2020-05-14, 18:45
Medlem
Parasolltrolls avatar
Läser FUP för fullt men vill ha hjälp att tolka vad de menar med : knivar Mossevik Uddevalla?
Har de hittat knivar vid Mossevik? Eller finns det ett "märke" på knivar, att de designats av Mossevik?
Det finns ett torp i skogen, nära Havskuren, som heter Mossevik men har aldrig hört det nämnas i detta samanhang.

Fup s 463:
2019-5000-BG132884-6 Kökskniv, svart handtag, ca 33 cm lång varav blad ca 20 cm
Mossevik, Uddevalla
Beslagsnr: 2019-5000-BG132884-6
Uppdragsgivarens beteckning: 5501/46793-19/G086
Forums materialnr: 201902416399
Materialhantering: Materialet återgår separat
Metodik: 852*, 666*, 1388*
2019-5000-BG132884-7 Kökskniv, svart handtag, ca 28 cm lång varav blad ca 15 cm
Mossevik, Uddevalla
Beslagsnr: 2019-5000-BG132884-7
Uppdragsgivarens beteckning: 5501/46793-19/G087
Forums materialnr: 2019024163100
Citera
2020-05-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Tror också det, bör varit mobil o bankkort som dumpades i bäcken för att skapa villospår. Han tänkte nog att han var smart och använde hennes kort och sen köpte ungdomsbiljett till GbgC.

Tågvärdens vittnesmål tyder på det också då hon inte såg nån väska eller dylikt
Citera
2020-05-14, 18:47
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shun0
Vet någon varför T förts "akut" till sjukhuset?

Jag gissar på att kan skurit sina handleder med rakblad när han fick reda på att han åtalas för mord.

Det är ett vanligt förekommande vid åtal och vid dombeslut, alternativt också att han kanske dunkat huvudet i betongväggen eller försökt strypa sig själv med kläderna.
Senast redigerad av Rastade 2020-05-14 kl. 18:50.
Citera
2020-05-14, 18:47
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler

Incel.

Vad menar du egentligen? Klart att föräldrarna har ett ansvar för deras dotter som praktiskt taget är ett barn.

Jag skulle aldrig låtit det ske kan jag säga dig om det var min dotter.

Snarare cuck-farsa hon har.
Citera
2020-05-14, 18:48
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han börjar prata först i dom allra sista förhören. Förutom ett förhör där han får se bild på huvudet. Då säger han "vad fan visar ni mig detta för?" och tycker det är brutalt. I övrigt är han tyst i nästan alla förhör. Han kissar även på sig under ett förhör, leendes.

Läste precis det.

Och nu när jag läst lite mer av FUP'n så ställer jag mig till resten av kören; jo, han fälls nog. Intrycket jag fick av att bevisningen inte skulle vara speciellt tät visade sig vara ogrundad. Fanns mer än jag först trodde.
Citera
2020-05-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Klart han inte kommer frias. Han hade sin flickväns huvud i en väska i sin garderob. Hennes blod och köttbitar i hela lägenheten. Han har inte samarbetat och har tidigare misshandlat henne. Han åker dit så det smäller om det.

Tack för lugnandet.
Vore skönt.
Citera
2020-05-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Jag gissar på att kan skurit sina handleder med rakblad när han fick reda på att han åtalas för mord.

Det är ett vanligt förekommande vid åtal och vid dombeslut, alternativt också att han kanske dunkat huvudet i betongväggen.

Ahh, Jag tror också han försökt ta sitt liv, det känns som en vettig anledning till varför inte expressen eller polisen vill utlåta sig om varför han förts till sjukhuset
Citera
2020-05-14, 18:50
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Tror också det, bör varit mobil o bankkort som dumpades i bäcken för att skapa villospår. Han tänkte nog att han var smart och använde hennes kort och sen köpte ungdomsbiljett till GbgC.
Här kan du vara nära lösningen på varför biljetten köptes till Göteborg och han istället klev av i Ljungskile!!
Det kan ju vara så att han ville få polisen att tro att Wilma stuckit till Göteborg efter de gjort slut. Han tog Göteborgståget istället, går av i Ljungskile och går hem till Uddevalla. Rätt smart iofs, däremot gjorde han ju bort sig genom att gå hem på motorvägen så han blev sedd av för många och upplockad av polisen.
Citera
2020-05-14, 18:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Noep det lär det inte bli. Mats Alm hade enorm tur och höll sig till sin story från dag 1. Dessutom såg låg det inget huvud i garderoben i deras bostad, och inte heller var deras bostad nersölad av blod och DNA. Inte heller kunde man utesluta annan gärningsman, så nej det lär vi inte se här.

