2020-05-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Tom Hagen krevde ransakingen av Sloraveien 4 stanset, men retten mener politiet kan fortsette undersøkelsene i huset som kan være et drapsåsted

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WbVMlK/loerenskog-saken-politiet-faar-fortsette-ransakingen-i-hagen-huset

Akkurat det er bra for det bør faktisk være i TH sin egen interesse at politiet fortsetter åstedsundersøkelser. Samtidig tenker jeg vel om jeg var i TH sin rolle, hadde jeg nok vært bra provosert når jeg ble siktet for drap. Men når raseriet mot politiet gir seg bør TH faktisk være glad for at politiet ikke henlegger saken, noe som selvfølgelig innebærer at han må leve med at politiet gransker hus og hytte ned til minste detalj.
Hvis han er så uskyldig som han påstår har han jo ikke så mye å frykte, noe som gjør at jeg tenker at om TH klarer å sette til side sin bitterhet vil det muligens komme han selv tilgode.

Det er jo bare tullete av TH og ønske å flytte hjem nå, for det første er huset mest sannsynlig endevendt og et eneste kaos, dernest har han nær familie i nærheten som han kan bo hos. Hvis han ikke liker det har han råd til å ta inn på hotell. Så åstedsgranskningen støtter jeg fullt ut.
Citera
2020-05-14, 17:54
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Helt klart mulig men husk at alt dette må ha vært planlagt lang tid i forveien for man må anta at politiet tidlig brukte TH som en av hypotesene, noe som innebærer at han trolig ble spanet på langt tidligere enn vi har fått vite. Han ble sikkert ikke telefonavlyttet før i fjor sommer. Men det er fullt mulig og ettergå både telefonsamtaler og datatrafikk lenge før det. For å utføre et vanntett drap bør sikkert disse incitamentene være på plass lenge før handlingen foretas. Så kan man spørre seg om TH som ifølge media er en mistenksom type ville våge å stole på mer enn en person.

Det er jeg enig i, og utelukker hjelp som er motivert økonomisk. Nære bånd og gjerne ved siden av vinning og samtidig felles interesse av å ta hemmeligheten med seg i grava. Noe i den duren. Synes dette virker veldig amatørmessig, men er tydelig så gjennomtenkt at få feil har blitt begått.
Citera
2020-05-14, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Hvis man finner slepespor i urin og avføring, samt at likhund markerer, så har man gode indisier synes jeg. Kvalt med pose og strips?

Vet du at lik hund har markert der, og at det fantes urin og avføring på åstedet eller er dette noe du antar. Jeg ville være tilbøyelig til å være enig i at hvis man fant urin/avføring fra AEH på åstedet er det nesten sikkert at hun døde der. Det som er rimelig sikkert, men ikke alltid er at når et menneske dør utskiller det urin, litt mer usikker på avføring.

Så om du ikke er sikker på at dette er noe av sporene til politiet så bør du være litt forsiktig med å antyde det. Men du har rett om det skulle være slik.
Citera
2020-05-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Vet du at lik hund har markert der, og at det fantes urin og avføring på åstedet eller er dette noe du antar. Jeg ville være tilbøyelig til å være enig i at hvis man fant urin/avføring fra AEH på åstedet er det nesten sikkert at hun døde der. Det som er rimelig sikkert, men ikke alltid er at når et menneske dør utskiller det urin, litt mer usikker på avføring.

Så om du ikke er sikker på at dette er noe av sporene til politiet så bør du være litt forsiktig med å antyde det. Men du har rett om det skulle være slik.

Det blir vel ikke noe verre enn å antyde blod eller hjernemasse? Noe må det være på åstedet som gjør at politiet er sikre på at det er et åsted. Og i denne tråden spekulerer vi i saken. AE døde på grusomt vis, det er i alle fall sikkert.
Citera
2020-05-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orakfisk
TH varsler nå at han vil anke politiets tillatelse til videre ransakelse. Om han var helt uskyldig ville det vel vært i hans interesse at politiet fant mest mulig.

Takk for en bra tråd forresten. Eneste jeg ikke liker med denne tråden er de tåpelige Winger-innleggene. Overtro har ingenting i virkeligheten å gjøre, selvom jeg forstår at denne saken føles uvirkelig.

