2020-05-15, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Men varför spara huvudet? Så där lagom fräscht att ha i garderoben.

Den absolut enklaste förklaringen är att han inte hann bli av med "fyndet". Han förstod nog att "fyndet" med stor säkerhet skulle bekräfta BO:s identitet, så han sparade det till sist för att dumpa det på ett "säkert" ställe. Sen underskattade han polisen (det här är ett mönster hos MGM) såpass att tiden rann ut.
Citera
2020-05-15, 10:20
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Nej de gick ut med det någon dag senare. Helt korrekt.
De hittade huvudet den 28/11 gick ut med det medialt på dagen den 29/11 efter anhöriga informerats.
Citera
2020-05-15, 10:20
Medlem
Jag blir INTE övertygad om att MGMs föräldrar inte hjälpt till. Jag tycker att de verkar ljuga i förhören. De är ibland alldeles för detaljerade i sina utläggningar, utan anmodan berättas det vilken del av fjädringen som behövde bytas på Kugan, hur mycket man tyckte om BO och vilka presenter man köpt till henne på resan, att man velat adoptera BO, det finns inga gränser för hur god relation man haft till henne och det är viktigt att nämna... Helt irrelevanta utläggningar görs. En lösnagel har hittats i bilen - en normal motfråga hade kanske varit "Oj, vad konstigt. Var låg den?" Men istället berättas det att frugan kanske använder lösnaglar, det har man inte så noga koll på... och hon kan ha tappat en nagel i bilen utan att märka det? Moderns fingeravtryck verkar ha hittats på klorinflaskan - då har hon plötsligt varit i lägenheten och demonstrerat för BO hur man tar bort fläckar från kläder med klorin. Nej, jag tycker att mycket här känns helt osannolikt. Mer att deras inblandning inte verkar ha gått att bevisa. När fadern inser att loppet är kört för MGM tar han sin hand från honom.
Citera
2020-05-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Har du läst så ser du en blånad i pannan några få skador på ögonen invändigt ett litet benfragment löst i ögat, inga skador alls på näsa mun haka tinningar
Några skurna sår i pannan och ögat som uppges komma efter döden
Inga brott på skallbenet etc
Tycker det är få skador som bekräftas uppkomna innan döden.
Så här beskriver man:

Skadornas uppkomstsätt 1 Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de uppkommit före döden.
Utseendet på hudskadorna i pannan och vid det högra ögat talar för att de orsakats av skarpt våld och att de uppkommit efter döden.
Utseendet på hudskadan på halsen, med avskiljning av huvudet från kroppen talar för att den orsakats av skarpt våld och att den uppkommit efter döden.
Citera
2020-05-15, 10:22
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Enligt protokollet så har de flesta av skadorna inträffat före döden. Polsen sa även på presskonferensen i onsdags att hon utsatts för grovt våld för att de hittade skador på huvudet.

Dock är inga skador bedömda som någon dödsorsak, dock är huvudet avskilt, vilket bedöms gjorts efter döden.
Citera
2020-05-15, 10:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixtape83
FIKK fortsätter med att hitta resten av kroppen:
‼️ SÖKINSATS ‼️
UDDEVALLA / VÄSTRA GÖTALANDS LÄN

WILMA 17 år -
HJÄLP OSS I VÅR FORTSATTA SÖKINSATS!

Datum: Lördag 16 maj
Klockan: 10:00-18:00

➡️ Samlingsplats 1: Parkeringsplatsen vid Bohusgården Hotell
Nordens Väg 6, 451 43 Uddevalla
Kartlänk: https://bit.ly/3dCYbDs

➡️ Samlingsplats 2: Parkeringsplats intill Shell
Nordmannerödsvägen 1, 451 55 Uddevalla
Kartlänk: https://bit.ly/3bxNtfO

➡️ Samlingsplats 3: Parkeringsplats vid IK Oddevolds klubbstuga
Fossums Kvarnväg 4, 451 34 Uddevalla
Kartlänk: https://bit.ly/2Ww9SpJ

Insatsledare: Patrick 010-5511881

==================

‼️VIKTIG INFORMATION‼️

📣 Samtliga som deltar i sökinsatsen måste ladda ner vår beredskaps app, IRO Rescue
https://fikk.se/iro-rescue/ för att vi skall kunna kontrollera hur många som kommer till vår sökinsats.

🔦 Sökinsatsen kan pågå under några timmar, det är till fördel om man kan ha med sig vätska och näring som frukt eller lättare förtäring.

Vår insatsledare och insatsteam på plats kommer även se över att vi inte överskrider riktlinjerna. Detta gör vi p.g.a. av de nya riktlinjerna gällande Coronaviruset - COVID 19 om att endast 50 personer får befinna sig på en och samma plats.

📣 Under rådande omständigheter av Coronaviruset så ber vi att frivilliga som känner symptom, även milda, att avstå att komma till vår samlingsplats för att undvika att smitta andra.

