2020-05-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Du sänkte den genom att jubla över 80% överlevare på IVA när inte ens hälften av de som dött överhuvudtaget tagits in.
Hör du inte hur det låter??

80% som klarar sig på IVA är LÅNGT över vad man trodde från början. Så självklart är det glädjande! Och ett bra betyg till IVA vården.
Citera
2020-05-15, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du menar att man vinner om man har högst överdödlighet? Är det rätt uppfattat?

Som vanligt har du inte fattat vad vi pratat om så varför trollar du och lägger dig i en diskussionen du överhuvudtaget inte har nån aning om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Nä, vården har misslyckats i 3550 fall så här långt.

Antal döda är "sanningen".
Det beror ju på vad man vill studera. Vill man studera epidemins utveckling i närtid är ju antalet som läggs in en bättre variabel att studera.

Dödstalen är ju behäftade med så många felkällor som exempelvis underliggande sjukdomar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Plana ut? Nu ska det definitivt inte plana ut. Nu ska det fortsätta gå nedåt vad gäller inlagda på sjukvården.

Ser ut som de kommer få sin semester ja. Inläggningarna minskar kraftigt för var dag som går nu.

Du måste lära dig att räkna antal döda per capita. Scrolla ner på denna länk till diagrammet för olika länder och klicka på knappen för ANDEL inte antal döda. Lägg till alla läbder som är där så swr du hur vi ligger til. Dr senaste dagarna så drar kurvan uppåt värsta lutningen av alla...extrapolera och fundera lite till..
Nu med länk :
https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/
Citera
2020-05-15, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

5 miljoner är de 50% som behövs för flockimmunitet i Sverige.

Att du orkar trolla.

Du sitter ju och hittar på egna påhittade siffror... apropå att trolla.

5 miljoner kommer aldrig bli smittade i sverige med tanke på att smittan ju inte alls verkar spridas i den takt man trodde från början. Jag tror inte ens på R2,6 längre .

Den sprids ganska trögt faktiskt. Så det där kan du glömma.
Citera
2020-05-15, 01:20
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Oj... ja du har sannerligen höga krav på våra läkare. Att de ska rädda 100%.

då kan vi konstatera attt världens alla läkare misslyckats. Bra där... Bra nivå.

Tja, vad kan jag säga.

Jag förväntar mig perfektion.

Att du nöjer dig med medelmåttiga prestationer får stå för dig. Väldigt svensk inställning för övrigt.
Citera
2020-05-15, 01:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vår äldreomsorg har uppenbart monterats ned på ett sätt som är skamligt.
Att bli gammal ska inte vara förenat med skräck.
Jag skulle verkligen vilja att vi alla när vi blir gamla blir omhändertagna med kärlek och stor respekt.
Men jag är rädd för att det kommer bli sämre snarare än bättre.

En dag blir du också gammal, det är en ekvation vi alla kommer att genomleva. Jag hoppas då att du gett dina barn goda värderingar, såsom att värna om sjuka, gamla och de som inte kan ta hand om sig. Om så, så kommer du att dö med den vetskapen, det är inte fy skam.
Citera
2020-05-15, 01:22
Medlem
Citat:
80% som klarar sig på IVA är LÅNGT över vad man trodde från början. Så självklart är det glädjande! Och ett bra betyg till IVA vården.

Instickare : Oväntat många multisjuka äldre överlever även dem Corona. Äldreomsorgen blev själv överraskande då dem utgick från det värsta, dvs att i stort sätt alla skulle avlida efter bilderna från norra Italien. Så blev inte fallet.
Det var allt. Ni kan fortsätta er diskussion
Citera
2020-05-15, 01:22
Medlem
severustheemperors avatar
Ursprungligen postat av severustheemperor
Sveriges valuta har tappat 20.51% mot guld, sista 6 månaderna. Så 0.3% är minst sagt en jättelögn.
https://goldprice.org/gold-price-history.html

Citat:
så det är en jättelögn alltså?

https://nxt.sydostran.se/nyheter/svensk-bnp-foll-nagot/

Du bör be om ursäkt.

Skall jag be Statistiska centralbyrån (SCB) om ursäkt när de ljuger. Guldet är referensvalutan.
Om du läst statistik så känner du till uttrycket: Lögn, förbannad lögn och statistik.

Det handlar om att inte få en: "run on the bank". Om alla börjar sälja fasta tillgångar och växla vinst till annan valuta så smälter Sverige.
Citera
2020-05-15, 01:23
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det beror ju på vad man vill studera. Vill man studera epidemins utveckling i närtid är ju antalet som läggs in en bättre variabel att studera.

Dödstalen är ju behäftade med så många felkällor som exempelvis underliggande sjukdomar.

Fast antalet som läggs in är ju helt godtyckligt så det är en ännu sämre källa.
En läkare som på 20 sekunder gör en hafsig bedömning är ju inget annat än godtyckligt.

Antal inlagda är en betydelselös parameter.
Citera
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Använder Sverige samma typ av test som dem gjort i Frankrike eller Spanien? Nån med koll?

Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
Resultaten kan kanske bero på huruvida antikropptestet är frivillgt? De som misstänker att de haft corona eller bara varit sjuk känner kanske att de kan "bidra" med något till studien. De som inte märkt av nåt kanske inte deltar i lika hög utsträckning? Har ingen aning om testets utformning. Och om studien än på ett fåtal, typ under tusen, kan "bortfallna svar" lättare göra så att siffrorna blir missvisande.
Ja jag vet inte har noll koll på det jag med.
FHM sa idag att det kan var dåliga tester i Spanien, men de yrade också om att % kan skilja sig mycket mellan olika delar av Spanien. Det är fel, för det kan inte skilja så mycket om bara 5% i Spanien har haft det att vissa delar blir flockimmuna och de sa ju att bara 11,3% av Madrid hade haft det.

Det är i så fall dåliga tester.

Lite märkligt att Spanien och Frankrike skulle utföra dåliga tester och att det blir en världsnyhet av att så få haft det där.
Det är ju i så fall att blåsa upp faran, kanske för att fortsätt med blockader, skrämma befolkningen och sånt.

Får ju hoppas att Sveriges immun tester kommer snart och att de är bra och "random" utförda.
Vill ju tro att många haft det i Sverige och ex, Stockholm börjar få "flockimmunitet"

Men om bara 10% av Stockholmarna haft det är det ju viktigt att få fram det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Du måste lära dig att räkna antal döda per capita. Scrolla ner på denna länk till diagrammet för olika länder och klicka på knappen för ANDEL inte antal döda. Lägg till alla läbder som är där så swr du hur vi ligger til. Dr senaste dagarna så drar kurvan uppåt värsta lutningen av alla...extrapolera och fundera lite till...

Det är du själv som bör lära dig vad det är du läser. du läser antal RAPPORTERADE döda per capita. Inte de faktiskt döda per capita.

Att vi samlar ihop ett stort gäng varje onsdag/Torsdag då vi samkör registren med socialstyrelsens dödsbesked betyder ju inte att det är en högre dödlighet just dessa dagar. De sprids ut långt tillbaka i tiden.

Våra dödstal har gått ner sedan en månad tillbaka. Vi hade toppen mellan 8-16 April. Sen har det minskat. Långsamt men dock.

Nu junker antalet inlagda på IVA väldigt, väldigt snabbt i Sverige och det kommer snart ge ett stor effekt även på dödstalen som kommer sjunka snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in