2020-05-14, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt i fupen så åkte Wilma ofta i bilen och hon satt i framsätet. Och jag kan tänka att hon pillat på en plita i ansiktet, fått lite blod på fingret, fällt ner solskyddet samtidigt. Inget att tala om. Att häkta ett par personer för den fläcken.... snacka om överkurs!

En sak jag tänker på här är hur pass mycket smink hon använde och dessutom blev pressad att använda. Om man lägger ned mycket tid på ett tjockt spackel så vill man inte gärna karva ett hål i sin foundation för att riva upp plitor. Även om det är möjligt så känns det inte så troligt anser jag. Den här tjejen sov alltså med smink för att hennes pojkvän tyckte hon var ful annars.
Citera
2020-05-14, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Som vi skrivit innan, det tar 20 minuter innan likdoft och vätskor utsöndras efter döden. Så att hunden markerade i sängen och inte vardagsrummet stärker blodbilden att själva mordet skedde i vardagsrummet, sen flyttades hon till sängen.

Tidigare har någon skrivit 15 - 20 minuter
Citera
2020-05-14, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
Är det bara jag? Eller är det oväntat mycket stavfel i FUP? Känns som att det i var och varannan sida är ett stavfel/missad bokstav, meningsfelaktigheter etc.

Det är nog standard. Det är inga svenskalärare som skriver rapporter och protokoll.
Citera
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Hur stor andel av unga brukare av cannabis tror du är i kontakt med socialtjänsten?

Cannabisbruk var antagligen ett utan hennes mindre akuta problem. Socialtjänstens främsta anledning att vara i kontakt med Wilma borde väl om något ha varit hennes boendesituation samt sociala utsatthet i relation till det övergrepp hon utsatts för av pappan.

Men faktum är att sålänge ungdomarna inte hamnar på akuten eller hamnar i kriminalitet så faller fall som Wilma mellan stolarna. Man kan inte övervaka alla familjer, föräldrar och ungdomar. Så enkelt är det.
Övergrepp av pappan? Detta har jag missat 😳
Var framkommer det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hoppas dom kollat det men att det finns i slasken till FUP. Lukten från ett sådant ställe borde annan personal ha upptäckt iofs, men man vet ju inte.
Möjligheten finns ju också att han använt någon brukares sopkärl för att bli av med delar av Wilma
Citera
2020-05-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Nu är ju jag långt ifrån en expert på ämnet.

Men jag tänker främst att en frisk person inte förvarar ett ruttet huvud i det rum som han sover i. En frisk person kallar inte sin sambo för satan. En frisk påstår inte, och blir inte arg över att han fått för sig att hans sambo stödjer fel politik i ett land som han inte har någon som helst relation till.

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Framgår det i FUP eller i någon artikel att det är just Psyket han fått åka till flera gånger under häkningen?
Håller det som troligt men hittar bara detta:

https://www.expressen.se/gt/krim/wilmas-pojkvan-ar-tillbaka-pa-haktet-fordes-akut-till-sjukhus/

Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Jag säger inte att han haft någon psykisk påverkan under dådet. Snarare efter. Och det är inget som det rättspolitiska tar hänsyn till

Nej, Pandalina4 det framgår inte av det jag läst om det är till psykiatriska akuten han förts. Han kanske har en dåligt reglerad diabetes?? Både häktespersonalen och sjukvårdspersonalen har absolut sekretess. Vi får hoppas att T inte är självmordsbenägen utan satsar på sin egen överlevnad. Och så får vi hoppas att övervakningen är så god att han inte kan begå självmord. Själsligt bör han vara mycket belastad/stressad nu.

Zadnahoj: det finns många och omfattande diskussioner om sjukt och friskt filosofiskt och politiskt. Det som krävs för att slippa fängelsestraff för brott är att man lider av ett tillstånd som är jämställt med djup psykiatrisk sjukdom.
Citera
2020-05-14, 15:07
Medlem
Ett tydligt exempel på fullblodspsykopat. I paritet med Mats Alm när det kommer till skamlöst nekande.

Han pissar på sig och skrattar i förhör för att verka psykstörd för att få lindrigare straff. Tror dock inte han hade behövt spela Allan för att klassas som störd. Däremot hoppas jag rättsväsendet genomskådar hans försök att "verka" psykstörd. Hoppas innerligt att han skjuter sig själv i foten genom att "fejka" och blir inlåst på livstid.
Citera
2020-05-14, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Menar du att hen ljuger då..??

Jag ringde wilma på torsdagen den 14/11 klockan 20:45 på kvällen men då var mobilen
avstängd.

Bara undrar

Det är intressant, men för den som ringer är det faktiskt inte möjligt att säkert veta om mottagarens mobil verkligen är avstängd eller om samtalet bara ignorerats. Jag tror att polisens uppgift bygger på att de har sett någon sorts masttrafik runt 20:45, och därefter ingenting.
Senast redigerad av löktårta 2020-05-14 kl. 15:23.
Citera
2020-05-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Någon har ju sålt tejpen åt honom. Kassörs finger, eller den som packat upp tejpen på affären, osv. Finns många olika sätt.

Det är 2 avtryck som inte är identifierade på två olika skikt av alminiumfoliet. Om du läst FUP så har du sett att fingeravtrycken ser ut att vara blodiga, men fan vet jag.
Citera
2020-05-14, 15:09
Medlem
Blev hon dödad med en kniv?
Citera
Medlem
18 nov
Den bilen är utrustad med en GPS så man kan följa
vart du varit under arbetspasset. Vi kan konstatera att du varit hemma vid din adress
vid fem tillfällen under detta arbetspass som varade mellan 07.00-14.00. Vad var ditt
ärende till din bostad – ingen kommentar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Eller slängt i deras respektive soprum? Förvarat på vinden och sedan portionerat ut, precis som med kuddstoppningen. Antar att man har tillgång till soprummen hos sina brukare?

Exakt så tänkte jag också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in