2020-05-14, 20:29
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
du blåljuger.
fupen har endast 976 sidor.

Ljuger???? Sorry skrev fel sidenummer 955 i fup
Citera
2020-05-14, 20:31
Medlem
Goliat1982s avatar
Bara jag som tror att det kan bli svårt att fälla för mord efter att ha läst FUP:en??
Senast redigerad av Goliat1982 2020-05-14 kl. 20:32. Anledning: Stavfel
Citera
2020-05-14, 20:31
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ni är så bra!
Kunde inte i höstas men nu vill jag göra vad jag kan 😊
Citera
2020-05-14, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag verkar ha fått bilagan med alla sms mailat till mig

Har ni också det??!

Nej. Vill du lägga upp den??
Citera
2020-05-14, 20:33
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Han åkte dit och betalade med hennes kort för att det ska se ut som att det är hon som åkt dit. Det ska se ut som hon åkt till Gbg och att man ska leta där. Han gick av i Ljungkile för att ingen ska kunna vittna om att de sett honom i Gbg och ska misstänka att han åkt dit med henne. Väl i Ljungkile gör han sig av med jackan och bankomatkortet förmodligen i nån bäck eller i vattnet, eller i leran i hopp om att folk ska hitta det och det skulle bevisa att hon varit i Ljungkile efter hon varit hos honom och han har ju ”inte åkt dit för han har inte betalat nån biljett med sitt kort”.Han går hem för om han skulle betala hemresan med sitt kort så skulle det vara ett bevis på att han åkt tåg dit. Därför går han hem i mörkret och tror att allt är fröjd o fröjd och väl hemma kan han bara säga, om han blir konfronterad, att han suttit hemma hela kvällen. Otur bara att det var polisen som körde honom hem !
Väl hemma inser han att han måste göra sig av med den döda kroppen...

Så bra tänkt!

Undrar hur han fick ut henne från lägenheten fan att inte polisen som skjutsade hem honom misstänkte att han var en galen mördare.
Citera
2020-05-14, 20:33
Medlem
Första gången jag gör inlägg på Flashback, har vart medlem länge och läst massa trådar och även Fupar. Har följt hela denna tråden och även läst Fup. De som jag fastnat i är hur grannar hör skrik på två olika tidpunkter. En vid 18-20 tiden och en vid 22-tiden. Min tanke är att det kanske faktiskt är så att dom hört skrik båda tiderna. Första omgången kan ju vara när bråket/misshandeln börjar. Han kan ha slagit henne medvetslös för att sen ge sig ut för att köpa cigg och ta tåget till Ljungsskile. När han sen är hemma ser han att hon fortfarande lever,dock mycket skadad, och misshandeln fortsätter tills hon är död. En teori, men varför skulle de inte kunna vara så?
Citera
2020-05-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tvivlar på att brist på exakt dödsorsak kommer ställa till något för åtalet. Jag vet, det är Svenskt rättsväsende som hanterar fallet och de är experter på att krångla till saker. Men. Detta fall är så övertydligt vattentätt att inte ens polis/åklagare/tings- el hovrätt kan fallera.
Håller med. Tingsrätten brukar kunna ställa till det men han blir dömd i Hovrätten. Frågan är om det blir fängelse eller vård.

Citat:
Ursprungligen postat av Miraak
Wilma försvann 14 november, hur skulle polisen kunna veta att redan den 14 november så var hon död? Dom har kommit fram till det under utredningens gång i efterhand. Har du läst FUP:en? Det blir väldigt klart och tydligt varför det tog x antal dagar att hitta huvudet om man faktiskt läser lite. Väldigt logiskt också.
Du får tänka på att de flesta här är ganska svagbegåvade med begränsad hjärnkapacitet. Och de älskar att gnälla på Polisen för de tror att det är tuft.
De kan inte läsa, dra egna slutsatser och se logiken.
Ja, ibland kan man kritisera, men se till att det är väl genomtänkt.

Citat:
Innan de tyska gundarna kom hade två pol som öppnade ytterdörren reagerat på kraftig liklukt. Då avvaktade man och hunden fick bekräfta var, varpå man gjorde fyndet - som inte öppnades på plats utan togs direkt till NFC.
Aliminiumfolien var där för att hindra doften, vilket den också gjorde i 9 dagar.
De bör ha tagit det till Rättsmedicinstationen i Göteborg, inte NFC. Men en petitess.

