2020-05-14, 19:09
Medlem
Häktesvakten hos polisen berättar bl a:

Fre*drik berättar Tishko har börjat prata igen efter att ha varit tyst ett tag. Han pratade ena arbetspasset men jag sa att jag var tvungen att gå. Han pratade då om att han var skyldig till dråp. Dagen efter sa han att han var oskyldig. Samma dagen eller dagen efter började han säga "rent hypotetiskt" om jag skulle erkänna för dig skulle du säga något till polisen då. För i så fall får du kanske vittna i rättegång. Jag tänkte då att han kanske fått reda på att jag talat med polisen.
Citera
2020-05-14, 19:10
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
KVINNOSKRIK.

Ja, det var kvinnoskrik i 5-10 minuter kring klockan 18 på kvällen, enligt grannen som vilade efter jobbet. Sedan blev det knäpptyst. Hans dotter såg någon på balkongen under skriken, det är ju lite märkligt.
Citera
2020-05-14, 19:11
Medlem
Jag måste bara fråga en sak, förlåt om det är en dum fråga jag har inte läst någon FUP tidigare men är intresserad av att läsa denna. Jag är dock lite väl mesig så innan jag börjar vill jag gärna veta om bilder på offret visas, dvs i detta fall huvudet? jag skulle inte kunna sova på resten av mitt liv om jag såg något sådant
Citera
2020-05-14, 19:12
Medlem
Häktesvakten (igen)
Dagen efter när jag kom tillbaka, det var då han pratade på om han erkände för mig skulle jag då säga det polisen. Han frågade lite om vad jag trodde om fallet, om jag trodde att han skulle få fängelse. Jag sa att jag inte visste det men det ser ju inte bra ut för dig med tanke på det du har berättat för mig om att det låg ett huvud i din garderob. Han sa att han var livrädd för fängelse. Sen sa han igen att han var skyldig till dråp och inte till mordet.
Citera
2020-05-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabeldrake-
Jag måste bara fråga en sak, förlåt om det är en dum fråga jag har inte läst någon FUP tidigare men är intresserad av att läsa denna. Jag är dock lite väl mesig så innan jag börjar vill jag gärna veta om bilder på offret visas, dvs i detta fall huvudet? jag skulle inte kunna sova på resten av mitt liv om jag såg något sådant
Det finns inte en enda bild på några kroppsdelar. Du kan vara lugn. Sånt maskas i princip alltid, med några få undantag.
Citera
2020-05-14, 19:13
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Några saker som satt sig och gnagit i mig efter att ha läst.

Den 16 november är fan ingen hemma när anhörig försöker, ingen är i lägenheten och ingen är hemma hos föräldrarna till T, det är tomt och ingen bil finns heller någonstans. Slump? Möjligt men jag gillar inte slumpen i dessa fall.

Polaren som dyker upp när anhöriga vill kolla runt i hyreshuset där dom bodde. Han säger att han sett Wilma på elgiganten med en äldre man? Försöker han förvilla bort anhöriga från att leta i lägenheten/förråden? Även dom anhöriga som är där och letar reagerar på detta. Polaren kan så klart på riktigt tro sig sett henne. Men det var en rödhårig tjej.

Detta tänkte jag också på. Skeptikern i mig vill tro att han försöker vilseleda.
Citera
2020-05-14, 19:16
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Eftersom det nämns ett färgat hårstrå som hittats i MGMs pappas/styvmammas bil så lär det vara denna bil som diskuteras.
Möjligt. Nu har jag kommit längre o då framgår att ett hårstrå inte går att ts dna från. Och att någon gjort fynd av 5 knivar och en såg nära Mossevik. De blandar så konstigt i listan över fynd och reslutat så man blir snurrig. Från handfat till bilmatta och diken o fåtölj. Det är ingen ordning ! 😃
Citera
2020-05-14, 19:17
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Hmm.. fem besök hemma under arbetspasset.. Ben - ben - arm - arm - torso? Lite långsökt kanske

Jag har funderat i samma banor - ovanligt många besök i sin egna bostad - hela 5 st - under en och samma dag som MGM arbetar. Och det var väl om jag inte minns fel någon av arbetsdagarna strax innan han blev hämtad av Polisen?

Vissa dagar hade MGM bil i arbetet har jag läst FUP:en men kan inte riktigt hitta något om bil var transportmedlet just DEN dagen (fast det låter troligast för att hinna emellan sina brukare kan jag tycka!) och om just DEN arbetsbilen har dammsugits på spår: blod, DNA etc

Tänker att det kan gå fortare med bil att till och från sina brukare - transportera bort kroppsdelar som kan vara i mindre delar/styckad kropp. Finns kanske lite olika soptunnor/containrar längs med MGM:s färdväg? MGM kan iaf inte ha avvikit alltför mycket på sin färdväg den dagen trots arbetsfordon - men tillräckligt kanske?

Förutom att blod från W har hittats i MGM far's bil (iaf en SUV) på solskyddet så tänker jag att bortforslandet av kroppsdelar kan ha skett i två olika bilar = min teori ovanför i arbetsfordonet och i SUV.

Polisen kommer nog (om de inte redan har gjort det redan) att kontrollera arbetsfordonet vid något tillfälle kan jag tro.
Citera
2020-05-14, 19:18
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Häktesvakten hos polisen berättar bl a:

Fre*drik berättar Tishko har börjat prata igen efter att ha varit tyst ett tag. Han pratade ena arbetspasset men jag sa att jag var tvungen att gå. Han pratade då om att han var skyldig till dråp. Dagen efter sa han att han var oskyldig. Samma dagen eller dagen efter började han säga "rent hypotetiskt" om jag skulle erkänna för dig skulle du säga något till polisen då. För i så fall får du kanske vittna i rättegång. Jag tänkte då att han kanske fått reda på att jag talat med polisen.
Hahaha en sån idiot om han inte fattar att häktesvakten berättar saker för polisen!
Citera
2020-05-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Ingen vet, för det är locket på. Den jäkeln till snut fick veta igår natt att MGM levde och mådde bra på akuten men orkade inte höra av sig till media förräns i morse/fm. Jag tror och hoppas att MGM är på 24/7 vak. Allt annat vore förbannat ovarsamt.

Ja du har nog rätt om det, han har nog suicidbevakning.
Citera
2020-05-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
Du kan nästan ställa in dig på en friande dom.

Bevisningen är väl inte speciellt vattentät, tyvärr.

Jag är nog beredd på att hålla med. Tycker inte att bevisningen gällande mord är helt vattentätt.

Edit:
Förtydligande: bevisning gällande dråp och brott mot griftefriden känns ju däremot rätt vattentät.
Senast redigerad av ironm 2020-05-14 kl. 19:30.
Citera
2020-05-14, 19:20
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabeldrake-

Inga bilder på kroppsdelar eller liknande men där finns dock bilder på blodstänk och muskelvävnad om du är känslig för sånt. Allmänt obehaglig läsning såklart när man inser vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in