2020-05-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja precis.

Jag tycker det är något skumt med det här viruset. Vissa blir inte sjuka trots att de exponeras för det.

Jag börjar misstänka att vissa personers ospecifika immunförvar har kapacitet att ta hand om viruset och dessa individer utvecklar då inte heller antikroppar, eftersom viruset oskadliggörs innan det cellmedierade försvaret behöver aktiveras.

Skumt ja. Hur lång tid tar det att få antikroppar? Vissa har vittnat om ett väldigt utdraget sjuk förlopp på FLERA VECKOR..och då har man ju aktiv infektion. Räkna då några veckor till innan antikroppar syns..
Så runt midsommar borde det vara mer ”sant” hur det står till i landet.
Citera
2020-05-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Helt rätt. De flesta i Europa har bara med dödsfall på sjukhus och inget annat. Då blir ju också dödstalen långt lägre såklart.

Finns också de som gör tvärtom och tar med alla misstänkta fall också. Som Belgien. Då får de också världens högsta dödstal.

Så att jämföra detta i nuläget är såklart totalt meningslöst eftersom det finns lika många sätt att redovisa detta som det finns länder. Kommer ta flera år att se en överblick över detta och vad som faktiskt hänt runt om i världen.

The Guardian räknar ju över 40 000 döda i UK medans de officiella är 10 000 lägre...

Precis så, hade alla gjort likadant äre helt annorlunda och jämföra - nu äre bara en gissningslek
Citera
2020-05-14, 20:23
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag tror Anders Tegnell håller på och slussas bort från sin position. Han kommer att synas allt mindre. Han ÄR bilden av det stöddiga Sverige som vet bäst och som recenserar andra länder. Den bilden av landet blir allt mindre önskvärd. Det frestar på när Sveriges linje kritiseras av självaste WHO. Jobbigt förstås för Stefan Löfven och regeringen.

Skulle tro att det är han själv, isåfall, som successivt drar sig undan. Han har stått och kämpat tillräckligt med att stå till svars för virusets utveckling och framfart.
Citera
2020-05-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Borde vara D-vitaminbrist, finns så mkt som talar för det.
Afrikaner drabbas hårt i väst men ej i sina hemländer, det är välkänt att de med mörkare hy får D-vitaminbrist på våra breddgrader
De länder i väst med många invandrare drabbas hårdare
Läkare och vårdpersonal från Mena drabbas mkt hårdare (inte sociala faktorer)
Norge och Island klarar sig ovanligt bra, det är välkänt att de inte har D-vitaminbrist bland den inhemska befolkningen, det har vi efter vintern, speciellt gamla som suttit inne
Nya Zeeland och Australien klarar sig otroligt bra, de har väl haft sommar innan viruset kom?
Det är välkänt att D-vitamin är viktigt för immunförsvaret
Jag tror att D-vitaminbrist är den enskilt största riskfaktorn för att drabbas riktigt illa eller dö, det måste komma forskningsrapporter om detta.

Det har faktiskt kommit. Men den visade att det inte fanns något samband alls
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja precis.

Jag tycker det är något skumt med det här viruset. Vissa blir inte sjuka trots att de exponeras för det.

Jag börjar misstänka att vissa personers ospecifika immunförvar har kapacitet att ta hand om viruset och dessa individer utvecklar då inte heller antikroppar, eftersom viruset oskadliggörs innan det cellmedierade försvaret behöver aktiveras.
.

Jag hörde en en professor i virologi posta just detta på radio idag. Dvs att antikroppar först bildas vid kraftigare infektion sk adapterad tror jag det kallas. Vid mildare infektion har immunförsvaret på något sätt kapacitet att hantera det som det skriver.

Så därför är siffrorna från Spanien missvisande eftersom de endast visar de som genomgått en kraftigare infektion. Det var så jag uppfattade det hela iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Har inte pratat om något fikarum men ja om nästan alla människor jag stöter på där detta kommer på tal- vilket det gör relativt ofta pga antalet rubriker och presskonferenser inte sammstämmer med en påstådd majoritet av befolkningen är något väldigt väldigt konstigt.

Men nu är det ju så att massiva undersökningar ifrån hela landet ifrån våra största opinionsinstitut har bättre underlag än random Flashback´s snubbes personliga kontakter...

