2020-05-11, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Några exempel:

Polisen som indianspårar.
Ekonomen som hävdar att WTC sprängdes av en riktad explotion med kärnvapen.
Palme blev inte mördad, utan led av HIV o flyttades till ett vårdhem. Är väl de som är lite mer udda.

Det är ju sådant som defacto tar bort fokus ifrån andra frågor om vad som sker i samhället.

O skrämmer bort de som faktiskt har något att säga.

Det är en stor kvalitetsskillnad mellan dessa ding, ding program o sådana som tex Jensevik om kommunernas ekonomi o vad som är att vänta. Likaså så tyckte jag fd scania chefens program var ett av de bättre.
Och Estonia så klart, även om det inslag jag såg var hyfsat rimligt. Det där med att amerikanska försvaret har släppt bilder på "UFOs" lär komma upp snart.

SwebbTV borde köra två parallella programserier med långintervjuer. En som fokuserar på aktuella samhällsfrågor som brottslighet, invandring, ekonomi, säkerhetspolitik. En som lämnar ordet mer fritt åt såna som inte släpps fram i annan media, inklusive stollarna och pillertrillarna, och skulle kunna ha veckans horoskop som stående inslag det finns säkert någon vältalig astrolog som gärna skulle ställa upp. Deras Ring-in-program är ett utmärkt sätt att låta folk komma till tals. Kul att det jämförs med Ring P1 men gör det såsom det borde göras.
Citera
2020-05-11, 12:49
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Några exempel:

Polisen som indianspårar.
Ekonomen som hävdar att WTC sprängdes av en riktad explotion med kärnvapen.
Palme blev inte mördad, utan led av HIV o flyttades till ett vårdhem. Är väl de som är lite mer udda.

Det är ju sådant som defacto tar bort fokus ifrån andra frågor om vad som sker i samhället.

O skrämmer bort de som faktiskt har något att säga.

Det är en stor kvalitetsskillnad mellan dessa ding, ding program o sådana som tex Jensevik om kommunernas ekonomi o vad som är att vänta. Likaså så tyckte jag fd scania chefens program var ett av de bättre.

Visst är det som du skriver, absolut. Men de flesta i vårt land är så indoktrinerade att de inte skulla förstå eller ta till sig det som intresserar oss. Däremot om de hör i radion att Olof Palme hade hade HIV
då är det väldigt intressant. Sånt svammel och dravel är de matade med, det väcker deras hyenan i dem. Så när de väl är inne kanske det är intressant att höra på tjejen som är blind och fått indragen assistensbidrag. Så ser de att SWEBBTV kan vara en intressant kanal.

Så Willgert kanske är rätt ute?

Faktiskt har jag sett videor med Indianpolisen på andra kanaler och jag tycker han är värd att lyssna på.

Här ett inslag tillsammans med Matikainen:

Citat:
Titta på ”Lennart & Conny om samhällskaos, invandring, yttrandefrihet & globalism.” på YouTube
https://youtu.be/VXr2mz2d5ec
Citera
2020-05-11, 13:23
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Hej alla ni som följer Swebbtv. Här är Sveriges Radios konspirationshistoria om Swebbtv.

Först vill jag tacka för ert stöd och sen berätta att vi glädjande nog idag har blivit uppmärksammade i ett reportage i Sveriges Radios Medierna. De kunde inte fortsätta att tiga om Swebbtv som närmast har blivit en rörelse som följs av många hundra tusen personer.

De kan naturligtvis inte säga något som ger en realistisk bild av Swebbtv utan de berättar i dagens program istället en konspirationshistoria om Swebbtv. Intervjun med mig gjordes för flera månader sedan innan vi fick det paradigmskifte som Corona innebar. Men resten av programmet, berättelsen och påannonseringen mm är gjord nyligen.

SR Mediernas program om Swebbtv blev en närmast komisk konspirationshistoria om en IT-miljonär, hemliga inspelningsplatser, kopplingar till partier och stora ekonomiska vinster.

(...)

https://www.youtube.com/post/Ugzb7uMoPt2RwRrffm14AaABCQ
Citera
2020-05-11, 13:34
Medlem
-GGs avatar
Willgert verkade lite konstig i intervjun, kanske för att han viskade för att de satt på ett café. Inslaget är säkerligen hårdklippt av hororna inom Statsmedia, men Willgert fick inte fram rätt punkter och tillräckligt med tryck tillbaka mot maktens utsända, i mitt tycke. Han tyckes faktiskt överrumplad.

Han borde avböjt medverkan och sagt att enda chansen att få prata med honom om kanalen är en livesänd intervju i Swebbtvs studio eller plats som de väljer tillsammans.