Citat:
Du köper alltså polisens lögn att det dröjde 14 dagar i rumstemperatur tills någon kände liklukt. I FUP står klart och tydligt att de kände liklukt så fort de klev in i lägenheten 28 november. Lik börjar lukta mycket tidigare än så. Någon har placerat väskan i lägenheten för att göra det enklare att få honom dömd för mord och griftefrid.
Det var ett huvud, inpackat i folie i en väska, inte ett lik. Polisen har gett sin version. Vad är din foliéhattsteori/alternativa "sanning"?
Citera
2020-05-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Nej. Vill du lägga upp den??

https://docdro.id/hB6jZE2
Citera
2020-05-14, 20:38
Medlem
Mindbusinesss avatar
Hittar inget om de funna klädesplaggen i FUP. Har ni?

Expressen 18 november
” Fynden: Polisen har gjort flera fynd, bland annat ett par skor. Det är för tidigt att säga om det är Wilmas tillhörigheter. Senare under tisdagskvällen hittades också en jacka.Gripandet: Polisen meddelade under tisdagen att en man – Wilmas pojkvän – gripits och senare anhållits, misstänkt för mord. Wilma är dock fortsatt försvunnen. Enligt polisens teori kan det befarade mordet ha skett redan fem dagar sedan.”
https://www.expressen.se/gt/wilma-andersson-17-forsvunnen/
Citera
2020-05-14, 20:38
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag tycker detsamma som som dig - men jag vet inte reglerna för HUR ingående man får göra undersökningar som blodtester mm/husrannsakan etc. när MGM enbart var häktad de första dagarna och Polisen inte hade några spår alls om vart Wilma kunde vara. Det vet endast Polisen. Likhundarna fanns ju inte ens i Sverige att tillgå så det tog dryga 4 dagar att få hit och till hans lägenhet. Om jag inte minns fel tog det totalt dryga 9 dagar efter Wilmas försvinnande som kroppsdelen fanns och då med att likhundarna var i lägenheten.

Det förvånar mig att vi inte har/hade likhundar i vårt land - jag trodde vi hade det. Fast det tar nog oerhört lång tid att träna en hund till att bli så pass duktig att man inom Polisen ska kunna vara tvärsäkra på att hunden verkligen markerar på att det finns eller har funnits ett lik/kroppsdel på just den och den platsen.

Jag har inte hittat FUP än - så jag skriver efter vad jag läst i tråden här och vad jag hört på Nyheterna.

Var hittar jag FUP i tråden här? Eller senaste sammanfattningen? Undrar då jag följt detta i början fram till tidig vår (mars/april) 2020 - men inte läst på ett tag då jag visste att åtalet inte skulle bli förrän nu i dagarna.
Det står i FUPen att de svenska hundarna är tränade för att hitta både blod och liklukt så för att få tag på en hund som bara var tränad för att känna av liklukt så fick de ta in en från Tyskland.
Citera
2020-05-14, 20:40
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vilken dag var de där? Tänkte mest på när han kan ha forslat bort kroppen, städat etc.

15-17 nov verkar han har städat. Sida 525 fup enligt sidnummer på dokumentet.

Lördagen den 16 november tittade anhöriga in genom brevinkastet, det var stökigt och lerigt på golvet. (Oklart om det var lera eller torkat blod.) Och det låg kläder utlagt på golvet hela vägen mellan sovrum/vardagrum/badrum.

Den 17 november när anhöriga tittar in är det mer välstädat, skorna i ordning, ingen "lera" på golvet, inga kläder på golvet längre, dammsugaren framme.

Så natten mellan 16 och 17 november har det städats som mest tror jag.
Citera
2020-05-14, 20:41
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Ljuger???? Sorry skrev fel sidenummer 955 i fup
De tre knivbeslagen återfinns på sidan 976, samt att de hittades i diskhon.
var framkommer det att de hittades ute nånstans?
min teori är att knivarna härrör från Ikea och kanske heter något ställe, typ Mellerud eller Uruguay.
Därför du är lite förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in