2020-05-15, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Til Vresrosen, det lange trusselbrevet er nok analysert opp og ned og i mente, av psykologer, såkalte profilere, og det som måtte finnes av eksperter og fagfolk som kan ha noe å bidra med. Sammen med alle e-postene, som TH riktignok skal ha fått hjelp til å skrive, kanskje han måtte ha denne hjelpen i et forsøk på å dekke over likheter med trusselbrevet.

Tror analysene har kommet frem til resultater man knapt har sett tidligere. En profil som er vanskelig å tolke, og å forutsi reaksjoner for. Det er en grunn til at politiets beredskapstropp bisto under pågripelsen.

Jeg skulle gjerne visst om politiet har tatt opp igjen ransakingen i Sloraveien. Jeg tror oppklaringen av denne saken, på ett eller annet vis, ligger i Sloraveien.

Jag tror du har rätt. De kanske, också letar efter texter som liknar brevet till kidnapparna. Ett långt brev identifierar folk. Jag tror det är svårt att dölja hur man brukar skriva i vanliga fall. Vi här i tråden börjar ju känna igen varandras inlägg.

Det du skriver om en svårtolkad profil, är min åsikt också. TH är en högpresterande människa med ett kaotiskt inre. En märklig profil. Där folk hänger upp sig på pengarna, när det är mycket mer komplicerat.
Citera
2020-05-15, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jeg tror det er to random personer som ikke har noe med den saken og gjøre.

Det har jeg også trodd. Det er mest naturlig å tro.

Men det finnes et annet alternativ, at de har "forsvunnet" på samme måte som AEH. At de ikke finnes lenger, rett og slett.

Hvis GMs kynisme legges til grunn, pluss vedvarende insistering på at nå må politiet se til å finne disse mennene, og da vil de finne ledetråder til AEH ... osv osv ..

Da kan det hende at Futurum-mennene faktisk har noe med forsvinningen til AEH å gjøre. Det er bare det, at de forsvant selv etterpå. Umulig å finne. Umulig å avhøre.
Citera
2020-05-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det har du nok rett i. Jeg tenkte i så fall på en relasjon som ev ikke er veldig nær, eller en relasjon av en relasjon som ikke er veldig nær.

Men hvis denne saken ikke involverer nære relasjoner i det hele tatt, kan Futurummennene være i ganske nær relasjon med oppdragsgiver.

Jag tror det blir enklare at förstå om man delar upp detta drama i två olika moment.

1. Mordet, ensam gärningsman. När polisen tvivlar på att det rör sig om kidnappning, blir det en reaktion.

2. Ett ansträngning att styrka att detta är en kidnappning genom att betala lösensumma. I det momentet finns det spår av medhjälpare, som kan allt om stulen identitet, IP adresser, krypto, Monero, m.m. och det polisen nu utreder när pengarna transfererades.
Citera
2020-05-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Ser ut til å ha skjedd en overlapping der. Ryktes at det har vært en konflikt mellom TH og GHH. Som også mistet styreverv sies det, men ser ikke hvor det skal ha vært. De driver fremdeles Condis sammen. Og han var der to dager før AE forsvant. Veldig aktiv i media. Uten at jeg har spekulert videre i det. Kan det tyde på skyld?

Bare politiet vet hva som er avdekket i avhør ifht alibi og andre ting, så det vet vi jo ingenting om. Hvis de har sjekket han ut av saken er det ingenting som er bedre enn det sånn sett.

Men dette må jo selvsagt være en person som de har sett på med lupe siden han har DNA i huset fra før og er tett med TH osv og bor i området osv. Tydeligvis sterk lojalitet og tillit med TH osv. At han prater i media har ingenting med hverken det ene eller det andre. Det går ikke an å høre på stemmen til folk og tolke deretter osv. At han står fram som han gjør kan like gjerne indikere skyld som uskyld, så det går ikke å tolke. At han har vært tett med TH er jo ingen hemmelighet så at han snakker fritt om dette kan ikke tolkes i den ene eller andre retningen. Noen kan mene at det viser uskyld. Andre kan mene at det er mistenksomt med ulogisk opptreden, siden han peker seg ut blant alle andre når han er den eneste som snakker. Altså en som går tydelig utenom normalen. Ingen av de andre har jo sagt et ord omtrent.

Det er ikke noe konflikt mellom de to etter hva jeg kan skjønne for de har vært tett sammen også i tiden etter ugjerningen. Dersom TH ikke har satt inn noen i hans stilling etter at han sluttet synes jeg det er en interessant opplysning.
Citera
2020-05-15, 11:31
Medlem
Kanskje det faktisk er en dekkoperasjon, Futurum-mennene hentet AEH for å "skremme henne" og tok henne til en hytte, et skjulested i nærheten.

