2020-05-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Knebling og kvelning er også alternativer. Er det sikkert at blodet som ble funnet er fra 31. oktober 2018?

Ingenting er sikkert.

Eneste jeg stusser over er biologisk materiale, det føler jeg er hjernemasse eller noe annet gørr etter å ha blitt slått i hode, men jeg kan vel ta feil der også.
Citera
2020-05-14, 17:31
Medlem
Tom Hagen krevde ransakingen av Sloraveien 4 stanset, men retten mener politiet kan fortsette undersøkelsene i huset som kan være et drapsåsted

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WbVMlK/loerenskog-saken-politiet-faar-fortsette-ransakingen-i-hagen-huset
Citera
2020-05-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH skal ha sett slepesporene da han kom hjem.

De spesielle sporene skal ha vært noe av det første han fortalte om da han varslet politiet. Situasjonssporene på badet var så uvanlige at de tydet på at noe dramatisk hadde skjedd.

Det er noe jeg også har tenkt på og det er at hun ble tatt på badet ettersom jeg har forstått, hvorfor vektlegges i så fall elektriker Skansen sin telefonoppringning så stor vekt. Jeg har ofte ikke telefonen med meg på badet, og hører den heller ikke om jeg står i dusjen. Så hvorfor er politiet så sikker på at hun ikke var i live når han ringte.
Det er mye som ikke stemmer, hvis man fjerner elektriker Skansen fra listen får man et mye lengre tidsrom hvor ugjerningen kan ha skjedd. Igjen er det sånn at jeg føler at politiet kan jo ikke være så dumme at de ikke er klar over at når man står i dusjen eller er på badet er det ikke sikkert man hører telefonen.
Citera
2020-05-14, 17:35
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg er ikke så dårlig på data som TH etter sigende skal være, men jeg hadde ikke hatt peiling på hvordan man stjeler en identitet. Kanskje hvis jeg satte meg inn i det men det er sannelig mye TH må ha satt seg inn i hvis han ikke har hatt hjelpere. Krypto og identitetstyveri.

Må jo anta at han hadde pønsket dette ut i god tid før hendelsen skjedde, siden politiet nok har fulgt han om ikke så tett som siden i fjor sommer helt fra starten.

Jeg tror han har hatt hjelp. Mener bare at det er hjelp som man lett får tak i. Min spekulasjon er at den digitale delen av av dette tok form som en tilfeldig konsekvens at kompetansen som en betrodd medhjelper har.
Citera
2020-05-14, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ingenting er sikkert.

Eneste jeg stusser over er biologisk materiale, det føler jeg er hjernemasse eller noe annet gørr etter å ha blitt slått i hode, men jeg kan vel ta feil der også.

Det kan være så mangt. Tiss feks.
Citera
2020-05-14, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Også mange innloggingsdetaljer som har lekket fra ulike nettsider og blitt publisert, lange lister. Hvis GM har kommet over en e-post som ikke har vært i bruk på mange år på en slik liste er det ikke så vanskelig å ta den i bruk uten å bli oppdaget, vil jeg tro.

Edit, tilføyelse: Krever ikke så ekstremt mye teknisk kompetanse for å gjøre dette, og ved hjelp av en VPN-tjeneste.

Helt sikkert ikke, men likevel dette var på det tidspunkt en nesten 70 år gammel mann. Jeg er endel yngre men vet ikke hva en VPN tjeneste er. Så dere dataeksperter må slutte og tro at folk flest vet hva disse ordene betyr.
Jeg sier ikke med det at ikke TH fant ut av det, men det er veldig sannsynlig at han i så fall må ha minst en medhjelper.
Citera
2020-05-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det kan være så mangt. Tiss feks.
At det er tiss betyr ikke at noen er drept, og at DNA til TH er på tisset? Haha..
Citera
2020-05-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Se artikkelen om Monerokrakk, der en ekspert viser det som kan være de uttakene over en periode.

Virket spekulativt, og ikke helt overbevisende.
Andre kryptokurser, for ikke å si alle, krakket også i denne perioden.
Han trodde han klarte å se en kobling.
Ikke troverdig.
Citera
2020-05-14, 17:41
Medlem
Citat:
At det er tiss betyr ikke at noen er drept, og at DNA til TH er på tisset? Haha..

Urin og avføring kan finnes på drapsåsted. Så er hun slept i det. Og det er DNA fra noen oppi dette kanskje? Ikke vet jeg. Men kroppen kvitter seg med unødvendig vekt hvis den er i livsfare har jeg hørt.
Citera
2020-05-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Jeg tror han har hatt hjelp. Mener bare at det er hjelp som man lett får tak i. Min spekulasjon er at den digitale delen av av dette tok form som en tilfeldig konsekvens at kompetansen som en betrodd medhjelper har.

Helt klart mulig men husk at alt dette må ha vært planlagt lang tid i forveien for man må anta at politiet tidlig brukte TH som en av hypotesene, noe som innebærer at han trolig ble spanet på langt tidligere enn vi har fått vite. Han ble sikkert ikke telefonavlyttet før i fjor sommer. Men det er fullt mulig og ettergå både telefonsamtaler og datatrafikk lenge før det. For å utføre et vanntett drap bør sikkert disse incitamentene være på plass lenge før handlingen foretas. Så kan man spørre seg om TH som ifølge media er en mistenksom type ville våge å stole på mer enn en person.
Citera
2020-05-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Urin og avføring kan finnes på drapsåsted. Så er hun slept i det. Og det er DNA fra noen oppi dette kanskje? Ikke vet jeg. Men kroppen kvitter seg med unødvendig vekt hvis den er i livsfare har jeg hørt.
Ja, jeg vet at man kan gjøre det, men man kan jo tisse på seg om man er redd også?
Jeg har hele tiden trodd at det biologiske materiale er et av bevisene som gjør at han er siktet for drap, så derfor har jeg antatt at det eksempelvis er noe som hjernemasse (hvis det er noe som heter det) eller beinfragmenter eller noe som gjør at de er sikre på at hun er død da?
Ut ifra tiss kan de jo ikke konkludere med at hun er død.
Citera
2020-05-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ja, jeg vet at man kan gjøre det, men man kan jo tisse på seg om man er redd også?
Jeg har hele tiden trodd at det biologiske materiale er et av bevisene som gjør at han er siktet for drap, så derfor har jeg antatt at det eksempelvis er noe som hjernemasse (hvis det er noe som heter det) eller beinfragmenter eller noe som gjør at de er sikre på at hun er død da?
Ut ifra tiss kan de jo ikke konkludere med at hun er død.

Hvis man finner slepespor i urin og avføring, samt at likhund markerer, så har man gode indisier synes jeg. Kvalt med pose og strips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in