det förmodligen en del. En kudde kan MGM ha använt över ansiktet när han skilde huvudet från kroppen. Tror inte han var en sådan hårding att han kunde göra det med BO:s döda blick på sig.
Citera
2020-05-15, 11:37
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Vad har han för metod?
https://www.youtube.com/watch?v=KtJLBe07xus
Citera
2020-05-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Ja, och ett duschdraperi saknas (?). Varför är kuddarna blodiga och sönderskurna?

Teorin om att hon har använt kuddarna som skydd för hans våld (med kniv) har ju också kommit fram. Att de var blöta kan ju förklaras med att han försökt tvätta bort blodet som kom från hennes skador när hon blödde när hon fortfarande var vid liv. Svårt att tro att han använt kuddarna i styckningen. Varför, liksom. Då är ju ett hårt underlag mer praktiskt.
Citera
2020-05-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Sida 555 i FUP:
"Tishko har berättat att han var uppfostrad med stryk, att hans pappa slagit honom.
Wilma var rädd för pappan och vid ett tillfälle när Wilma antytt att Tishko använde droger gick han till angrepp mot Wilma så Tishko fick gå emellan. Wilma sa att hon då blivit så rädd då hon trodde att pappan nästan skulle döda Tishko."

Har vi olika FUP:ar med olika sidnumreringen eller varför ser inte jag samma citat ur FUP:en som du på den sidan?
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Hm .. en fundering pappan till den mordmisstänkte.. var ju 100% säker på att sonen inte hade mördat eller gjort Vilma illa... Vad säger och anser han nu då när man funnit Vilmas huvud i en väska i sonens lägenhet.. Någon som har kännedom eller till och med känner pappan till den misstänkte... Bore intressant och höra om han fortfarande tror att sonen är oskyldig...
Fanns något tidigare i tråden.
När han fick höra om huvudet sa han ungefär, "han gjorde det!".
Senare sade han ungefär "är han oskyldig, skall jag tatuera in hans namn på mitt hjärta, är han skyldig då är han död för mig, han är inte längre min son".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Ytterligare en sak jag reagerat på är att när pappa(styvpappa?) Varit där och knackat på har han fotat med mobilen in genom breninkastet. Man ser då att det ligger golvpapp från vardagrum till hall och från hall in i köket. Kan detta varit vid bortforsling av kroppen, för att inte lämna spår? Märkligt, då han varit så otroligt inkopetent med resten av spår/bevis.
Åter igen. Pappan tog inga bilder genom brevinkastet. Det har polisen gjort för att få en uppfattning om vad pappan kan ha sett. Skyddspappen är placerad av polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Tror inte på en psykos alldeles för strukturerat hur han gjort sig av med alla kroppsdelar mobil kläder mm ..

Han är manligt kränkt, en riktig looser som hittat på sin USA resa,
en nolla utan pengar utbildning ambitioner som bara känner sig stor och manlig när han trycker ner en liten tjej ..

Ser man på hans transaktioner på banken har han dock gjort ett köp till ett flygbolag på ca 5.000 kr. Han har också blivit skjutsad och hämtad på flygplatsen. Vittnesuppgifter är att han inte fått åka då han varit i Irak(?) Inom en tidsram på 3 år vilket är anledning till att han nekas flyga.
Citera
2020-05-15, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Vad har han för metod?
Han är med i Beck-filmerna. Gunvald använder sig av okonventionella metoder, han är mer brutal i hans tillvägagångssätt. Poliser borde vara mer som honom kan jag tycka.
Citera
Medlem
Impalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Fast man undrar varför de inte gjort en rapport på SMS-trafiken mellan Tishko och Wilma? Låter som den känns relevant.

Sms-konversationen finns i den sekretessbelagda bilagan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Jag blir INTE övertygad om att MGMs föräldrar inte hjälpt till.

Inte jag heller. Det verkar som om åklagare släppt dem enbart för att caset ska vara helt vattentätt. Vore förstås heltrist om de verkligen är helt oskyldiga/ovetande (skyddande är ett brott), men pöbeln har nog redan gjort sin dom. Vore jag dem skulle jag emigrera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Åter igen. Pappan tog inga bilder genom brevinkastet. Det har polisen gjort för att få en uppfattning om vad pappan kan ha sett. Skyddspappen är placerad av polisen.

My bad. Slarvig läsning av mig, tack!
Citera
2020-05-15, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Hm. Det är möjligt att hon inte blödde ut. Jag är öppen för att reagensfotona får det att se värre ut än det kanske var, blodförlustmässigt. Det är förvånansvärt lite blod på väggar och möbler, och dessutom tyder handavtrycket på fåtöljen på att BO var vid medvetande efter att hon började blöda på allvar.

Hon kan absolut ha slutat skrika pga. slag mot huvudet. Det förklarar det plötsliga förloppet bättre än medvetslöshet pga. blodförlust.
Så kan det vara,

Men det verkar inte finnas någon matchningsanalys av handavtrycket. Har det uteslutits att det är Tishkos hans som har gjort avtrycket?

Tishko kanske ville frigöra mer plats framför TV:n efter de första slagen/huggen. Han kan ha stått på knä framför fåtöljen och puttat den bakåt, Tishkos hans kan då ha varit besudlad med W:s blod.

Vems hand som gjort avtrycket kanske inte har någon större betydelse för utredningen. Men samtidigt har polisen lagt vikt vid att ett av fotavtrycken matchar Tishkos fot, och det verkar som om polisen letat efter en IPad eller laptop som kan matcha det fyrkantiga avtrycket på golvet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in