Exakt, jag är helt enig med dig i den här frågan.

Som sagt, kan åklagaren inte visa på mord ligger styckdråp mycket nära tillhands.

Att kräket har tagit livet av tjejen är uppenbart om man skummar igenom FUP:en, snart klar med hela, finns ingenting som talar för att någon annan kan ligga bakom Wilmas död.

Jag tycker mig se många tecken på att T kan vara en fullblodspsykopat. En kontrollerande, manipulerande, egoistisk och falsk person som dessutom bär på en kvinnosyn synonymt med MENA och islam.

Vad gäller städningen i den misstänktes bostad finns det information i FUP som talar för att någon utomstående har ombesörjt det göromålet.

T brukade inte städa, dessutom återfanns W pinaler inte där de bör ha varit placerade på ett naturligt sätt, bland annat smink och en spegel som brukade stå på en fönsterbräda i köket.

Dessutom blodiga papperstussar på en fönsterbräda samt synligt blod på diverse ställen. T bör ha vetat exakt var det borde ha städats noga, en utomstående visste inte, således kvarlämnas synliga spår här och var. Inte ens givet att T var närvarande när det städades efter det att han har grovstädat.

Jag är generellt emot dödsstraff, men det här kräket som har utnyttjat W sexuellt för att tillgodose sina perversiteter samt förslavat W och avslutar relationen genom att släcka tjejens liv är mycket väl förtjänt av att avlivas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Läser FUP för fullt men vill ha hjälp att tolka vad de menar med : knivar Mossevik Uddevalla?
Har de hittat knivar vid Mossevik? Eller finns det ett "märke" på knivar, att de designats av Mossevik?
Det finns ett torp i skogen, nära Havskuren, som heter Mossevik men har aldrig hört det nämnas i detta samanhang.

Fup s 463:
2019-5000-BG132884-6 Kökskniv, svart handtag, ca 33 cm lång varav blad ca 20 cm
Mossevik, Uddevalla
Beslagsnr: 2019-5000-BG132884-6
Uppdragsgivarens beteckning: 5501/46793-19/G086
Forums materialnr: 201902416399
Metodik: 852*, 666*, 1388*
2019-5000-BG132884-7 Kökskniv, svart handtag, ca 28 cm lång varav blad ca 15 cm
Mossevik, Uddevalla
Beslagsnr: 2019-5000-BG132884-7
Uppdragsgivarens beteckning: 5501/46793-19/G087
Forums materialnr: 2019024163100

Knivarna hittades väl i diskhon så det är troligtvis ett märke.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
Läste precis det.

Och nu när jag läst lite mer av FUP'n så ställer jag mig till resten av kören; jo, han fälls nog. Intrycket jag fick av att bevisningen inte skulle vara speciellt tät visade sig vara ogrundad. Fanns mer än jag först trodde.

Hans erkännande för häktesvakterna är besvärande för honom, förutom allt det tekniska. Han har sagt att hon fick vad hon förtjänade och att han är skyldig till dråp, och även frågat vad som händer om han erkänner för dom.

Allt finns i förhör med häktesvakterna i FUP. Sida 785 eller nåt i den stilen.
Citera
2020-05-14, 18:53
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shun0
Ahh, Jag tror också han försökt ta sitt liv, det känns som en vettig anledning till varför inte expressen eller polisen vill utlåta sig om varför han förts till sjukhuset

Jag tror det är kriminalvården som inte släpper den informationen ännu då det säkert utreds fortfarande om vad som egentligen hände och det kan ta några dagar till innan de publicerar det offentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in