2020-05-14, 18:38
Medlem
Vet någon varför T förts "akut" till sjukhuset?
Citera
2020-05-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
För tredje gången då, är det någon som har i minne vilken sida i FUP'n som täcker smsen med styck/sex-innehållet?

Jag trodde jag hade svarat på detta redan. Det är från förhör med MGM.

"I juli 2018. Där skriver ni ett par sms om sex. Sedan skriver du 'Asså jag vill bara dela
dig i 4 stycken o knulla alla separat.' Vad menar du med det?

– ingen kommentar"
Citera
2020-05-14, 18:40
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
De flesta väskor är gjorda av syntetmaterial, plast. Och plast bryts ned långsamt. Så väskan skulle kunna vara intakt. tejpen däremot tror jag hade lossat.
Hela iden att polisen fiskat upp väskan med huvudet och planterat det i lägenheten är så långsökt att det knappt är värt att diskutera. MEN om vi ändå antar att väskan legat i vattnet i flera dagar tror du inte att det hade märkts på något vis, om den guppat mot stenar och dylikt? Ett visst slitage..??
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Möjligt. Han kanske bara åker dit för brott mot griftefriden. Återstår ju att se. Åklagaren har ju ett stort problem där att inte veta exakt hur hon dog. Han kanske kör med att de tog heroin och hon fick en överdos. Sedan i panik styckade han kroppen. Minns inte vart han dumpade resten av kroppen.

Det som talar för att det blir fällande är väl alla omständigheter runtomkring. Som detta med hur svartsjuk han var, sedan även detta att grannar hörde kvinnoskrik.

Rättsläkarna tar tagit prover från hårstrån på huvudet och det visar noll av illegala droger. Spår kan sitta i över sex veckor i ett hårstrå. Den finten kan inte araben köra med.
Citera
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Sakta i backarna, hold your horses. Frågar dom inte "om" det anmäldes? Och inte varför det inte gjorde det? Så minns jag det, men jag läste det igår så det är inte purfärskt i minnet.

Känns lite nasty att gräva i det och komma med presumptioner. Det kan vara allt från barnaga till det andra som folk är inne och slirar i. Vi har ingen aning.

Jo, du har rätt där. My bad.

Klart det kan, som sagt, mina slutsatser kan vara fel. Däremot antar jag nästan det värsta här.

Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Just det denna minns man, svensk tonåring som beblandar sig med mena patrask medans farsan glatt glor på vid sidan av.

Så kan det gå! =)

Incel.
Citera
2020-05-14, 18:41
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
När polisen hämtade upp honom i Ljungskile hade han rivmärken på handen, var lerig och märklig. Troligt att Wilma redan då var död och att han försökt skapa nått villospår, sen dumpat bankkort och några av hennes grejer i nån bäck. Väl hemma utför han styckningen och städning som lär ha tagit ett tag.
Tror också det, bör varit mobil o bankkort som dumpades i bäcken för att skapa villospår. Han tänkte nog att han var smart och använde hennes kort och sen köpte ungdomsbiljett till GbgC.
Citera
2020-05-14, 18:42
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
Jag trodde jag hade svarat på detta redan. Det är från förhör med MGM.

"I juli 2018. Där skriver ni ett par sms om sex. Sedan skriver du 'Asså jag vill bara dela
dig i 4 stycken o knulla alla separat.' Vad menar du med det?

– ingen kommentar"

Hittade det, eller fick svar om sidan.

Tja, han säger ju inte mycket. Nästan så jag hoppats på att han skulle vara mer pratglad så man får sig en bild av hur fan han fungrerar.
Citera
2020-05-14, 18:43
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Vad fan behövs då?
Livesändning på mordet?

Skriken, hoten på sms, betéendet, lögnerna, likdelarna och blodspåren borde väl räcka.

Men klart, han är ju arab
Kan uppfattas dåligt om en arab döms

Klart han inte kommer frias. Han hade sin flickväns huvud i en väska i sin garderob. Hennes blod och köttbitar i hela lägenheten. Han har inte samarbetat och har tidigare misshandlat henne. Han åker dit så det smäller om det.
Citera
2020-05-14, 18:43
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shun0
Vet någon varför T förts "akut" till sjukhuset?