Willgert har vid upprepade tillfällen bjudit in andra, de som inte tycker som honom eller huvuddelen av kanalens ansikten, men ingen kommer ju. Det borde Willgert åtminstone ha nämnt för maktens utsända när hon trodde att hon hade avslöjat hans kanal. SR och PS är för övrigt alltid mer effekter än vad de är ord och genuint intresse. Avskyn för dem bara ökar hos mig. Vidriga vampyrer åt makten och svenskhatare.
Senast redigerad av -GG 2020-05-11 kl. 14:18.
Citera
2020-05-11, 22:02
Medlem
-GGs avatar
Skön kommentar:

Citat:
Fulvinklade fostrande program, bygda med genomrutten vänstervridna journalister som helt öppet hatar medborgare och slickar makten som inte bara slipper granskning de betalar även dessa dräggs löner. Detta har pågått helt öppet i all svensk media sedan Palme...Sen kom Internet, nu kan man med en smartelefon och en budget som räcker till en fika på MC Donalds göra det jobb som kommunist dräggen borde gjort och inte nog med det, man kan nå större delen av hela världens befolkning med samma budget.
Denna verklighet med tusentals kanaler och medborgar jonrnalister bara i Sverige måste vara för ett kommunist drägg som en sen ur en Indiana Jones film när det bara väller ut ormar över allt. Det är på gränsen till overkligt att statsmedia och all media som uppehåller presstöd för många många miljarder inte ens frågar Stefan varför han gömmer sig. Svebtv och alla andra "ormar" i kommunist paradiset tack för ett fantastiskt arbete.
Citera
2020-05-13, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Willgert verkade lite konstig i intervjun, kanske för att han viskade för att de satt på ett café. Inslaget är säkerligen hårdklippt av hororna inom Statsmedia, men Willgert fick inte fram rätt punkter och tillräckligt med tryck tillbaka mot maktens utsända, i mitt tycke. Han tyckes faktiskt överrumplad.

Han borde avböjt medverkan och sagt att enda chansen att få prata med honom om kanalen är en livesänd intervju i Swebbtvs studio eller plats som de väljer tillsammans.

Willgert har vid upprepade tillfällen bjudit in andra, de som inte tycker som honom eller huvuddelen av kanalens ansikten, men ingen kommer ju. Det borde Willgert åtminstone ha nämnt för maktens utsända när hon trodde att hon hade avslöjat hans kanal. SR och PS är för övrigt alltid mer effekter än vad de är ord och genuint intresse. Avskyn för dem bara ökar hos mig. Vidriga vampyrer åt makten och svenskhatare.

Det går ju inte med säkerhet att veta vad Willgert sa, eftersom SR såklart klipper bort allt som skulle framställa honom eller Swebbtv i positiv dager. Han borde själv ha gjort en inspelning av intervjun och sedan lagt upp den på Swebbtv:s kanal. De har ju en egen plattform och antagligen fler lyssnare än ett propagandaprogram som "Medierna" och kan därigenom skapa en motbild.

Willgert är mycket sympatisk, men onekligen behöver han bli lite mindre naiv kring hur lögnmedia fungerar. De kommer inte att ge några poänger till något som går emot deras agenda, och medverkar man i ett sådant sammanhang (vilket man kanske inte bör göra) ska man vara helt beredd på det.

De intervjuade Nyheter Idag i samma serie och där var tonfallet ett helt annat, närmast lättsamt. Uppenbarligen ses inte Nyheter Idag som något hot mot systemet, medan t.ex. Swebbtv ska hånas och tystas. Det är ett bra betyg.
Citera
2020-05-13, 20:09
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Det går ju inte med säkerhet att veta vad Willgert sa, eftersom SR såklart klipper bort allt som skulle framställa honom eller Swebbtv i positiv dager. Han borde själv ha gjort en inspelning av intervjun och sedan lagt upp den på Swebbtv:s kanal. De har ju en egen plattform och antagligen fler lyssnare än ett propagandaprogram som "Medierna" och kan därigenom skapa en motbild.

Willgert är mycket sympatisk, men onekligen behöver han bli lite mindre naiv kring hur lögnmedia fungerar. De kommer inte att ge några poänger till något som går emot deras agenda, och medverkar man i ett sådant sammanhang (vilket man kanske inte bör göra) ska man vara helt beredd på det.

De intervjuade Nyheter Idag i samma serie och där var tonfallet ett helt annat, närmast lättsamt. Uppenbarligen ses inte Nyheter Idag som något hot mot systemet, medan t.ex. Swebbtv ska hånas och tystas. Det är ett bra betyg.

Fetade: Det var bra att du skrev det, jag tänkte på det efter mitt inlägg; det som du tar upp. Och jag håller helt med dig. Willgert är för svensk i det avseendet, och vill visa för mycket hänsyn. Trots allt tror han att media har en ärlig agenda när de vill ha med honom i sina program. Så är det inte, och så kommer det aldrig att vara.
Citera
2020-05-14, 14:37
Medlem
Citat:
Fetade: Det var bra att du skrev det, jag tänkte på det efter mitt inlägg; det som du tar upp. Och jag håller helt med dig. Willgert är för svensk i det avseendet, och vill visa för mycket hänsyn. Trots allt tror han att media har en ärlig agenda när de vill ha med honom i sina program. Så är det inte, och så kommer det aldrig att vara.

