2020-05-14, 14:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Nei tror nok den var avstängt redan den 14.nov når han var i Ljungkile.

Fup side 610:

Jag ringde wilma på torsdagen den 14/11 klockan 20:45 på kvällen men då var mobilen
avstängd.

Nej hennes mobil stängdes av först dagen efter, dvs den 15 nov kl 13.55.
Och enligt telefonbolaget stängdes den av manuellt.
Detta står redan på sidan 2.

Skärmdump: https://forumbilder.com/i/r5IN
Citera
2020-05-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Nu är ju jag långt ifrån en expert på ämnet.

Men jag tänker främst att en frisk person inte förvarar ett ruttet huvud i det rum som han sover i. En frisk person kallar inte sin sambo för satan. En frisk påstår inte, och blir inte arg över att han fått för sig att hans sambo stödjer fel politik i ett land som han inte har någon som helst relation till.

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Framgår det i FUP eller i någon artikel att det är just Psyket han fått åka till flera gånger under häkningen?
Håller det som troligt men hittar bara detta:

https://www.expressen.se/gt/krim/wilmas-pojkvan-ar-tillbaka-pa-haktet-fordes-akut-till-sjukhus/

Citat:
Jag säger inte att han haft någon psykisk påverkan under dådet. Snarare efter. Och det är inget som det rättspolitiska tar hänsyn till

Nej, Pandalina4 det framgår inte av det jag läst om det är till psykiatriska akuten han förts. Han kanske har en dåligt reglerad diabetes?? Både häktespersonalen och sjukvårdspersonalen har absolut sekretess. Vi får hoppas att T inte är självmordsbenägen utan satsar på sin egen överlevnad. Och så får vi hoppas att övervakningen är så god att han inte kan begå självmord. Själsligt bör han vara mycket belastad/stressad nu.

Zadnahoj: det finns många och omfattande diskussioner om sjukt och friskt filosofiskt och politiskt. Det som krävs för att slippa fängelsestraff för brott är att man lider av ett tillstånd som är jämställt med djup psykiatrisk sjukdom.
Citera
2020-05-14, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Hur stor andel av unga brukare av cannabis tror du är i kontakt med socialtjänsten?

Cannabisbruk var antagligen ett utan hennes mindre akuta problem. Socialtjänstens främsta anledning att vara i kontakt med Wilma borde väl om något ha varit hennes boendesituation samt sociala utsatthet i relation till det övergrepp hon utsatts för av pappan.

Men faktum är att sålänge ungdomarna inte hamnar på akuten eller hamnar i kriminalitet så faller fall som Wilma mellan stolarna. Man kan inte övervaka alla familjer, föräldrar och ungdomar. Så enkelt är det.

Mitt eget intryck, efter att ha läst FUP, är att BO knappast var nån storrökare. MGM däremot verkar ha blossat som den värsta hashtomte. Det är precis som du säger att de flesta som röker då och då aldrig uppmärksammas vare sig av soc eller beroende.
Jag tror att MGM är, möjligen latent, schizofren/psykotiskt lagd. Amatördiagnos efter att ha läst FUP. Många med sådan diagnos självmedicinerar med cannabis. Huruvida brottet skedde pga. marijuana eller pga. akut psykos är lite av ett hönan-och-ägget problem. De som själva aldrig har upplevt en psykos, eller inte har någon diagnos i botten, men ändå gillar att bli höga brukar underskatta hur mycket cannabis används av verkligt psykiskt sjuka. Den gruppen låter mycket, men har lite på fötterna när det gäller våldsstatistik enligt mig. Men det är en annan fråga.
BO tycks inte vara den sortens person som får psykoser, men MGM ringer massor av varningsklockor för mig efter att ha läst FUP.
Citera
2020-05-14, 14:52
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Väskan hade avlägsnat långt innan hunden kom in. Dagar innan.

Det var inte blodigt i sovrummet.

Jag är övertygad om att W var död/väldigt nära död pga. av blodförlust när MGM gjorde vad det nu var han gjorde, om ens något, i sovrummet. Kanske var sängen, med det numera försvunna överkastet bara en bekväm dumpningsplats?
Jag läste att hunden markerade väskan sen togs den ut ur lgh? Sen finns en senare hund markering i sovrummet. Men tänkte att den ändå var p.g.a väskan läckt ut.

Tror ändå vi tänker lika då, om jag stryker början av mitt resonemang. Den döda (eller nästan döda) kroppen läggs i sängen, en stund iaf. Typ när han är på sin tågresa. Samtidigt bör ju madrassen varit full med blod om kroppen lämnats för länge i sängen (beror ju dock på skadebilden). Sedan användes överkast för transport in till badrummet för nästa steg.
Citera
2020-05-14, 14:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Bild på blod, precis som det är bild på blod i varenda rum i hela lägenheten. Men endå var det bara i sovrummet som en likhund markerade. Har du läst FUP?

Ja, varenda sida :-)
Citera
Medlem
Är det bara jag? Eller är det oväntat mycket stavfel i FUP? Känns som att det i var och varannan sida är ett stavfel/missad bokstav, meningsfelaktigheter etc.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag läste att hunden markerade väskan sen togs den ut ur lgh? Sen finns en senare hund markering i sovrummet. Men tänkte att den ändå var p.g.a väskan läckt ut.

Det var fel.
Citera
Medlem
Tror ni hans föräldrar är inblandade? Tänker då mest på farsan.
Citera
2020-05-14, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Tror ändå vi tänker lika då, om jag stryker början av mitt resonemang. Den döda (eller nästan döda) kroppen läggs i sängen, en stund iaf. Typ när han är på sin tågresa. Samtidigt bör ju madrassen varit full med blod om kroppen lämnats för länge i sängen (beror ju dock på skadebilden). Sedan användes överkast för transport in till badrummet för nästa steg.

Förstår vad du menar, men jag tror hon var stendöd när han satte sig på tåget.
Citera
2020-05-14, 14:56
Medlem
Den 18/11 så arbetade Tishko mellan 7:00-14:00. Ändå var han hemma hela fem gånger under tiden för arbete. Finns det någon förklaring till detta ?
Citera
2020-05-14, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
]Tror ni hans föräldrar är inblandade? Tänker då mest på farsan.

Grejen är att det är mycket möjligt, speciellt skyddande av brottsling, men vi får nog aldrig veta det då åklagaren fokuserar på sådant som kan få MGM fälld för mord. Känns som om åklagaren släppte anhöriga för att säkerställa dom, precis som med de "extra" griftesfrids- och grov misshandels-åtalen.
Senast redigerad av löktårta 2020-05-14 kl. 15:00.
Citera
2020-05-14, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej hennes mobil stängdes av först dagen efter, dvs den 15 nov kl 13.55.
Och enligt telefonbolaget stängdes den av manuellt.
Detta står redan på sidan 2.

Skärmdump: https://forumbilder.com/i/r5IN

Menar du att hen ljuger då..??

Jag ringde wilma på torsdagen den 14/11 klockan 20:45 på kvällen men då var mobilen
avstängd.

Bara undrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in