GM dro til skjulestedet i løpet av dagen, eller kvelden, eller snarest mulig, og "ryddet opp".

Politiet har fulgt spor som "bare forsvinner". Hvem vet.

Et plott som synes uløselig. Men noe har skjedd. AEH er borte. Og det må finnes en praktisk mulig forklaring på hvordan forsvinningen skjedde.
Citera
2020-05-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Vel ikke stilt så store krav. Du er klar over at AEH ifølge denne ektepakten ikke engang hadde hatt råd til å kjøpe sin egen bolig noe som bekreftes ved at hun hadde lett etter utleieleiligheter på nett.
Å gå fra å bo i enebolig og ha hytte til å måtte leie bosted er vel veldig uverdig.

La oss si denne summen på 200000 kr er steget til 450000 kr. Hun hadde muligens hatt til egenkapitalkravet ved kjøp av en liten leilighet, men hadde hun fått låne resten? Neppe, hun var minstepensjonist og ville hatt problemer med å nedbetale dette lånet.

Tror heller ikke AEH forventet mye, men så lite at hun var villig til å leie leilighet resten av livet. Neppe.

Om dessa makar hade gått till varsin advokat som har ett möte hade de kunnat komma överens om en summa som TH hade överlevt. Ursäkta val av ord.

Det tar tid att gå till domstol och ogiltigförklara äktenskapsförord. Men hotet om att detta kan ske hade varit nog för att förhandla fram en summa pengar EH kan leva gott på. Jag tror inte EH hade velat gå så hårt att det äventyrat företaget, som ska tas över av barnen.

TH har råd att betala lösensumma 1 miljon Euro, om han nu gjort det.

I våra kvällstidningar har det varit mycket skriverier om en annan norsk miljardär, Petter Stordalen som var generös när hans fru fick 100 miljoner kronor när de skildes.
Citera
2020-05-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tubulla
Har fulgt med på forumet en stund, og har min hypotese. TH har planlagt i lang tid, og alle desse telefonspor alibiene på morgenen er nok falske. Enten vitneutsagn eller falske oppring/sms. VE er lojal og har en sentral rolle i falske mobilspor.

Antar at hun er kvalt på natten etter teaterbesøket, og slepespor i 1 etg, tolker jeg som han har dratt henne ut på siden mot vannet. Svært mørkt nat til 1 nov, og enkelt for andre å komme uforstyrret å hente. Så blir hun hentet på natten for å unngå liklukt. Mitt tips at RU har fått i oppdrag å fjerne lik. Og komme tilbake neste dag etter TH drar avgårde for å bruke mobilen til AEH i det nøye planlagte minuttspillet som utspiller seg. Og legge ut brevet og strips som villedende bevis. Oppgaven har blitt for stor for guttungen alene, og han trenger hjelp fra bror MPU. Og holde vakt ved fiskeplassen morgenen etter for å bekrefte at TH drar på på jobb, så kan RU i annen bil rygge i oppkjørselen. Gutta graver henne midlertidig ned, før hun på våren blir lutet bort. Burde være overkommelig å spore innkjøp i dette vaskefirmaet som MPU stiftet og slettet ila 6 dager, mai 2019

Hagen vil ikke betale, og det er her gutta igjen kobler inn tungt kriminelle fra Oslomiljøet bl a TI/TB, og på et vis presser Hagen til å utføre utbetaling med eget liv i fare. All kommunikasjon mellom Hagen og dette miljøet er nok via hemmelige sim kort/eposter.

Kjennes som dette med gifteringen er noe Hagen kommer opp med i ettertid. Kanskje etter å bli konfrontert av politiet. Forholdet mellom TH/AEH var nok på bristepunktet den kvelden, og hun har kastet den i sinne når de kom hjem.

Usikker på valpen, men ikke usannsynlig at f eks sønn har passet, og levert på døren morgen etter. Hvor TH selv tar imot. Og sier mor er i dusjen og han selv skal til å dra på jobb, så kan ikke ta imot besøk.

