2020-05-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Enig. Han hadde jo akkurat sett huset der det ikke er tegn til motstand (såvidt jeg vet, foruten evt. slepespor) - så hvis han hadde sagt at hun ville gjort motstand uansett hva ville det vært mer rart å si enn det han sa, i mine øyne. Synes det fremstår som et helt naturlig utsagn sett i kontekst med det han akkurat har observert i huset.
Enig i at det er et naturlig utsagn ut fra hva han hadde sett i huset.
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, det var nok bare jeg som reagerte på et uviktig valg av ord.

Kan være truet ut med pistol, eller tatt livet av med en gang i og med at mener det er et åsted.
Det kan hende at det var slik. Men om hun ble truet med pistol, ville det ikke blitt slike slepemerker etter det som politiet antar at var sleping av en kropp? Jeg tenker: truet med pistol= så vil det være merker etter offerets skritt?
Kanskje hun ble stripset på armer og bein og deretter slept bortover gulv?

Takk for svar aniani og Idasma!
Ja, jeg tror at det han sa var naturlig å si for en ektemann som nylig hadde kommet hjem til det sjokkerende og forferdelige som det var å få vite at hans kone var bortført.

Nå tenker jeg ut i fra at han er uskyldig og at han hadde håp om at hun var i live og håp om at hun ville bli sluppet fri og komme hjem. Hans visshet om at hun var sprek og at hun hadde villet gjort motstand under en bortføring/flytting av henne ut fra huset og det at han fortalte politiet om dette, kan kanskje skyldes at han fryktet at GM hadde skadet henne stort ettersom han ikke så noen tegn til kamp i den strektningen fra det stedet som så ut som angrepsstedet (politiet beskrev at det var synlige tegn på at det bad/toalettrommet bar preg av angrep, bl. annen ting i uorden på det rommet, og det samme må jo TH ha sett da han så det rommet (som er samme rom som han fant trusselbrevet på)) og videre ut av huset. Det avslørende slepesporet som han så da han kom hjem, forårsaket kanskje at han fryktet at hun var blitt gjort bevisstløs eller skadet på en slik måte at hun ikke var i stand til å gjøre motstand eller satt ut av stand til å gjøre motstand på andre måter?
Citera
2020-05-14, 17:16
Medlem
Politiet sier at de har et helt sikkert motiv?
Hva kan det være?
Det kan vel ikke være penger og at han er grisk eksempelvis, for det er jo ikke et helt sikkert motiv det er jo bare noe dem eventuelt kan anta?
Det ser ut som de "vet" hva motivet er og har noe konkret?
Eksempelvis nevner noen kontordama, og dette er jo konkret hvis hun har fortalt at de var sammen og AE fant ut av det, men hvis dette bare er tull, hva annet kan det være?
Citera
2020-05-14, 17:16
Medlem
Om tyvlåning av ID.

Jeg har tenkt at ekte ID, tyvlånt fra en levende person, gjerne et menneske som bor på en institusjon eller lignende, har blitt brukt til å skaffe seg en hemmelig dataenhet som kan logge seg på internett.

Jeg tror ikke TH ville tørre å bruke sitt eget datautstyr for å opprette hemmelige kryptokontoer for "motparten".

Og at TH har en hemmelig pc, eller en smarttelefon, gjemt vekk et sted. Det er denne han har brukt til å opprette og administrere de hemmelige kryptokontoene. Og at all informasjon som trenges for å administrere kryptokontoene, er lagret på denne hemmelige enheten.

Og at hemmelig datautstyr er blant de tingene politiet leter etter under ransakinger.
Citera
2020-05-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Enig i at det er et naturlig utsagn ut fra hva han hadde sett i huset.

Det kan hende at det var slik. Men om hun ble truet med pistol, ville det ikke blitt slike slepemerker etter det som politiet antar at var sleping av en kropp? Jeg tenker: truet med pistol= så vil det være merker etter offerets skritt?
Kanskje hun ble stripset på armer og bein og deretter slept bortover gulv?

Takk for svar aniani og Idasma!
Ja, jeg tror at det han sa var naturlig å si for en ektemann som nylig hadde kommet hjem til det sjokkerende og forferdelige som det var å få vite at hans kone var bortført.

