2020-05-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
T:s blod på stoppningen kan ju naturligtvis vara besvärande men skulle ju kunna hamna under brott mot griftefriden som jag tror helt säkert T kommer att åka på.

Uttalande i häktet har ju inget egentligt bevisvärde.

Vad han gjorde på E6 har heller inget bevisvärde

Saknaden att försöka hitta W har heller inget större värde.

Jag försvarar givetvis inte den avskyvärda T:s handlingar.
Jag belyser bara svårigheten som åklagaren har framför sig i domstolen.

Snälla! Säg det där med häktet och bevisvärdet till Arcanii. Han håller på att vanvårda hela jävla tråden genom att påstå motsatsen...
Citera
2020-05-15, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Har kollat igenom delen med sms nu och jag ställer mig själv frågan är detta normalt hos dagens ungdomar? W bedyrar att hon ska lyda honom och hans ”order” hit och dit. Har aldrig hört talas om att en ung tjej i västvärlden beter sig så.. Det är för mig väldigt grovt. Stackars flicka... ingen självkänsla alls... och sållar har svinet tishko eller vad fan han heter uttnytjat detta till max
Anser att du blandar ihop två fenomen.

Det första; Ja - i takt med att den sociala makten ökar hos västerländska kvinnor, samtidigt som deras sexuella makt och kapital har nått otroliga höjder - ökar även deras behov av att bli sexuellt dominerade. Likt det fenomen som tydligt uppstår hos män med mycket makt i form av sexuella undergivelsefantasier och den ökade efterfrågan på prostituerade med "dominatrix"-tjänster. Det är en mänsklig drift som uppvisar sig på detta sättet - maktbalansen mellan kön, social makt och annat.

Wilma har dock underminerats socialt och psykosocialt sedan barnsben. Hennes mor är en fallen människa med uppenbara psykologiska problem (bara FUP påvisar detta) och förunders. antyder på allt från sexuella övergrepp till utfrysning av pappan. Hennes bekräftelsebehov och otroliga behov av att hitta en säker punkt och förankring ledde till att hon sökte sig till Tishko, som upptäckte hennes svagheter och utnyttjade dem samtidigt som han medvetet - eller omedvetet - förstärkte hennes osäkerheter.

Jag tror att den sexuella undergivenheten är otroligt vanligt hos unga svenska tjejer idag, men att svenska killar även starkt påverkats av porrutveckligen på senare år där mer extrema sexuella drifter normaliserats. Men denna åsikt är väl fortfarande relativt extrem inom den liberala sidan av Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Text

Ja, lika bra. Jag menar inte att något indivudellt av det jag nämnde, exkluderat utanför sammanhanget lade lett till en fällande dom, jag ville bara föra fram att den polisiära och juridiska strategien kommer att vara överväldigande sammanträffande bevisföring i kombination med att underminera Ts trovärdighet, något som börjar i förhör och förundersökning.
Citera
Medlem
Citat:
Har kollat igenom delen med sms nu och jag ställer mig själv frågan är detta normalt hos dagens ungdomar? W bedyrar att hon ska lyda honom och hans ”order” hit och dit. Har aldrig hört talas om att en ung tjej i västvärlden beter sig så.. Det är för mig väldigt grovt. Stackars flicka... ingen självkänsla alls... och sållar har svinet tishko eller vad fan han heter uttnytjat detta till max

Han har verkligen utnyttjat hennes situation till 100%. Hon har tvingats stå ut med sån skit som ingen ska behöva utstå.

Jag tycker det är väldigt tragiskt att hennes familj inte ställt upp för henne, hon var ett barn. Man blir verkligen mörkrädd av hur vissa människor ska behöva leva.

T lider ju uppenbarligen av grava störningar. Droger bildar en kemisk obalans i hjärnan med tiden. Det har garanterat inte hjälpt honom att bruka narkotika då han redan verkar lida av enormt dålig självkänsla.

Jag hoppas innerligt att dom hittar alla delar av Wilma så att hon iallafall får begravs någorlunda värdigt. Jag önskar att T fick dödstraff!
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:

Nej det är inte normalt beteende. Märks tydligt att Tishko har hittat hennes svaghet (känslan av att känna sig älskad och behövd) och utnyttjat detta till fullo.
Citera
2020-05-15, 00:54
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
T:s blod på stoppningen kan ju naturligtvis vara besvärande men skulle ju kunna hamna under brott mot griftefriden som jag tror helt säkert T kommer att åka på.

Uttalande i häktet har ju inget egentligt bevisvärde.

Vad han gjorde på E6 har heller inget bevisvärde

Saknaden att försöka hitta W har heller inget större värde.

Jag försvarar givetvis inte den avskyvärda T:s handlingar.
Jag belyser bara svårigheten som åklagaren har framför sig i domstolen.

Känner igen detta, har vi debatterat liknande i ett annat fall kanske? Någon brukade ta ut enskilda saker ur en hel indiciekedja och säga att det saknade bevisvärde. Osäker på om det var du eller någon annan.

Man får sätta ihop hela utredningen och se ifall någon annan är Tishko kan vara gärningsman.
Jag menar att svaret på det är Nej. Och att indiciekedjan gör det fullt möjligt att fälla honom för mord.