Jag tror att Willgert är lite för präglad av sin tid som ingenjör (om han nu inte fortfarande jobbar som det, men han har väl i vart fall trappat ner) där samarbete och konfliktlösning hela tiden är i fokus. I politiken är det egentligen bara en tillgång internt. I mötet med politiska motståndare gäller det att få övertaget och driva in kilar och polarisera.

På en fråga om Swebbtv är "vit makt-anstrukna" (minns inte den exakta formuleringen, men de pratade i alla fall om Arnstberg och vit makt) är inte det rätta svaret "Nej, därför att..." utan: "Vad menar du med vit makt? Definiera det." När man sedan får ett svar fortsätter man be om förtydliganden, pekar på motsägelser, ställer motfrågor. Till slut är hela frågeställningen desamerad och regimjournalisterna kan inte längre vädra blod. Sådana här frågor ställs inte för att få fram information utan för att utöva makt. Gå aldrig på defensiven!

Nu blir väl sånt här alltid lite tips från läktaren, jag tycker att Willgert är modig som gör det han gör och har skapat ett bra format, men onekligen behöver han få upp ögonen för en del mekanismer.
Citera
2020-05-14, 14:47
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Jag tror att Willgert är lite för präglad av sin tid som ingenjör (om han nu inte fortfarande jobbar som det, men han har väl i vart fall trappat ner) där samarbete och konfliktlösning hela tiden är i fokus. I politiken är det egentligen bara en tillgång internt. I mötet med politiska motståndare gäller det att få övertaget och driva in kilar och polarisera.

På en fråga om Swebbtv är "vit makt-anstrukna" (minns inte den exakta formuleringen, men de pratade i alla fall om Arnstberg och vit makt) är inte det rätta svaret "Nej, därför att..." utan: "Vad menar du med vit makt? Definiera det." När man sedan får ett svar fortsätter man be om förtydliganden, pekar på motsägelser, ställer motfrågor. Till slut är hela frågeställningen desamerad och regimjournalisterna kan inte längre vädra blod. Sådana här frågor ställs inte för att få fram information utan för att utöva makt. Gå aldrig på defensiven!

Nu blir väl sånt här alltid lite tips från läktaren, jag tycker att Willgert är modig som gör det han gör och har skapat ett bra format, men onekligen behöver han få upp ögonen för en del mekanismer.

Exakt så är det, och man måste vara medveten om spelreglerna.
Plocka isär hycklarna och använd deras egna ord/begrepp mot dem. Till slut säger de: Vi går vidare, vi har inte hur mycket tid som helst.
Citera
2020-05-14, 15:01
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Mer än tidigare? Jag förstår inte heller varför de bjuder folihattar med teorier om Palmemordet men om en kanal kan blanda högt och lågt inom samma koncept så kan det kanske locka fler tittare. Det betyder såklart inte att man ska ta in allehanda knäppgökar.

Det där med att "blanda högt och lågt" i ett program är ett koncept som inte funkar på mig. Exempelvis var "Aschberg för närvarande", och "Diskutabelt" med Aschberg på 90-talets TV3 sådana program. Det var ju noll trovärdighet med de viktigare frågorna när Robert stunden efter tog in någon som fes och skulle sätta fisvärldsrekord. Sådant var det hela tiden.

Trovärdigheten blir lidande om man tar in knäppgökar. Willgert tar in diverse knäppgökar, och det skadar Swebb-TV. Vill man ha sådant utbud, lägger man knäppgökarna i ett annat program lämpligen. Alltså en programserie som heter något helt annat.
Citera
2020-05-14, 22:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Jag hoppas de bojkottar PS efter detta. Visst det är bra att omnämnas på radion för några lyssnare kanske hittar SwebbTV på det viset, men det är också bra om statens journalister portas från de intressantaste aktörerna i samhället så att de blir mer och mer isolerade i sin egen åsiktsbubbla.
Citera
2020-05-14, 22:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det där med att "blanda högt och lågt" i ett program är ett koncept som inte funkar på mig. Exempelvis var "Aschberg för närvarande", och "Diskutabelt" med Aschberg på 90-talets TV3 sådana program. Det var ju noll trovärdighet med de viktigare frågorna när Robert stunden efter tog in någon som fes och skulle sätta fisvärldsrekord. Sådant var det hela tiden.

Trovärdigheten blir lidande om man tar in knäppgökar. Willgert tar in diverse knäppgökar, och det skadar Swebb-TV. Vill man ha sådant utbud, lägger man knäppgökarna i ett annat program lämpligen. Alltså en programserie som heter något helt annat.

Man skall se SwebbTv som en plattform inte som ett program, inte jämföra med Aschberg utan med TV3. TV3 hade Aschberg men även andra program. Eller menar du att du bedömde hela TV3 efter Aschberg?

Kanske kunde SwebbTv skilja lite på program med "alternativa teorier", politik etcetera så att det blev tydligt att det var olika program som bara är i samma kanal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in