Citat:
Ursprungligen postat av
NikoBoris
Det er jeg enig i, og utelukker hjelp som er motivert økonomisk. Nære bånd og gjerne ved siden av vinning og samtidig felles interesse av å ta hemmeligheten med seg i grava. Noe i den duren. Synes dette virker veldig amatørmessig, men er tydelig så gjennomtenkt at få feil har blitt begått.
Ja dansker (green) sa det var amatør messig, men samtidig er det jo ikke så amatør messig at man tror TH har vært alene om dette. Uten å være endel av politiet er det vanskelig og spå hva som er motivet for å medvirke. Men når man tenker på at TH i utgangspunktet er en mistenksom person vil jeg tro det sitter langt inne å invitere noen med til et slikt oppdrag.
Nå er jeg heldigvis ikke politi, men tenker vel at dette er en av politiets største gåter, hvem er villig til å ikke bare gå inn i døden med hemmeligheten, men også være villig til å sone adskillige år i fengsel for redde TH.
Kanskje er det siste mest relevant fordi man da ikke bare må ta hensyn til samvittighet (noe jeg tror det finnes mange mennesker som kan klare) men må også ta med at man kan måtte sone 10-21 år i fengsel. Uavhengig av tiltale, vet så klart at de slipper ut før, men selv om 2/3 straff er innen rekkevidde er det mye for et menneske som sannsynligvis er under 40 år.