Resten er historie

Uff og huff, det er godt du ikke jobber som politietterforsker... hehehe Denne VE er antagelig helt uskyldig. Tror du hvem som helst involverer seg i slikt bare fordi man jobber for noen man ser opp til, om han i det hele tatt gjør det? Du kan jo ta utgangspunkt i deg selv. Ville du under noen omstendighet deltatt i noe slikt? Og hva kunne få deg til å gjøre det? AE snakket med ett eller flere familiemedlemmer på formiddagen så du har feil der også. Jeg tviler på at noen kunne ta sjansen på å drepe hun inne i boligen da det antagelig ville avdekket liklukt? Er det ikke slik? Holdt noen vakt ved fiskeplassen??? Vi må tenke motiv versus risiko
Citera
2020-05-15, 11:44
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Brevet borde analyseras av en psykolog. Eller är det beteendevetare en expert på ett sådant brev kallas? De har framkommit att brevet är på flera sidor, som om någon skrev av sig. Verkar absurt att en kidnappare har mer på hjärtat än; att tala om att vi har din fru, och vlll du ha henne tillbaka levande så kostar det pengar. Vi återkommer med detaljer.

Brevets längd talar för att detta är en plan som växt fram. Att om hon lämnar mig skall hon dö.

Det där med att det verkar som om ”någon skrivit av sig” med tanke på trusselbrevets nio sidor, är en väldigt intressant tanke.

Vill minnas att det fejkade kidnappningsbrevet i fallet med JonBenet Ramsey även det var på flera sidor. Liksom långrandigt och fullt av ovidkommande information.

Hoppas innerligt en beteendevetare eller profilerare har fått analysera brevet. Varför i herrans namn lägga ut texten när det är själva frånvaron av AEH som ger mest effekt!?
Citera
2020-05-15, 11:47
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, jeg er enig i det. Men jeg tror AE var død da TH dro hjemmefra ca 09.05 Så kom medhjelper(e).
Var det noen som nevnte at det kan ha blitt benyttet trillebår? synes å huske det. Det kan forklare politiets enorme interesse for baksiden av huset mot skogholtet. Hjulet kan ha laget spor i bakken.

Ja, det var moi, har iallefall skrevet ett innlegg eller to om det her i tråden for en god stund siden. Om man ser for seg att GM triller henne ned i skogholtet om natten, så kommer det en bil som rygger opp å henter henne og til slutt kommer bilen tilbake(eventuelt en annen) foran blokkene med nyskrevet brev og strips. Det gir mening for meg. Men så er det dette med om hun var i live på morgenen da...Jeg vil si det så sterkt som at hvis AEH levde når TH dro hjemmefra er jeg alt annet enn sikker på at TH har noe med dette å gjøre. Da må iallefall jeg tenke over det her HELT PÅ NYTT. Da kan det være hva som helst.
Citera
2020-05-15, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det där med att det verkar som om ”någon skrivit av sig” med tanke på trusselbrevets nio sidor, är en väldigt intressant tanke.

Vill minnas att det fejkade kidnappningsbrevet i fallet med JonBenet Ramsey även det var på flera sidor. Liksom långrandigt och fullt av ovidkommande information.

Hoppas innerligt en beteendevetare eller profilerare har fått analysera brevet. Varför i herrans namn lägga ut texten när det är själva frånvaron av AEH som ger mest effekt!?

Ja, det är det jag tänker på efter det du nämnde flickebarnet för ett tag sedan. Också en märklig familj. Det offren har gemensamt är att de behandlas som objekt. Breven tyder på besatthet, och någon som skriver av sig från en annan planet. Gärningsmän som inte förstår hur folk flest tänker och fungerar.
Senast redigerad av Vresrosen 2020-05-15 kl. 11:56.
Citera
2020-05-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, det var moi, har iallefall skrevet ett innlegg eller to om det her i tråden for en god stund siden. Om man ser for seg att GM triller henne ned i skogholtet om natten, så kommer det en bil som rygger opp å henter henne og til slutt kommer bilen tilbake(eventuelt en annen) foran blokkene med nyskrevet brev og strips. Det gir mening for meg. Men så er det dette med om hun var i live på morgenen da...Jeg vil si det så sterkt som at hvis AEH levde når TH dro hjemmefra er jeg alt annet enn sikker på at TH har noe med dette å gjøre. Da må iallefall jeg tenke over det her HELT PÅ NYTT. Da kan det være hva som helst.

Kort prosess mellom 08.56 og 09.05 ? Så falsk SMS og samtale. Noen lyver.
Citera
2020-05-15, 12:03
Medlem
Citat:
Kort prosess mellom 08.56 og 09.05 ? Så falsk SMS og samtale. Noen lyver.

Ja, og da koker det ned til 1 medhjelper, som 'bare trenger å avgi falsk forklaring. (Og leve i visshet)

Jeg vil tro TH har mye på mange, som han kunne spilt ut i en slik situasjon. Selv om det er noen som sto AE nær, var hun jo i gitt tilfelle allerede dø, så selve sorgen ville ha kommet uansett.

Ja, jeg heller mot det som det mest sannsynlige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in