2020-05-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Det är 2 avtryck som inte är identifierade på två olika skikt av alminiumfoliet. Om du läst FUP så har du sett att fingeravtrycken ser ut att vara blodiga, men fan vet jag.
Skulle det kunna vara så att fingeravtrycken är för dåliga (exempelvis utsmetade/otydliga) för att man ska kunna matcha dem med någon person?
Citera
Medlem
Undrar om han våldtog henne också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Grejen är att det är mycket möjligt, speciellt skyddande av brottsling, men vi får nog aldrig veta det då åklagaren fokuserar på sådant som kan få MGM fälld för mord. Känns som om åklagaren släppte anhöriga för att säkerställa dom, precis som med de "extra" griftesfrids- och grov misshandels-åtalen.
Om det skulle vara som du säger har åkl. medvetet brutit mot förundersökningskungörelsen, sannolikt även mot RB.
Vem blir först med att anmäla?? Var är Vem sa??!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Övergrepp av pappan? Detta har jag missat 😳
Var framkommer det?

Det framkommer inte men man kan gissa att det kan ha varit så med tanke på de delar av FUPen som är överstrykta. Det kan lika gärna handla om att han har misshandlat henne.
Citera
2020-05-14, 15:12
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Det är intressant, men för den som ringer är det faktiskt inte möjligt att säkert veta om mottagarens mobil verkligen är avstängd eller om samtalet bara ignorerats. Jag tror att polisens uppgift bygger på att de har sett någon sorts masttrafikl runt 20:45, och därefter ingenting.

Citerer meg selv her for nån ting måste vara fel i mobildataene.

Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Ja jag så det, men det er noe rart der:
14.nov kl.20.26 "malin ringer, ei svar" (wilmas telefonliste)
15.nov kl.13:55 "Wilmas mobiltelefon stängs av manuellt". (från telefonbolag)
17.nov kl.17.08 Tishkos mobil ringer til wilmas mobil, ei svar (wilmas telefonliste)
17.nov kl.18.21 Tishkos mobil ringer, til wilmas mobil, ei svar (wilmas telefonliste)

Når malin ringer 14.nov 20.26 står det "ei svar" men malin sier i avhør at mobil var avstengd.

Och hur kan det ha seg at det er registrert i wilmas telefonliste at Tishkos ringde henne 2 ganger 17.nov når wilmas mobil var avstängd ved det tidspunkt? Och varfor er inte foreldrenas og systerns forsøk på å ringe wilmas mobil registrerat?

Har selv hatt mine mobildata innhentet från telefonbolaget en gång, och der var det mange fel. Bla. at min mobil inte hadde vært i bruk/koblet opp til basestasjoner selv om det beviselig hadde ringt både ut och inn, och jag hadde sendt sms. Så jag stoler inte helt på telefonbolagets uppgifter.
Citera
2020-05-14, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Blev hon dödad med en kniv?

Jag tror att det började med knytnävar/trubbiga saker och att MGM möjligen "avslutade" jobbet med kniv. Det räcker gott och väl med knytnävar för en vuxen man att döda en 50 kg 17 åring.
Citera
2020-05-14, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Den 18/11 så arbetade Tishko mellan 7:00-14:00. Ändå var han hemma hela fem gånger under tiden för arbete. Finns det någon förklaring till detta ?

Jag gissar på att han droppade förbi hemma för att plocka upp förpaketerade kroppsdelar mellan hans besök hos olika patienter. Kroppsdelarna gjorde han sig av med i deras soptunnor/avfall
Citera
2020-05-14, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Om det skulle vara som du säger har åkl. medvetet brutit mot förundersökningskungörelsen, sannolikt även mot RB.
Vem blir först med att anmäla?? Var är Vem sa??!

Hur då menar du? Åklagare väcker de åtal hen finner sannolika att hen kan driva till dom. Varför ödsla tid på annat?
Senast redigerad av löktårta 2020-05-14 kl. 15:16.
Citera
2020-05-14, 15:14
Medlem
Citat:
Det är intressant, men för den som ringer är det faktiskt inte möjligt att säkert veta om mottagarens mobil verkligen är avstängd eller om samtalet bara ignorerats.

Jo de går. Om du ringer t.ex. min mobil när den är avstängd så kommer du till ett mobilsvar direkt. Sätter jag mobilen i flygplansläge så piper tonerna med snabba intervall innan samtalet läggs på, samma om jag blockerar ett nummer.

Och om mobilen är på, bara att andra parten ignorerar samtalet så går det ju fram vanliga signaler vilket det inte gör på en telefon som är avstängd.

Så det går faktiskt att veta ganska säkert.
Citera
2020-05-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VattenWaterAqua
Skulle det kunna vara så att fingeravtrycken är för dåliga (exempelvis utsmetade/otydliga) för att man ska kunna matcha dem med någon person?

Nej, men sådana har också förekommit.
Citera
2020-05-14, 15:16
Medlem
Jag har sett bilder på några knivar och nu är jag ingen expert på att stycka men det krävs väl lite tyngre redskap än så?

Jag såg filmen på marockanen som hallshögg danskan och han högg med machete, Jonna H använde såg och jag kan tänka mig att yxa också fungerar men knivar?

Någonting bör han ju ha dumpat i så fall. Vad är teorierna här?
Citera
2020-05-14, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Miraak
Jo de går. Om du ringer t.ex. min mobil när den är avstängd så kommer du till ett mobilsvar direkt. Sätter jag mobilen i flygplansläge så piper tonerna med snabba intervall innan samtalet läggs på, samma om jag blockerar ett nummer.

Och om mobilen är på, bara att andra parten ignorerar samtalet så går det ju fram vanliga signaler vilket det inte gör på en telefon som är avstängd.

Så det går faktiskt att veta ganska säkert.

Det beror på mottagaren och mottagarens operatör på ett sådant sätt att det är omöjligt för uppringaren att göra slutsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in