2020-05-14, 18:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD
Det nämns i FUP att en död person måste vara på samma plats i 15-20minuter för att likhundarna ska hitta spår.
Någon som vet hur länge en person behöver vara död innan kroppen börjar avge "likämnen"?

15-20 minuter, det är då likdoft börjar produceras, när det är igång så avsätts doften till omgivningen, atmosfär, vätska och ytor.
Citera
2020-05-14, 18:54
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hans erkännande för häktesvakterna är besvärande för honom, förutom allt det tekniska. Han har sagt att hon fick vad hon förtjänade och att han är skyldig till dråp, och även frågat vad som händer om han erkänner för dom.

Allt finns i förhör med häktesvakterna i FUP. Sida 785 eller nåt i den stilen.

Ja, då är han körd.
Citera
2020-05-14, 18:57
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
Läste precis det.

Och nu när jag läst lite mer av FUP'n så ställer jag mig till resten av kören; jo, han fälls nog. Intrycket jag fick av att bevisningen inte skulle vara speciellt tät visade sig vara ogrundad. Fanns mer än jag först trodde.
Jag läser också och undrar över en del i beslagslistan eller vad det kallas. De har hittat ljungblomma i en bil. Det stod ljungblommor på köksbordet hos T. Men så skriver de ej undersökt...
KBZ422 - vilken bil är det?
Citat
Liten kvist av ljung med blommor
Låg i förvaringsutrymme under golvet/durken i bagaget pb
KBZ422
Uppdragsgivarens beteckning: 5501/46793-19/S033
Forums materialnr: 201902416368
Materialhantering: Materialet återgår separat
Metodik: Inte undersökt

5501/46793-19/S034 Långt, färgat hårstrå
Låg på plastmatta i bagaget pb KBZ422
Uppdragsgivarens beteckning: 5501/46793-19/S034
Forums materialnr: 2019024163120
Citera
2020-05-14, 18:59
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Jag läser också och undrar över en del i beslagslistan eller vad det kallas. De har hittat ljungblomma i en bil. Det stod ljungblommor på köksbordet hos T. Men så skriver de ej undersökt...
KBZ422 - vilken bil är det?
Citat
Liten kvist av ljung med blommor
Låg i förvaringsutrymme under golvet/durken i bagaget pb
KBZ422
Uppdragsgivarens beteckning: 5501/46793-19/S033
Forums materialnr: 201902416368

5501/46793-19/S034 Långt, färgat hårstrå
Låg på plastmatta i bagaget pb KBZ422
Uppdragsgivarens beteckning: 5501/46793-19/S034
Forums materialnr: 2019024163120

Eftersom det nämns ett färgat hårstrå som hittats i MGMs pappas/styvmammas bil så lär det vara denna bil som diskuteras.
Citera
2020-05-14, 18:59
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Knivarna hittades väl i diskhon så det är troligtvis ett märke.
Jag har googlat men hittar inga "mosseviksknivar" och i listan står alla andra beslag åtföljda av fyndplatsen. Det borde stått knivar, diskho i köket...
Citera
2020-05-14, 19:00
Medlem
Citat:
Hans erkännande för häktesvakterna är besvärande för honom, förutom allt det tekniska. Han har sagt att hon fick vad hon förtjänade och att han är skyldig till dråp, och även frågat vad som händer om han erkänner för dom.

Allt finns i förhör med häktesvakterna i FUP. Sida 785 eller nåt i den stilen.
Menar du detta:

När han kom in på detaljer med huvudet så sa jag till honom att han får gärna prata med mig men det kan vara så att jag måste gå till polisen och berätta vad jag hört. Han sa då något liknande att "även om jag erkänner så måste det bevisas", han menar på även om han pratar med mig så måste det bevisas.

Sid 783 i pdf:en

Tillägg: Han kom in igen på att huvudet hade visats på förhör och sen pratade han om sin lägenhet, han kände oro för vad som kan hittas där, han antydde att polisen eller andra personer skulle kunna plantera saker.

Mycket intressant.
Citera
2020-05-14, 19:01
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Jag gissar på att kan skurit sina handleder med rakblad när han fick reda på att han åtalas för mord.

Det är ett vanligt förekommande vid åtal och vid dombeslut, alternativt också att han kanske dunkat huvudet i betongväggen eller försökt strypa sig själv med kläderna.
Tror knappast att han fått ha rakblad i cellen.

Han har ju åkt till sjukhus lite då och då så det kanske är ett sätt för honom att få komma ut ett tag, tror inte man ska dra för höga växlar av det eftersom åklagaren dessutom verkade tämligen ointresserad av hans ambulansfärd.
Citera
2020-05-14, 19:02
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Nej, jag är ganska övertygad om att hon var död före han åkte till Ljungskile i panik. Där han kom på att han måste hem och städa.

Dom här uppgifterna om tidpunkt för oljud är väldigt spretande, en är säker på att det var kring kl 18, en annan säger att det var senast klockan 20, och en annan tror det var senare.

Det initiala bråket som hördes kring klockan 18 tiden tror jag var när det hände. Ljuden som uppfattats senare tror jag är någon som kommer, som han kallat på hjälp av, som upptäcker vad som hänt och börjar skrika/gorma med honom.
KVINNOSKRIK.
Citera
2020-05-14, 19:03
Medlem
Hade Wilma dåligt uppväxt pga. pappas våld? det där har jag missat.
Citera
2020-05-14, 19:03
Medlem
Undrar om T har fått tillgång till fup? Om så är fallet så kan jag tänka mig att uttalanden ifrån hans pappa och styvmor har varit jobbigare för honom än det faktum att han åtalas för mord. Att bli förskjuten från sin pappa och inte ha familjen bakom sig det hade han nog inte räknat med. Pappan säger att om T gjort detta så är han inte längre hans son och då kan han drabbas av samma öde som Wilma. Stymodern uttrycker att hon tyckte mer om Wilma än vad hon tyckte om T...
Citera
2020-05-14, 19:04
Medlem
Browndawgs avatar
Några saker som satt sig och gnagit i mig efter att ha läst.

Den 16 november är fan ingen hemma när anhörig försöker, ingen är i lägenheten och ingen är hemma hos föräldrarna till T, det är tomt och ingen bil finns heller någonstans. Slump? Möjligt men jag gillar inte slumpen i dessa fall.

Polaren som dyker upp när anhöriga vill kolla runt i hyreshuset där dom bodde. Han säger att han sett Wilma på elgiganten med en äldre man? Försöker han förvilla bort anhöriga från att leta i lägenheten/förråden? Även dom anhöriga som är där och letar reagerar på detta. Polaren kan så klart på riktigt tro sig sett henne. Men det var en rödhårig tjej.

När anhöriga ska leta på vinden blir T stressad, han vill inte släppa dit dom, men gör det efter ett tag. Han släpper dom inte från sin syn medan dom är där uppe, uppträder märkligt. Samtidigt har likhundar markerat där uppe.

Dessa tre saker gnager.
Citera
2020-05-14, 19:07
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Jag har googlat men hittar inga "mosseviksknivar" och i listan står alla andra beslag åtföljda av fyndplatsen. Det borde stått knivar, diskho i köket...

Fup side 275

5501/46793–19/G075
Kniv, Totallängd ca 32 cm. Svart skaft.
I två undersökta områden på skaftet påvisades DNA. Resultaten talar extremt starkt för
att DNA:t i respektive område kommer från Wilma Andersson (Grad +4), om man
bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in