Citat:
Ursprungligen postat av
Contragulations
Tack för ett vettigt inlägg.
Jag tror att tv4 fortfarande brottas med frågan - ska vi låta honom vinna eller ej. Får vi i framtida röstningar rösta ut så vann tyvärr pkismen över vår gode Sami. Får vi rösta kvar vinner han.
Glasman nämnde dock i rutan att Sami kommer få stå till svars för detta i hela sitt liv.
Det tror jag med, finalen och hur mycket större det kommer bli i media under de sista dagarna kommer säkert öppna upp för mer kritik.
Missade det, men tycker ändå hela den situationen känns konstig just för att han är så vänster och spyr galla över SD och bara hela den umgängeskrets han har utöver det. Kommer ihåg hur han fick en fråga när Samis mamma och kompisar var där under en live där någon frågade varför han hänger med massa rasister och det blev ganska stelt och han avfärdade såklart frågan.
Sen kan jag säga som så, tror jag att de andra skådespelar för tittarnas skull så är jag inte helt stängd för tanken att även Sami gör det. Det är väldigt svårt att vara med i tv eller bli känd via tv som ens smygrasist idag. Det som stör mig med hans historia om sin bakgrund är att han fortfarande verkar hänga med samma folk och att han åkt dit för partydroger under tiden han påstår sig vara nykter och gjort den här förändringen, åker man dit brukar det inte vara enda gången man tagit. Tycker också att det borde funnits en femhunka att låna av morsan att ta bort tatueringarna lite tidigare än några dagar innan huset. Jag har helt enkelt svårt att avgöra om han har ändrat sig för att det är något han verkligen känner är fel eller om han har ändrat sig för att han varit tvungen.