Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Noep det lär det inte bli. Mats Alm hade enorm tur och höll sig till sin story från dag 1. Dessutom såg låg det inget huvud i garderoben i deras bostad, och inte heller var deras bostad nersölad av blod och DNA. Inte heller kunde man utesluta annan gärningsman, så nej det lär vi inte se här.
Exakt, jag är helt enig med dig i den här frågan.
Som sagt, kan åklagaren inte visa på mord ligger
styckdråp mycket nära tillhands.
Att
kräket har tagit livet av tjejen är uppenbart om man skummar igenom FUP:en, snart klar med hela, finns ingenting som talar för att någon annan kan ligga bakom Wilmas död.
Jag tycker mig se många tecken på att T kan vara en
fullblodspsykopat. En kontrollerande, manipulerande, egoistisk och falsk person som dessutom bär på en kvinnosyn synonymt med MENA och islam.
Vad gäller städningen i den misstänktes bostad finns det information i FUP som talar för att någon utomstående har ombesörjt det göromålet.
T brukade inte städa, dessutom återfanns W pinaler inte där de bör ha varit placerade på ett naturligt sätt
, bland annat smink och en spegel som brukade stå på en fönsterbräda i köket.
Dessutom blodiga papperstussar på en fönsterbräda samt synligt blod på diverse ställen. T bör ha vetat exakt var det borde ha städats noga, en utomstående visste inte, således kvarlämnas synliga spår här och var. Inte ens givet att T var närvarande när det städades efter det att han har grovstädat.
Jag är generellt emot dödsstraff, men det här kräket som har utnyttjat W sexuellt för att tillgodose sina perversiteter samt förslavat W och avslutar relationen genom att släcka tjejens liv är mycket väl förtjänt av att avlivas.