Citat:
Enig i at det er et naturlig utsagn ut fra hva han hadde sett i huset.Enig. Han hadde jo akkurat sett huset der det ikke er tegn til motstand (såvidt jeg vet, foruten evt. slepespor) - så hvis han hadde sagt at hun ville gjort motstand uansett hva ville det vært mer rart å si enn det han sa, i mine øyne. Synes det fremstår som et helt naturlig utsagn sett i kontekst med det han akkurat har observert i huset.
Citat:
Det kan hende at det var slik. Men om hun ble truet med pistol, ville det ikke blitt slike slepemerker etter det som politiet antar at var sleping av en kropp? Jeg tenker: truet med pistol= så vil det være merker etter offerets skritt?Kanskje hun ble stripset på armer og bein og deretter slept bortover gulv?
Takk for svar aniani og Idasma!

Ja, jeg tror at det han sa var naturlig å si for en ektemann som nylig hadde kommet hjem til det sjokkerende og forferdelige som det var å få vite at hans kone var bortført.
Nå tenker jeg ut i fra at han er uskyldig og at han hadde håp om at hun var i live og håp om at hun ville bli sluppet fri og komme hjem. Hans visshet om at hun var sprek og at hun hadde villet gjort motstand under en bortføring/flytting av henne ut fra huset og det at han fortalte politiet om dette, kan kanskje skyldes at han fryktet at GM hadde skadet henne stort ettersom han ikke så noen tegn til kamp i den strektningen fra det stedet som så ut som angrepsstedet (politiet beskrev at det var synlige tegn på at det bad/toalettrommet bar preg av angrep, bl. annen ting i uorden på det rommet, og det samme må jo TH ha sett da han så det rommet (som er samme rom som han fant trusselbrevet på)) og videre ut av huset. Det avslørende slepesporet som han så da han kom hjem, forårsaket kanskje at han fryktet at hun var blitt gjort bevisstløs eller skadet på en slik måte at hun ikke var i stand til å gjøre motstand eller satt ut av stand til å gjøre motstand på andre måter?