Citat:
Ursprungligen postat av
Rotvagen
Att psyket har brakat ihop är nog ganska så nära sanningen man kan komma. Han har suttit 6 månader i häktet m fulla restriktioner . Instäng 23 Tim på ett dygn och utan som helst kontakt m världen utanför .. förutom tuffa förhör och kontakt m sin advokat .Vet en som nyligen åkt iväg på ett 1årigt fängelsestraff och han sa att detta var som att komma ” hem mot för häktet och all isolering . Killen jag kände satt 6 v på häktet varav 4 med fulla restriktioner och som han själv sa ... jag har ett starkt psyke och fixar allt! Men att sitta på 9 kvm 23 av 24 Tim och glo i en vägg ( ingen tv , tidning , besök el telefonsamtal ) knäckte mig . Med tanke på vad killen är anklagade för + pressen i häktet så är det nog mindre troligt att han inte ska ha brakat ihop psykiskt . Hela denna historia är ju helt makaber och genom att se på bilderna i FUP så är lägenheten som en slaktplats. Han har ju inte ens försökt städat upp på inredning och golv .
Och lukten ?? Hur fan kunde polisen missa lukten från huvudet ? I värmen så börjar det lukta inom ett par dygn lik ?
Och sedan tror jag som flera andra .... han har såklart hämtat påsar m likdelar och slängt dem hos sina ” brukare ” sopbilen har tömt och sedan är delarna borta för alltid . Vore fruktansvärt om han döms till giftes brott och är ute om ett par år igen 😕
Ja, det är självklart oerhört stressande psykiskt att vara häktad med full restriktioner. Men åklagaren har redan tidigt i anslutning till första häktningssammanträdet begärt en P7-undersökning, som redan inledningsvis av häktningen sätter en antydan om att han var sjukligt störd. Troligen har han därför varit noga övervakad hela tiden.
Jag reagerar för att han är så pass klar i knoppen att han kontaktar åklagaren/utredaningsledaren när han får klart för sig att pappan och dennes partner häktats och försöker ställa tillrätta och hålla dem utanför utredningen.
När husrannsakan i hans bostad inleddes var man fortfarande ganska övertygade om att lägenheten var brottsplatsen, men att brottsoffret var dumpat utomhus. Man har därför arbetat sig in i lägenheten millimeter för millimeter från ytterdörren. Som du säger det ut som en slaktplats. Jag gissar att man inte inleder med att släppa in en sökhund först att trampa omkring i det som finns av bevisning. Jag vet inte hur stor lägenheten är, men 2 RoK samt ett badrum. Det är ett minituöst arbete att t.ex. hitta bevis för "tredje mannens existens".
Om det nu är så fruktansvärt hemskt i de svenska häktena borde de inlåsta jobba på för att komma ut därifrån så fort som möjligt. Ett sätt är kanske att samarbeta med utredarna? När man är ute ur cellen och får träffa folk som är intresserade av att lösa ett allvarligt brott, som man själv anklagas för så verkar det iskallt att sitta där timme efter timme och antingen tiga eller svara "Inga kommentarer". Det är iskallt och kyligt tycker jag.
Jag vet inget om temperaturen i lägenheten då i november. Först fick jag för mig att huvudet var insvept i plastfolie som Gladpack, men nu framgår det att det rör sig om aluminiumfolie i flera lager. Runt ett huvud som är tomt på blod. Instoppat i en resväska i en stängd garderob. Nej, jag tror inte det stinker lik direkt när man kommer in i bostaden. Det luktar naturligtvis av allt blod som han har dragit omkring, men kanske lika mycket av rengöringsmedel som han har försökt polera upp med.
Så, ja jag tycker man kan ha förståelse för att det var kriminaltekniker och inte insatsstyrkan som kom till lägenhet medan övriga polisen var ute och sökte från Uddevalla med omnejd och ner till Ljungskile.
Jag tror som du, att han har varit snabb med att stycka hennes kropp och sprida ut hennes kläder och skor, glasögon och vad mer de hittat. Sen har han använt Hemtjänstens bil och kört omkring och dumpat delar i olika soptunnor. Det är ingen av hans arbetskollegor eller andra som har vittnat om något halvgalet "totalt psykotisk" tillstånd. Sen må han ha bestämt sig för att spela upp något sådant.
Hon har i vart fall två "trubbigt våld"-skador noterade på pannan. Den ena tillfogad före döden och den andra efter. Kriminalteknikerna har väl inte hittat några sådana blodfläckar som ska kunna styrka att hon själv tillfogat sig den första skadan genom att dunka sitt huvud i någon vägg?
Ja, det skulle vara mycket sorgligt om det landar i ett griftefridsbrott.