Nå tenker jeg ut i fra at han er uskyldig og at han hadde håp om at hun var i live og håp om at hun ville bli sluppet fri og komme hjem. Hans visshet om at hun var sprek og at hun hadde villet gjort motstand under en bortføring/flytting av henne ut fra huset og det at han fortalte politiet om dette, kan kanskje skyldes at han fryktet at GM hadde skadet henne stort ettersom han ikke så noen tegn til kamp i den strektningen fra det stedet som så ut som angrepsstedet (politiet beskrev at det var synlige tegn på at det bad/toalettrommet bar preg av angrep, bl. annen ting i uorden på det rommet, og det samme må jo TH ha sett da han så det rommet (som er samme rom som han fant trusselbrevet på)) og videre ut av huset. Det avslørende slepesporet som han så da han kom hjem, forårsaket kanskje at han fryktet at hun var blitt gjort bevisstløs eller skadet på en slik måte at hun ikke var i stand til å gjøre motstand eller satt ut av stand til å gjøre motstand på andre måter?
Ja, jeg tenker om hun ble stripset og slept ut ville hun kanskje ropt så naboene kunne høre det?
Ikke så lett å holde noen for munn, og jeg kan ikke tro de har "dopet" henne ned, så det eneste jeg kan tenke på er at angrep som forårsaker blod, også har de slept henne fordi kroppen naturligvis er tung?
Citera
2020-05-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
TH eller andre som driver firma kan ha tilgang til personopplysninger som kan misbrukes til identitetstyveri.

Skal du inn på en webside så logger du deg på med epost-adresse og et passord som mange også bruker i andre sammenhenger.

Ja ingenting er umulig, men det begynner å bli avansert etter min mening. Både krypto og identitetsvindel, ikke verst.

Kan det tenkes at TH drepte AEH og la denne planen, og at det i ettertid dukket opp svindlere som faktisk ble brukt til denne jobben. Kan det tenkes at det bare var beleilig at disse dukket opp, ja de kan ha dukket opp tidligere også, men denne gangen benyttet TH muligheten.
Føler meg ikke lengre så sikker på at TH står bak alt dette skal jeg være ærlig. Identitets svindel er ikke uvanlig, men brukt i denne sammenheng føler jeg at noe skurrer.

For hele greia er så planlagt og gjennomført til minste detalj (det vi vet) at jeg til og med har problemer med å forstå at TH kun har hatt en medskyldig.
Citera
2020-05-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, jeg tenker om hun ble stripset og slept ut ville hun kanskje ropt så naboene kunne høre det?
Ikke så lett å holde noen for munn, og jeg kan ikke tro de har "dopet" henne ned, så det eneste jeg kan tenke på er at angrep som forårsaker blod, også har de slept henne fordi kroppen naturligvis er tung?

Knebling og kvelning er også alternativer. Er det sikkert at blodet som ble funnet er fra 31. oktober 2018?
Citera
2020-05-14, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Og lært seg å skjule alle elektroniske spor han må ha etterlatt seg dersom han har brukt tid på å sette seg inn i dette.

Ja visst han er skyldig i alt dette er det litt av en prestasjon for en 70 åring. Men tror ikke selv at han er så dårlig på data som Holden skal ha det til, flere steder står det at han logget seg inn på ipaden på jobben den aktuelle dagen. Da finner jeg det litt rart at han ikke mestrer SMS, handler trolig om at han ikke gidder.
Citera
2020-05-14, 17:23
Medlem
Jofs avatar
Om man hänger här i tråden måste det väl vara för att man tänker sig att Hagen kan vara oskyldig? Eller?
Finns det något annat motiv?
Att man tycker det är intressant att genomskåda hans hittepåsagor?

Mordhistorier där man tror sig veta vem som är mördaren intressera nog mycket få.
Citera
2020-05-14, 17:24
Medlem
Datamaskiner har en funksjon som gjør at den husker passord, tenker det kan være en gammel pc som har havnet i kriminelle hender eller vært levert inn til reparasjon.
Citera
2020-05-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Knebling og kvelning er også alternativer. Er det sikkert at blodet som ble funnet er fra 31. oktober 2018?

Nei det har ikke politiet bekreftet, det som derimot står flere steder er at de har funnet biologisk materiale på en gjenstand i huset (uten noen nærmere beskrivelse) men har tenkt tanken at det kan dreie seg om en lysestake eller lampe (eller noe tungt ) som er brukt for å enten drepe eller få henne til å besvime.
Når jeg tenker den tanken tenker jeg vel å at det neppe er profesjonelle fordi kidnappere ville vel ha ønsket å ha henne med seg i live ( da bruker man vel eter eller noe slikt) Vanskelig og skjønne dette.
Citera
2020-05-14, 17:27
Medlem
Politet får bare styre på videre. Nå har jeg fått tilbake hytta sånn at jeg får tent på grillen til helga.
Senast redigerad av -TomHagen- 2020-05-14 kl. 17:30.
Citera
2020-05-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Disse 10 millionene vil nok påvirke kursen dersom de ikke er veldig varsomme med å ta dem ut. Regner med de overvåker dette .

Se artikkelen om Monerokrakk, der en ekspert viser det som kan være de uttakene over en periode.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Monerokrakk etter Hagen-utbetaling"
https://www.dagbladet.no/video/monero-krakk-etter-hagen-utbetaling/Y25GcW8Z

Var det ev noen som ønsket at det skulle bli et Monerokrakk?

"Ekspert overrasket over kryptoløsepenger: Gir en falsk trygghet."
https://www.dagbladet.no/video/ekspert-overrasket-over-kryptolosepenger-gir-en-falsk-trygghet/6v0HIdF2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in