Enligt Expressen har det hänt vid flera tillfällen att han förts dit och de avslöjar inte varför.
Citera
2020-05-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Att psyket har brakat ihop är nog ganska så nära sanningen man kan komma. Han har suttit 6 månader i häktet m fulla restriktioner . Instäng 23 Tim på ett dygn och utan som helst kontakt m världen utanför .. förutom tuffa förhör och kontakt m sin advokat .Vet en som nyligen åkt iväg på ett 1årigt fängelsestraff och han sa att detta var som att komma ” hem mot för häktet och all isolering . Killen jag kände satt 6 v på häktet varav 4 med fulla restriktioner och som han själv sa ... jag har ett starkt psyke och fixar allt! Men att sitta på 9 kvm 23 av 24 Tim och glo i en vägg ( ingen tv , tidning , besök el telefonsamtal ) knäckte mig . Med tanke på vad killen är anklagade för + pressen i häktet så är det nog mindre troligt att han inte ska ha brakat ihop psykiskt . Hela denna historia är ju helt makaber och genom att se på bilderna i FUP så är lägenheten som en slaktplats. Han har ju inte ens försökt städat upp på inredning och golv .
Och lukten ?? Hur fan kunde polisen missa lukten från huvudet ? I värmen så börjar det lukta inom ett par dygn lik ?
Och sedan tror jag som flera andra .... han har såklart hämtat påsar m likdelar och slängt dem hos sina ” brukare ” sopbilen har tömt och sedan är delarna borta för alltid . Vore fruktansvärt om han döms till giftes brott och är ute om ett par år igen 😕

Ja, det är självklart oerhört stressande psykiskt att vara häktad med full restriktioner. Men åklagaren har redan tidigt i anslutning till första häktningssammanträdet begärt en P7-undersökning, som redan inledningsvis av häktningen sätter en antydan om att han var sjukligt störd. Troligen har han därför varit noga övervakad hela tiden.

Jag reagerar för att han är så pass klar i knoppen att han kontaktar åklagaren/utredaningsledaren när han får klart för sig att pappan och dennes partner häktats och försöker ställa tillrätta och hålla dem utanför utredningen.

När husrannsakan i hans bostad inleddes var man fortfarande ganska övertygade om att lägenheten var brottsplatsen, men att brottsoffret var dumpat utomhus. Man har därför arbetat sig in i lägenheten millimeter för millimeter från ytterdörren. Som du säger det ut som en slaktplats. Jag gissar att man inte inleder med att släppa in en sökhund först att trampa omkring i det som finns av bevisning. Jag vet inte hur stor lägenheten är, men 2 RoK samt ett badrum. Det är ett minituöst arbete att t.ex. hitta bevis för "tredje mannens existens".

Om det nu är så fruktansvärt hemskt i de svenska häktena borde de inlåsta jobba på för att komma ut därifrån så fort som möjligt. Ett sätt är kanske att samarbeta med utredarna? När man är ute ur cellen och får träffa folk som är intresserade av att lösa ett allvarligt brott, som man själv anklagas för så verkar det iskallt att sitta där timme efter timme och antingen tiga eller svara "Inga kommentarer". Det är iskallt och kyligt tycker jag.

Jag vet inget om temperaturen i lägenheten då i november. Först fick jag för mig att huvudet var insvept i plastfolie som Gladpack, men nu framgår det att det rör sig om aluminiumfolie i flera lager. Runt ett huvud som är tomt på blod. Instoppat i en resväska i en stängd garderob. Nej, jag tror inte det stinker lik direkt när man kommer in i bostaden. Det luktar naturligtvis av allt blod som han har dragit omkring, men kanske lika mycket av rengöringsmedel som han har försökt polera upp med.

Så, ja jag tycker man kan ha förståelse för att det var kriminaltekniker och inte insatsstyrkan som kom till lägenhet medan övriga polisen var ute och sökte från Uddevalla med omnejd och ner till Ljungskile.

Jag tror som du, att han har varit snabb med att stycka hennes kropp och sprida ut hennes kläder och skor, glasögon och vad mer de hittat. Sen har han använt Hemtjänstens bil och kört omkring och dumpat delar i olika soptunnor. Det är ingen av hans arbetskollegor eller andra som har vittnat om något halvgalet "totalt psykotisk" tillstånd. Sen må han ha bestämt sig för att spela upp något sådant.

Hon har i vart fall två "trubbigt våld"-skador noterade på pannan. Den ena tillfogad före döden och den andra efter. Kriminalteknikerna har väl inte hittat några sådana blodfläckar som ska kunna styrka att hon själv tillfogat sig den första skadan genom att dunka sitt huvud i någon vägg?

Ja, det skulle vara mycket sorgligt om det landar i ett griftefridsbrott.
Citera
2020-05-14, 18:45
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
Hittade det, eller fick svar om sidan.

Tja, han säger ju inte mycket. Nästan så jag hoppats på att han skulle vara mer pratglad så man får sig en bild av hur fan han fungrerar.

Han börjar prata först i dom allra sista förhören. Förutom ett förhör där han får se bild på huvudet. Då säger han "vad fan visar ni mig detta för?" och tycker det är brutalt. I övrigt är han tyst i nästan alla förhör. Han kissar även på sig under ett förhör, leendes.
Citera
2020-05-14, 18:45
Medlem
BiggusDs avatar
Det nämns i FUP att en död person måste vara på samma plats i 15-20minuter för att likhundarna ska hitta spår.
Någon som vet hur länge en person behöver vara död innan kroppen börjar avge "likämnen"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in