Spot on. Og bikkja. Det har ingen relevans. Og Wiborg- saken kan det lages en egen tråd på.
Citera
2020-05-14, 18:00
Medlem
Citat:
Hvis man finner slepespor i urin og avføring, samt at likhund markerer, så har man gode indisier synes jeg. Kvalt med pose og strips?
Ja, hvis likhundene eksempelvis har markert flere ganger, så er det jo sant at det kanskje kan være tiss med DNA.

Men det er jo naturlig at DNA hans eksempelvis er på badegulvet, og det står vel at DNA er påsatt på en viss måte slik at det knyttes til handlingen?
Hvorfor er det ikke mer fokus på dette DNA og hva det er på?
Hva sier TH til DNA?
Citera
2020-05-14, 18:01
Medlem
Citat:
Det blir vel ikke noe verre enn å antyde blod eller hjernemasse? Noe må det være på åstedet som gjør at politiet er sikre på at det er et åsted. Og i denne tråden spekulerer vi i saken. AE døde på grusomt vis, det er i alle fall sikkert.

Er det så farlig om vi skriver tiss, blod eller hjernemasse? Ingen av oss påstår at det er slik det har skjedd, og vi diskuterer jo bare mulige hendelser og hva som kan være sannsynlig?

Edit; Siterte feil innlegg, men jeg er enig i at vi spekulerer og ingen har sagt at det er slik det har skjedd.
Citera
2020-05-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, hvis likhundene eksempelvis har markert flere ganger, så er det jo sant at det kanskje kan være tiss med DNA.

Men det er jo naturlig at DNA hans eksempelvis er på badegulvet, og det står vel at DNA er påsatt på en viss måte slik at det knyttes til handlingen?
Hvorfor er det ikke mer fokus på dette DNA og hva det er på?
Hva sier TH til DNA?

Vi vet for lite om det beviset. Men det kan ikke være spesielt sterkt, de slapp han jo ut. Mulig dråper av svette eller lignende i slepesporet? Men som kan forklares bort?
Citera
2020-05-14, 18:04
Medlem
Citat:
Vi vet for lite om det beviset. Men det kan ikke være spesielt sterkt, de slapp han jo ut. Mulig dråper av svette eller lignende i slepesporet? Men som kan forklares bort?
Ja, mulig det. Godt svar i alle fall.
Citera
2020-05-14, 18:04
Medlem
Idasma,

Du spekulerer mye rart og skriver at det var biologiske spor som med en gang kunne knyttes til et drap.
Har du glemt at etterforskningen først gikk ut i fra at dette var en kidnapping?

Da kan jo ikke sporene ha vært slik du antyder.

Er vel ingen grunn til å poste fantasier når det strider mot fakta?
Citera
2020-05-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Det er jeg enig i, og utelukker hjelp som er motivert økonomisk. Nære bånd og gjerne ved siden av vinning og samtidig felles interesse av å ta hemmeligheten med seg i grava. Noe i den duren. Synes dette virker veldig amatørmessig, men er tydelig så gjennomtenkt at få feil har blitt begått.

Ja dansker (green) sa det var amatør messig, men samtidig er det jo ikke så amatør messig at man tror TH har vært alene om dette. Uten å være endel av politiet er det vanskelig og spå hva som er motivet for å medvirke. Men når man tenker på at TH i utgangspunktet er en mistenksom person vil jeg tro det sitter langt inne å invitere noen med til et slikt oppdrag.

Nå er jeg heldigvis ikke politi, men tenker vel at dette er en av politiets største gåter, hvem er villig til å ikke bare gå inn i døden med hemmeligheten, men også være villig til å sone adskillige år i fengsel for redde TH.
Kanskje er det siste mest relevant fordi man da ikke bare må ta hensyn til samvittighet (noe jeg tror det finnes mange mennesker som kan klare) men må også ta med at man kan måtte sone 10-21 år i fengsel. Uavhengig av tiltale, vet så klart at de slipper ut før, men selv om 2/3 straff er innen rekkevidde er det mye for et menneske som sannsynligvis er under 40 år.
Citera
2020-05-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Er det så farlig om vi skriver tiss, blod eller hjernemasse? Ingen av oss påstår at det er slik det har skjedd, og vi diskuterer jo bare mulige hendelser og hva som kan være sannsynlig?

Edit; Siterte feil innlegg, men jeg er enig i at vi spekulerer og ingen har sagt at det er slik det har skjedd.

Da er vi enige. Slik saken står nå synes jeg det må være lov å spekulere i de grusomme detaljene. De har sagt at hun er drept der.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in