Att vi ens diskuterar detta. Otroligt.
Citera
2020-05-14, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Och vi kommer kanske vara nr 1 i världen som kan börja leva normalt igen. Och slippa våg 1.2. 3.4.5.6.7.8

Wow så många vågor...ja då har vi nog ej kvar nån form av export av våra lastbilar och ABB turbiner... så då är det ju barkbröd och mörtfiske som gäller.

Inget varken du eller jag vet. Mest troligt har du fel. Dom flesta länder har öppnat upp redan för två veckor sedan och vi ser ej att dödssiffrorna sticker iväg någonstans.

Tvärtom.
Senast redigerad av victortich 2020-05-14 kl. 20:29.
Citera
2020-05-14, 20:26
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Helt väntat.
Något som det tidigt har varnats för här i tråden.
Klokt danskar.

Men varför reser danskarna in i Sverige då? Om det nu är så farligt här.
Citera
2020-05-14, 20:27
Medlem
Nu är det debatt dansk tv regeringen vilka länder de ska öppna upp till. Tyskland ok men svenskarna är de rädda för. ”De kommer inte hålla avstånd, sprita händer mm.”
Ja, visst är vi ”dömda” i andras ögon pga vår öppna strategi.
(Nu är det ju så att många här i landet tar ansvar o mer därtill men det kommer inte ut!)
Citera
2020-05-14, 20:27
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Globalisterna vill inte ha stängda gränser eftersom de annars förlorar en massa pengar.

Alla kommer att förlora mycket pengar. Även privatpersoner. Detta kommer bli dyrt och leda till massiv utslagning, Speciellt för ungdomar som förmodligen får leva hela sina liv som timanställda och bjuda under varandra i lön. Nu när uthyrningen av tekniker och ingenjörer tar fart på allvar så kommer många jobb som tidigare var "säkra" att bli väldigt osäkra. Fasta anställningar kommer att försvinna på sikt.

Det kommer finnas mängder av arbetslösa som fått sluy på sin A-kassa utan att hittat något nytt arbete.

Läkare hyrs in och även fär så automatiseras mycket. Ingenjörer och läkare kommer existera i appar och det läkaren hjorde tidigare kommer en sjuksköterska med en app kunna utföra bättre. Samma med tekniker och ingenjörer. Så vi kommer få se en enorm arbetslöshet och indragna välfärdssystem framöver.
Citera
2020-05-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
.

Jag hörde en en professor i virologi posta just detta på radio idag. Dvs att antikroppar först bildas vid kraftigare infektion sk adapterad tror jag det kallas. Vid mildare infektion har immunförsvaret på något sätt kapacitet att hantera det som det skriver.

Så därför är siffrorna från Spanien missvisande eftersom de endast visar de som genomgått en kraftigare infektion. Det var så jag uppfattade det hela iaf.

Jag har också tänkt på det. Så de 5% är dem som varit mycket sjuka. Sen man kan väl ha infektionen i veckor i då syns väl inte antikroppar?
Citera
2020-05-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Borde vara D-vitaminbrist, finns så mkt som talar för det.
Afrikaner drabbas hårt i väst men ej i sina hemländer, det är välkänt att de med mörkare hy får D-vitaminbrist på våra breddgrader
De länder i väst med många invandrare drabbas hårdare
Läkare och vårdpersonal från Mena drabbas mkt hårdare (inte sociala faktorer)
Norge och Island klarar sig ovanligt bra, det är välkänt att de inte har D-vitaminbrist bland den inhemska befolkningen, det har vi efter vintern, speciellt gamla som suttit inne
Nya Zeeland och Australien klarar sig otroligt bra, de har väl haft sommar innan viruset kom?
Det är välkänt att D-vitamin är viktigt för immunförsvaret
Jag tror att D-vitaminbrist är den enskilt största riskfaktorn för att drabbas riktigt illa eller dö, det måste komma forskningsrapporter om detta.

Jag är inne på samma linje.Det är logiskt om bra D vitamin depåer skyddar emot Corona.
Själv har jag börjat käka mycket gravad lax och makrill..:-)
Det tar ju ett par månader att bygga på depåerna,och även om behovet av D vitaminrik mat är större under höst och vinter så kan ju inte en liten firre eller två redan nu skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in