Citat:
Ursprungligen postat av
Adrenalina23
Har kollat igenom delen med sms nu och jag ställer mig själv frågan är detta normalt hos dagens ungdomar? W bedyrar att hon ska lyda honom och hans ”order” hit och dit. Har aldrig hört talas om att en ung tjej i västvärlden beter sig så.. Det är för mig väldigt grovt. Stackars flicka... ingen självkänsla alls... och sållar har svinet tishko eller vad fan han heter uttnytjat detta till max
Anser att du blandar ihop två fenomen.
Det första; Ja - i takt med att den sociala makten ökar hos västerländska kvinnor, samtidigt som deras sexuella makt och kapital har nått otroliga höjder - ökar även deras behov av att bli sexuellt dominerade. Likt det fenomen som tydligt uppstår hos män med mycket makt i form av sexuella undergivelsefantasier och den ökade efterfrågan på prostituerade med "dominatrix"-tjänster. Det är en mänsklig drift som uppvisar sig på detta sättet - maktbalansen mellan kön, social makt och annat.
Wilma har dock underminerats socialt och psykosocialt sedan barnsben. Hennes mor är en fallen människa med uppenbara psykologiska problem (bara FUP påvisar detta) och förunders. antyder på allt från sexuella övergrepp till utfrysning av pappan. Hennes bekräftelsebehov och otroliga behov av att hitta en säker punkt och förankring ledde till att hon sökte sig till Tishko, som upptäckte hennes svagheter och utnyttjade dem samtidigt som han medvetet - eller omedvetet - förstärkte hennes osäkerheter.
Jag tror att den sexuella undergivenheten är otroligt vanligt hos unga svenska tjejer idag, men att svenska killar även starkt påverkats av porrutveckligen på senare år där mer extrema sexuella drifter normaliserats. Men denna åsikt är väl fortfarande relativt extrem inom den liberala sidan av Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Text
Ja, lika bra. Jag menar inte att något indivudellt av det jag nämnde, exkluderat utanför sammanhanget lade lett till en fällande dom, jag ville bara föra fram att den polisiära och juridiska strategien kommer att vara överväldigande sammanträffande bevisföring i kombination med att underminera Ts trovärdighet, något som börjar i förhör och förundersökning.