Citat:
Ursprungligen postat av
WinnieSeila
AEH är onekligen borta, och ingen kan hitta henne. Någon HAR faktiskt årsakat detta.
Polisen har hittat spår som gör att dom tyvärr måste konkludera att hon är avliden, något familjen bestrider. TH är misstänkt for brott, men nekar. Barnen går, for första gången, ut offentlig og säger att fadern inte har något att göra med mammans försvinnande.
Familjen vill inte samarbeta med polisen, de nekar flera avhör, de vill inte att polisen ska söka hus och stugor för att ta reda på vad som har hänt.
Trots att de är så fruktansvärt missnöjda och menar att polisen gjort for litet, är de alltså inte villiga att låta polisen göra sin jobb, vilket är det ända sättet polisen kan hitta mamman och kanske fria pappan.
Familjen har ingen tro på polisens arbete, och kräver nya utredare, men trots i att TH är en av Norges rikaste män, er han dock inte villiga att betala privata utredare för att hitta sin fru och eventuella bevis som kan fria honom själv.
TH har ressurser att få tag på dom bästa utredarna i hela världen, han kan betala vad som krävs för alla de upplysningarna som behövs, vare sig innom lagen eller inte. Är det en sak som er säkert, är det at ALLA kriminella kan köpas. Det beror enbart på summan. Och dom summarna har han.
I det här läget finns inget att förlora annat än pengar.
Min slutsats är då att de inte VILL ta reda på vad som har hänt eller att deras pengar betyder mer för dom än sin hustru och mamma.
Lisbeth, jag önskar med hela mitt hjärta att du har det bra där du är nu.
"Någon HAR faktiskt årsakat detta."
Det er nettopp det. Like utrolig, uansett hvem man peker på. For er det en ting politiet virker sikre på, så er det at dette
ikke er en kidnapping. Det er drap, og åstedet er Sloraveien. Kandidatene blir derfor ikke så mange.
Alle navn som har dukket opp med en heftelse ved seg er sjekket ut. En etter en.
Nå vil bana at politiet skal gå 18 mnd tilbake i tid, starte på nytt, med spor som ikke finnes.
De kan sikkert finne noen privatetterforskere som vil gjøre dette. Som kun vil jobbe i retningen de ønsker. Men politiet vet at det er et blindspor.