2020-05-14, 20:19
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Hans fingeravtryck/dna på folien/tejp kring huvudet är redan säkrade. Så osäker på värdet av att leta efter det. Edit: Du menar kanske att resterande kroppsdelar skulle förpackats på samma sätt? Tvivlar på det...

Mängden folie + tejp som verkar gått åt är rätt stor. Minst två rullar á 30 meter vardera, och så även en påbörjad rulle. Allt kanske inte är inpackat, men jag tror mer än huvudet är det.
Citera
2020-05-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraak
Cirkulationssvikt kallas även "medicinsk chock", så välutbildad var du.
Jag har aldrig, någonsin hört en läkare använda "medicinsk chock". Det är dessutom missvisande. Cirkulatorisk chock, blödningschock, cirkulationssvikt tom.

Det är väl någon paramedicisnk yrkesgrupp som använder "medicinsk chock". Och det är ett dåligt ord för man menar en chock pga cirkulationssvikt - med det finns andra sätt du kan hamna i chock (googla). Därför, antar jag, används det inte av någon läkare jag någonsin jobbat med.
Citera
2020-05-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Har han bytt namn då ? eller är det samma person?
Det är samma person. Han har inte bytt namn Tishko Ahmed Shabaz heter han
Citera
2020-05-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Häktad har han varit sedan 18 november. Nu är han åtalad. Tishko är hans tilltalsnamn.
Han häktades den 23 november. Han anhölls den 19 nov. Om jag inte är helt fel på det.
Citera
2020-05-14, 20:24
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Tycker det är mycket märkligt att föräldrarna eller personer som varit i T’s lägenhet inte reagerat på att W’s ytterkläder samt väska hänger kvar, eller har jag missat det i FUP?
T sa själv i telefon med polis att hon tagit sina grejer och stuckit.
Ja han är en rejält dum människa, alltså otroligt korkad som inte gör sig av med sitt offers kläder. Inte städar han sin lägenhet heller. Blir förbryllad av detta fall eftersom det är så hiskeligt jävla dumt. Som en otroligt rå sitcom.

Är det hennes pälsjacka som hänger i hallen? Trodde att MP hade hittat den...har inte hunnit läsa hela fup:en än.

Fy fan säger jag, vidrigare pojkvän får man leta efter.

Stackars flicka, vila i frid.
Citera
2020-05-14, 20:25
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Mängden folie + tejp som verkar gått åt är rätt stor. Minst två rullar á 30 meter vardera, och så även en påbörjad rulle. Allt kanske inte är inpackat, men jag tror mer än huvudet är det.
Möjligt. Men om man vill göra sig av med likdelar så är det inte speciellt smart att linda in dem i folie...
Men snubben är ju bevisligen inte smart så who knows?
Citera
2020-05-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
En liten, makaber, undran. Kniven i FUP. Är det den de tror han använt när han styckat henne? Skrevs en del om detta efter/under sökandet när allt ljus var på blatten. Men. Om det nu är så att han fått strö ut henne på 5-6 olika platser. Är det verkligen möjligt att karva av huvud och lemmar på en människa med endast en kökskniv?

Spekulerades kring nån annan typ av verktyg. Men inte set nåt om det i FUP. Mer än elförbrukningen som kan tyda på det. Och huggmärkena i duschen tyder ju på att han använt kökskniven. Och hur fan får odjuret ork och motivation att karva så för att få ner henne i hanterbara storlekar?

Blatten gör mig illamående...

Han kanske bara orkade få av huvudet med den slöa kniven. Resten av kroppen kan ju vara intakt, det vet ju ingen. Kanske därför de tunga stegen hördes i trapphuset av grannen. Även en huvudlös kropp väger ju en del.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Jag kanske kommer åka och vara med i söket så ska isf hålla extra koll.

Ni är så bra!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det är ju för systern E som W berättar om trekantsincidenten när det är födelsedagskalas för syrrans son. Alltså historien om när T vill ha med Ws 15-åriga kompisar i sängen, men att det till slut bara är lilla H från Kungälv som nappar på det där.

Trekanten går åt helvete. T och H ligger med varandra i vardagsrumssoffan. W vill inte ligga med T när bästa kompisen H är med. T vill att W åtminstone ska stå i hallen och titta på när H blir påsatt, men det vill hon inte utan går in i sovrummet och hör på allt istället.

Sjukt att W går med på detta - men hon är väl i hans våld.

Sjukt också att H genomför det hela när inte W verkar vilja vara med.

Lite sjukt att syrran E sen berättar detta för föräldrarna. Vem fan säger något sådant till sina föräldrar, liksom?

Ännu sjukare med mammans reaktion: "Varför tar W med en bästis, H, i sängen när hon ska ha trekant, det funkar ju aldrig". Mamman verkar erfaren när det gäller såna här grejer. Om det ska bli en lyckad trekant när man är ett par, så blir det alltid bäst med en helt utomstående som tredje part.

Sjukast av allt: T verkar väldigt intresserad av yngre tjejer. Han blir ihop med W när hon är 15 och H från Kungälv är ett år yngre.

Förhör med E, FUP, sid 588.
Tyvärr är det ju ganska mycket White Trash över familjen. Men Wilma var 17 år och hennes föräldrar har ansvar över sin minderåriga dotter. Ett ansvar de knappast tagit.
Men morsan har väl tre ungar med fyra snubbar.

Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Usk eller ssk, garanterat.
Nej, men jag är inte heller utbildad i Polen eller motsvarande.
Citera
Medlem
Jag verkar ha fått bilagan med alla sms mailat till mig

Har ni också det??!
Citera
2020-05-14, 20:27
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
jo dom var in och tittade runt, bland annat hittade mamman blodigt papper i ett fönster som hon frågade MGM om och han svarade att det kanske var läppstift "vill du ha dom" hade han snäst åt henne

Vilken dag var de där? Tänkte mest på när han kan ha forslat bort kroppen, städat etc.
Citera
2020-05-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
I förhör med en som jobbar på häktet så har T sagt till denne att han är skyldig till dråp och frågat vad han ska komma på för att förklara fingeravtryck på foliet som satt runt huvudet, är detta vittnesmålet något som kommer fokuseras på närmsta tiden tror ni då han faktiskt erkänt för en fångvaktare?

Han har ju i praktiken erkänt till åklagaren. Han har en snöbolls chans i helvetet oavsett vad han säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in