Sen är det upp till domstolen. Dom kanske värderar det annorlunda, det har hänt förr. Vi får se.
Citera
2020-05-15, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Nej det är inte normalt beteende. Märks tydligt att Tishko har hittat hennes svaghet (känslan av att känna sig älskad och behövd) och utnyttjat detta till fullo.

Håller med, hon har garanterat bara lytt för att få bo kvar : /.
Citera
2020-05-15, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Känner igen detta, har vi debatterat liknande i ett annat fall kanske? Någon brukade ta ut enskilda saker ur en hel indiciekedja och säga att det saknade bevisvärde. Osäker på om det var du eller någon annan.

Man får sätta ihop hela utredningen och se ifall någon annan är Tishko kan vara gärningsman.
Jag menar att svaret på det är Nej. Och att indiciekedjan gör det fullt möjligt att fälla honom för mord.

Sen är det upp till domstolen. Dom kanske värderar det annorlunda, det har hänt förr. Vi får se.
Detta är exakt vad de kommer att göra, och de har LÅNGT över den gräns där bevisbördan kommer att ses som legitim av domstol.

Att Beck saknar den erfarenhet som krävs för att förstå detta i sammanhanget förändrar inte faktumet.

Självklart hade inte T blivit fälld om det funnits bokstavligt talat INGENTING förutom incidenten där han blir upplockad av polispatrull på E6 vid Lysekil. Det i sig självt bevisar ingenting.
Citera
2020-05-15, 01:03
Medlem
Citat:
No shit Sherlock!!!

Här kommer tungviktsdeckaren....

Motsäga sig själv i förhör sänker såklart trovärdigheten men det är inget som helst brottsligt i det.
Du borde då också veta att det som har betydelse i sammanhanget är det som sägs i domstolen och inte i förhör.

Att T har använt W:s bankkort betyder inte ett skit i sammanhanget mer än att han just har använt kortet.

Att han har sparat W:s huvud i garderoben bevisar högst troligt brott mot griftefriden men det skall också bevisas att T är den verkliga mördaren.

Eftersom Du påstår att det går att bevisa 10 gånger om att T är mördaren så får Du gärna ange dem för jag kan inte se någonstans någon 100% bevisning.

Antar att Du begriper bättre än att tro och tycka inte räcker särskilt långt i en domstol.
Implicit kan Du ju i sammanhanget köra upp i röven som bevis....

Ok, men han behöver nog förklara en del ändå som han inte velat svara på. Sen kan man väl se det så här att kan man utesluta att någon annan befunnit sig i den här lägenheten så är han rökt. Alltså utesluta annan gärningsman. För W är avliden och har således legat som lik i lägenheten. Han har sölat ner allt han rört vid och blodbilden visar på ett våld liksom hennes huvud. Jag tror inte åklagaren får problem med ett försvar som kommer säga att någon annan har placerat hennes huvud i hans lägenhet. Det gäller bara att utesluta att någon annan har dödat W. Börjar han med olycka osv så är det också väl sent att i en rättegång sitta och svamla om saker han redan förnekat på varenda punkt. För min del är han superrökt om nu åklagaren sköter sina kort dvs. Försvaret är bara cirkus som vanligt.
Citera
2020-05-15, 01:05
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Håller med, hon har garanterat bara lytt för att få bo kvar : /.

Inte bara det utan även för att det framkommer som att hon genuint älskade honom. Någon form av bisarr Stockholm Syndrome som hon lurats in i. Stackars flickan var ung, utan erfarenhet, ingen som älskade henne eller ville ta hand om henne och visste helt enkelt inte bättre. Fyfan vilket öde, vila i frid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jo det spelar roll hur han var innan kvällen då Wilma dog, för det är fel att säga att han var hemsk innan om han egentligen inte var det, alltså om det var överdrifter och lögner.

Innan kvällen Wilma dog så var bilavsugningen det värsta han gjort, av vad jag har läst.

Alla människor ska varnas för honom om han nånsin kommer ut. Men då ska man ju inte ljuga om vad han har gjort.
Vadå bilavsugning? Vart läser man det i fup? Fattar ej
Citera
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jo det spelar roll hur han var innan kvällen då Wilma dog, för det är fel att säga att han var hemsk innan om han egentligen inte var det, alltså om det var överdrifter och lögner.

Innan kvällen Wilma dog så var bilavsugningen det värsta han gjort, av vad jag har läst.

Alla människor ska varnas för honom om han nånsin kommer ut. Men då ska man ju inte ljuga om vad han har gjort.

Var bilavsugningen det värsta han gjort? Läs FUP så får du en annan bild av han. Hon var ju livrädd, vågade knappt hälsa på sin syster
Citera
2020-05-15, 01:06
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Snälla! Säg det där med häktet och bevisvärdet till Arcanii. Han håller på att vanvårda hela jävla tråden genom att påstå motsatsen...

Som Du kanske har noterat så har jag pratat färdigt med den skribenten.
En skribent som försöker ge tyngd till sina inlägg genom att försöka framhäva sin tunga juridiska kunskaper ger jag inte ett smack för.....
När vederbörande sen skall redogöra för sina påståenden så blir det ganska knackigt och vänder istället till motfrågor...

Blir lite Papphammar över det hela.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in