➡️ Följ myndigheternas information gällande symptom och restriktioner.
https://www.folkhalsomyndigheten.se

https://www.krisinformation.se

Tänk på rätt kläder då vi ofta är ute i skog och mark.
Åldersgräns 18 år.
Alla tips rörande försvinnandet lämnas till polisen på tel 114 14.
Frivilliga och föreningar är välkomna att deltaga. FIKK ersätter medverkande föreningar.

Vill du veta mer om hur din förening kan få ersättningen får du gärna kontakta oss på info@fikk.se

Bra initiativ av FIKK. Den av de två organisationerna som visat mest framåtanda. Och dessutom gjorde de flesta, och längsta, söken i detta fallet. All heder åt dom.

Måste säga att jag blivit väldigt besviken på MPS efter att de vuxit sig så stora att de fjärmat sig. De är inte lika snara att återkoppla eller ställa upp på sök längre (bl.a i Emila/Tollarp-fallet). Jag har själv varit med i MPS och sökt ett flertal ggr i Skåne, men tog bort mig från deras lista för ca 2 år sen, just pga deras nonchalanta stil. Jag hoppas att ni som bor i Uddevallatrakten kan ta er till FIKKs sök på lördag.
Citera
2020-05-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Har inte uppfattat vem hon stod närmast i sin familj. Pappan och styvmamman? Mamman?
Kanske systern?
Varför bodde hon inte hos någon av dem?
Har för för mig att systern säger att Wilma inte kunde bo hos henne pga att hon levde på skyddad adress.
Citera
2020-05-15, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Jag blir INTE övertygad om att MGMs föräldrar inte hjälpt till. Jag tycker att de verkar ljuga i förhören. De är ibland alldeles för detaljerade i sina utläggningar, utan anmodan berättas det vilken del av fjädringen som behövde bytas på Kugan, hur mycket man tyckte om BO och vilka presenter man köpt till henne på resan, att man velat adoptera BO, det finns inga gränser för hur god relation man haft till henne och det är viktigt att nämna... Helt irrelevanta utläggningar görs. En lösnagel har hittats i bilen - en normal motfråga hade kanske varit "Oj, vad konstigt. Var låg den?" Men istället berättas det att frugan kanske använder lösnaglar, det har man inte så noga koll på... och hon kan ha tappat en nagel i bilen utan att märka det? Moderns fingeravtryck verkar ha hittats på klorinflaskan - då har hon plötsligt varit i lägenheten och demonstrerat för BO hur man tar bort fläckar från kläder med klorin. Nej, jag tycker att mycket här känns helt osannolikt. Mer att deras inblandning inte verkar ha gått att bevisa. När fadern inser att loppet är kört för MGM tar han sin hand från honom.

Det enda han tjatar om i förhören är när han ska få tillbaka sina bilar och normala liv. De tyckte verkligen synd om sig själva.
Citera
2020-05-15, 10:26
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så här beskriver man:

Skadornas uppkomstsätt 1 Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de uppkommit före döden.
Utseendet på hudskadorna i pannan och vid det högra ögat talar för att de orsakats av skarpt våld och att de uppkommit efter döden.
Utseendet på hudskadan på halsen, med avskiljning av huvudet från kroppen talar för att den orsakats av skarpt våld och att den uppkommit efter döden.

Svårt att sia om dödsorsak utan resten av kroppen, han kan ha krossat bröstkorgen etc och hon dött av invärtes blödningar, hjärtstick el vad som helst, kvävning verkar utesluten iaf.
Citera
2020-05-15, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Dock är inga skador bedömda som någon dödsorsak, dock är huvudet avskilt, vilket bedöms gjorts efter döden.
Det är ju för att utan kropp kan de inte fastställa dödsorsak.....
Citera
2020-05-15, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Men varför spara huvudet? Så där lagom fräscht att ha i garderoben.
Om han har sparat huvudet som en trofé så är ju det helt åt helvete stört.
Citera
2020-05-15, 10:30
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bra initiativ av FIKK. Den av de två organisationerna som visat mest framåtanda. Och dessutom gjorde de flesta, och längsta, söken i detta fallet. All heder åt dom.

Måste säga att jag blivit väldigt besviken på MPS efter att de vuxit sig så stora att de fjärmat sig. De är inte lika snara att återkoppla eller ställa upp på sök längre (bl.a i Emila/Tollarp-fallet). Jag har själv varit med i MPS och sökt ett flertal ggr i Skåne, men tog bort mig från deras lista för ca 2 år sen, just pga deras nonchalanta stil. Jag hoppas att ni som bor i Uddevallatrakten kan ta er till FIKKs sök på lördag.

Superfint intiativ.
Otroligt Synd att polisen inte satte span på honom direkt anmälan kom in...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in