2020-05-14, 16:32
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweIntelligence
Bara jag som inte känner samma sympati efter man läser att hon velat ha benranglet Tishkos kuk i röven?

Och du bevisade precis att du är rätt dum i huvudet!
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det är ju för systern E som W berättar om trekantsincidenten när det är födelsedagskalas för syrrans son. Alltså historien om när T vill ha med Ws 15-åriga kompisar i sängen, men att det till slut bara är lilla H från Kungälv som nappar på det där.

...........

Lite sjukt att syrran E sen berättar detta för föräldrarna. Vem fan säger något sådant till sina föräldrar, liksom?

Ännu sjukare med mammans reaktion: "Varför tar W med en bästis, H, i sängen när hon ska ha trekant, det funkar ju aldrig". Mamman verkar erfaren när det gäller såna här grejer. Om det ska bli en lyckad trekant när man är ett par, så blir det alltid bäst med en helt utomstående som tredje part.

Kunde inte låta bli att garva till lite här trots tragiken i denna historia. Morsan verkar onekligen vara en riktig juvel, härligt genuin WT.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Klart bättre med extern hjälp än ingen alls men inte tillräckligt bra i en rättsstat som Sverige.

Tidsmässigt kunde utredningsarbetet i inledningsfasen vunnit flertalet dagar om tillgängliga resurser hade funnits i landet.

Får tyvärr ej in ödmjukhet i ekvationen.
Forensicerna arbetade i lägenheten före och under tiden hundar från Sverige och senare Tyskland var där. Klart att de kolla igenom först om Wilma var där, de visste då inte ens om hon var död. De såg ingen Wilma och att leta i en pytteliten väska var inte aktuellt. De tittade inte i jackfickor i hallen heller. Sedan börjar en grundlig undersökning efter spår, små droppar knappt synliga för oss vanliga. Då får inte obehöriga gå omkring därinne. Senare visade hund på blod i hörnet av vardagsrummet och en likhund markerade på sängen. Men hundarna jobbade främst på vinden, källaren soprum mm.
Innan de tyska gundarna kom hade två pol som öppnade ytterdörren reagerat på kraftig liklukt. Då avvaktade man och hunden fick bekräfta var, varpå man gjorde fyndet - som inte öppnades på plats utan togs direkt till NFC.
Aliminiumfolien var där för att hindra doften, vilket den också gjorde i 9 dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweIntelligence
Bara jag som inte känner samma sympati efter man läser att hon velat ha benranglet Tishkos kuk i röven?
Vanligtvis känner människor mer sympati när offer humaniseras, men det beror ju självklart på vilket perspektiv som påverkar hur individen tolkar situationen.

Hade du haft mer sympati om gärningsmannen var en snygg, svensk alfahane?
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Hmm.. fem besök hemma under arbetspasset.. Ben - ben - arm - arm - torso? Lite långsökt kanske
Citera
2020-05-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag tycker alltså att det vore bra om polisen hittat huvudet vid första husrannsakan den 19 november. Men dom hittade den först 9 dagar senare.

Din slutsats av det är att jag är feminin, sentimental, medelålders gubbe och försvarar korrupta poliser? Oookej. Vi säger så. (wtf)
Du köper alltså polisens lögn att det dröjde 14 dagar i rumstemperatur tills någon kände liklukt. I FUP står klart och tydligt att de kände liklukt så fort de klev in i lägenheten 28 november. Lik börjar lukta mycket tidigare än så. Någon har placerat väskan i lägenheten för att göra det enklare att få honom dömd för mord och griftefrid.
Citera
Medlem
Framgår i polisförhören att han suttit och vädjat om att fadern och annan anhörig inte skall dras med i undersökningen. Han visar stor omsorg om dessa men flickan är noll och intet värde för honom. Så djup är hans brunn att han mellan gråten att skona anhöriga från obehag fortsätter tiga om flickans lidande och öde och ljuga när han säger något.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-05-14 kl. 16:36.
Citera
Medlem
nerdrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraak
Cirkulationssvikt kallas även "medicinsk chock", så välutbildad var du.

Har aldrig hört någon använda uttrycket ”medicinsk chock”. Knappt så att vi använder uttrycket ”chock”. ”Sviktar” brukar vi säga.
Citera
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4z3r
Tror mer bråket börjat i sovrummet och han börjat slå henne i ansiktet där, sen fått med henne ut i vardagsrummet där han huggt ihjäl henne och sen tagit in henne i duschen och styckat henne där

Nei det stemmer inte, for hon måste ha lagt på sengen efter hon var død pga likhund markerte der.
Citera
2020-05-14, 16:36
Medlem
Browndawgs avatar
Ingen annan som har reagerat på träskylten "Thug Life" bredvid väskan, på bild i FUP? Lite sjukt, den måste ha satts dit när väskan placerades av gärningsmannen. Den skulle ha vält annars om man kört in väskan med skylten på plats där.
Citera
2020-05-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det har ingenting med saken att göra vad de visste då. Vi vet nu i efterhand att det gått 14 dagar, så jag köper inte deras förklaring att kroppsdelen legat i lägenheten, i rumstemperatur, i 14 dagar utan att någon känt liklukt. Polisen har placerat väskan i lägenheten för att enklare kunna bevisa mord och griftefrid på indicier.
Det där var nog ett av de mer korkade uttalanden jag läst i tråden, och jag har läst många.

Jag misstänker att han haft väskan på vinden och flyttat runt. På söndagen, exvis sent på kvällen, tog han ner väskan från vinden till lägenheten. Det var ju en jäkla massa spring på vinden av familjemedlemmar under helgen (lördagen om jag minns rätt). Så där kunde den inte stå.
Citera
2020-05-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Nei det stemmer inte, for hon måste ha lagt på sengen efter hon var død pga likhund markerte der.
skulle inte kunna vara så att han hanterat huvudet där när han lagt det i väskan som gjort att de kommit liklukt i sängen då?

Om du tänker på vart alla stora blodspår är så är det mellan vardagsrummet och badrummet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in