2020-05-14, 16:07
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mscatzy
Lite taskigt att alla tror att de sitter till måndag. Nu blir det chock när en ska ut.

När kommer detta ske rent praktiskt?
2020-05-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Är det confirmat att en ska ut?
Ja det är confirmat sedan imorse.
2020-05-14, 16:08
Medlem
mscatzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Viktigt att alla lägger sina röster på jasmine så att vi får ut gapbögen mergim, står inte ut en dag till med hans bögeri.

Risken är väl att alla taktikröstar så att Sami inte får några röster. Elller... undrar om vi kommer få rösta kvar en av alla fyra eller om de kommer få nominera och vi har två eller tre att välja mellan.
2020-05-14, 16:08
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Hon satt i sin live och pratade i typ 20 minuter om Jasmine. Folk påpekade att hon är en mobbare, och hon svarade "Är gärna en mobbare om det är det jag blir när jag pratar om någon som sagt de sakerna hon sagt till mig" typ. Sedan sa hon även att "Jasmine vet inte ens att jag säger det här så tror inte hon uppfattar det som att jag mobbar henne", ungefär. Som att man inte kan mobba folk bara för att de inte hör det.

Så det är bra mycket mer än bara en story från Amilias sida. Hon har ju även ältat detta och pratat skit om Jasmine i varenda live sedan hon åkte ut.
Exakt så! Kul att se dig moder!
2020-05-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Skillnaden är att Sami har lagt det där bakom sig och är den minst fördomsfulla personen Glasman har träffat, enligt Glasman. Isabel och Kim rantade ju om judar i programmet.
Hur fan har han lagt det bakom sig? Han valde att tatuera över sina tatueringar bara 1 vecka innan han gick in i huset om han verkligen har förändrats skulle han fan ha gjort det längesen. Sedan finns många bilder kvar på hans insta där vitmaktsbilder är uppe. Så nu är han den mest fördomsfulla personen Glasman har träffat? Wow, vad trevligt. Låter inte så bra för Sami. Ja dom ranta om judar såsom många som har fördomar har om människor. En skillnad dock på vad nazister har att säga/tycka om judar dock.
2020-05-14, 16:09
Medlem
Citat:
Det säger en hel del om henne. Fattar inte att folk kan gilla och uppmuntra det beteendet. Jag tycker inte ens att hon har rätt i sak.
Tror inte någon uppmuntrar det beteendet. Eller okej, där ljög jag. Var tydligt i liven att vissa tycker att Jasmine mobbar Amilia genom att fortsätta prata om henne nu efter att de träffades, men det är nog fler som tycker att Amilias beteende inte är okej. Nej, det vet vi att du inte tycker.
2020-05-14, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Tatueringar är väl en helt annan sak som sitter etsade för ALLA att se då budskapet tolkas på samma sätt. Man kan ha en tatuering man gjorde för 20 år sen men saker i livet ändras inklusive en själv. Just därför ,man ska tänka jävligt noga innan präntar in nåt i huden. Är inte alls konstigt att de tog bort den eftersom själva tatueringen är en symbol som talar för sig självt. Vad gäller Samis tankar är de något helt annat nu. Som jag skrivit tidigare. Vi lever i ett land där vi har rätt att tänka och tycka precis hur vi vill så länge vi inte agerar ut dessa på grupp eller mot enskilda personer, hets osv. Stor skillnad! Här och nu är det som gäller. Inte vad vi gjorde då eller om 20 år. Vi får inte hålla på och straffa Sami för hans tidigare tänk. Det är förbi, förflutet Pooffff borta!
Vi lär oss av historien. Så att vi repeterar dom. Vadå det som har hänt har hänt? Isåfall skall vi inte komma ihåg minnesdagar heller? Han skall ju stå för svars för vad har han sagt/gjort också. Inte bara tatuera över sina tatueringar 1 vecka innan han går in i huset och sluta dricka alkohol. Precis som man förvänta av Kim och Isabel.
2020-05-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Tack för ett vettigt inlägg.
Jag tror att tv4 fortfarande brottas med frågan - ska vi låta honom vinna eller ej. Får vi i framtida röstningar rösta ut så vann tyvärr pkismen över vår gode Sami. Får vi rösta kvar vinner han.

Glasman nämnde dock i rutan att Sami kommer få stå till svars för detta i hela sitt liv.

Det tror jag med, finalen och hur mycket större det kommer bli i media under de sista dagarna kommer säkert öppna upp för mer kritik.
Missade det, men tycker ändå hela den situationen känns konstig just för att han är så vänster och spyr galla över SD och bara hela den umgängeskrets han har utöver det. Kommer ihåg hur han fick en fråga när Samis mamma och kompisar var där under en live där någon frågade varför han hänger med massa rasister och det blev ganska stelt och han avfärdade såklart frågan.

Sen kan jag säga som så, tror jag att de andra skådespelar för tittarnas skull så är jag inte helt stängd för tanken att även Sami gör det. Det är väldigt svårt att vara med i tv eller bli känd via tv som ens smygrasist idag. Det som stör mig med hans historia om sin bakgrund är att han fortfarande verkar hänga med samma folk och att han åkt dit för partydroger under tiden han påstår sig vara nykter och gjort den här förändringen, åker man dit brukar det inte vara enda gången man tagit. Tycker också att det borde funnits en femhunka att låna av morsan att ta bort tatueringarna lite tidigare än några dagar innan huset. Jag har helt enkelt svårt att avgöra om han har ändrat sig för att det är något han verkligen känner är fel eller om han har ändrat sig för att han varit tvungen.
2020-05-14, 16:12
Medlem
Eagle35s avatar
BB tog inte med när Jasmine pekar fuck you och det hon sa, dom klippte. Alltid till hennes fördel om Mergim hade gjort samma sak hade dom tagit med det 💯 förstår ni nu hur favoriserad Jasmine är? Nu har folk gjort arga gubbar på det klippet på appen dom tycker Amilia hade fel? Riktigt dumma idioter som tycker Jasmine har rätt i detta, Jasmine är helt efterbliven.
Senast redigerad av Eagle35 2020-05-14 kl. 16:15.
2020-05-14, 16:14
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vi lär oss av historien. Så att vi repeterar dom. Vadå det som har hänt har hänt? Isåfall skall vi inte komma ihåg minnesdagar heller? Han skall ju stå för svars för vad har han sagt/gjort också. Inte bara tatuera över sina tatueringar 1 vecka innan han går in i huset och sluta dricka alkohol. Precis som man förvänta av Kim och Isabel.

Vad har han gjort då? Då menar jag i handling?
2020-05-14, 16:15
Medlem
Citat:
Risken är väl att alla taktikröstar så att Sami inte får några röster. Elller... undrar om vi kommer få rösta kvar en av alla fyra eller om de kommer få nominera och vi har två eller tre att välja mellan.
Meh tror inte alla hänger på fb, sami har stort stöd, finns inte en rimlig chans att han åker om ingen riggar omröstningen
2020-05-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Nu är du väl lite efter? Merparten av dem hängde igår, käkade middag och krökade. Finns sparad live hos bland annat Amilia.
Ja men man kollar ej varje dag instagram. Har Lennie haft besök än i annexet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in